انجمن مدیران استرالیا
انجمن مدیران استرالیا

انجمن مدیران استرالیا

ارزیابی مدارک مدیران توسط انجمن مدیران استرالیا

انجمن مدیران استرالیا (Australian Institute of management) یکی از سازمان های این کشور برای بررسی مدرک تحصیلی است. این نهاد دوره های آموزشی برای افزایش مهارت متقاضیان را برگزار می کند. برای اینکه مهاجران بتوانند در استرالیا موقعیت شغلی بهتری داشته باشند و در عین حال شغل خود را به بهترین شکل به دست بگیرند، این مرکز راه اندازی شده است. در ادامه به توضیح بیشتر انجمن مدیران استرالیا می پردازیم.

آشنایی با انجمن مدیران استرالیا

انجمن مدیران استرالیا یک سازمان ارزیابی مدارک مدیران خارجی است که قصد مهاجرت و اقامت در استرالیا را دارند. این مرکز برای ارزیابی مدرک و آموزش مدیریت شغلی راه اندازی شده است. برای اینکه یک متخصص بتواند به عنوان یک مدیر فعالیت کند، به مهارت های متنوع و کاربردی در حوزه شغلی خود نیاز دارد.

این انجمن در حوزه های بی شماری مانند حسابداری، امور مالی، حقوقی و … فعالیت می کند. در واقع بخش وسیعی از مشاغل را در برمی گیرد.

چرا انجمن مدیران استرالیا راه اندازی شده است؟

هر مدیر کسب و کاری باید در زمینه شغلی خود تخصص و مهارت کافی را داشته باشد. در مورد مهاجران خارجی ممکن است میزان مهارت کمتر از انتظار دولت باشد. بنابراین ضرورت دارد تا هر کسی که مدیریت یک کسب و کار را برعهده می گیرد، درک کاملی از اصول مالی و منابع انسانی را داشته باشد. به طوری که در نقش خود بهترین باشد.

انجمن مدیران استرالیا یا AIM مجموعه ای از دوره های کوتاه مدت را برای گروهی از متقاضیان در نظر گرفته است. البته حضور متقاضیان بعد از ارزیابی مدرک تحصیلی و سوابق شغلی شان انجام می شود. این انجمن سعی دارد به متقاضیان کمک کند تا با طیف وسیعی از عناصر مهم برای اجرای کسب و کار تجاری آشنا شوند.

انجمن مدیران استرالیا چگونه به متقاضیان کمک می کند؟

این مرکز بهترین شیوه های تحلیل و مدیریت را به متقاضیان و اعضاء انجمن آموزش می دهد. به طوری که استعداد ذاتی آنها را پرورش و میزان مهارت های اکتسابی شان را افزایش دهد. اغلب دوره های آموزش مدیریت کسب و کار در این انجمن کوتاه مدت هستند.

این انجمن ضمن بررسی مدارک و پرونده مهاجران، سعی می کند از متقاضیان مدیرانی برجسته و کارآزموده بسازد. موفقیت مدیرانی که توسط این مجموعه پرورش داده می شود، اتفاقی نیست. برخی از افرادی که در گذشته عضو این انجمن بوده اند، اکنون به عنوان گرداننده و اداره کننده سازمانی های بزرگ در استرالیا فعالیت می کنند. حتی برخی از آنها به عنوان مدیر ارشد در کمپانی های بزرگ استرالیایی هستند که چندین مدیر در زیردست آنها مشغول فعالیت هستند.

در انجمن مدیران استرالیا، پرونده متقاضیان براساس ضوابط مدیریت موجود در استرالیا بررسی و ارزیابی می شود. میزان مهارت، سوابق شغلی و دانش قبلی در ارزیابی پرونده اهمیت زیادی دارد.

نحوه ارزیابی و آموزش مدیران ارشد در انجمن مدیران استرالیا

برای اینکه انجمن مدیران استرالیا بتواند مدارک، مهارت و میزان تخصص مدیران ارشد را بررسی کند و در افزایش میزان مهارت آن مؤثر واقع شود، فعالیت های زیر را انجام می دهد:

  • فراهم کردن فرصت شغلی برای تمامی اعضاء انجمن
  • بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی و مهارت های متقاضیان خارجی برای عضویت
  • ارائه کتابخانه آنلاین و کتاب های مرتبط با زمینه شغلی اعضا
  • ارائه آخرین منابع اطلاعاتی برای افزایش مهارت اعضاء انجمن

در مجموع با عضویت در این انجمن با شیوه های فعلی مدیریت و نیازهای آینده شغلی خود آشنا می شوید. همچنین اطلاعاتی در زمینه ابزارها و تکنیک هایی برای شناسایی، تجزیه و تحلیل و حل مشکلات شغلی به شما داده می شود. به طوری که با پایان دوره های آموزشی بتوانید در جهت مدیریت سازمانی قدرتمندتر از گذشته عمل کنید.

عضویت در این انجمن برای چه کسانی واجب است؟

عضویت در این مرکز هیچ محدودیتی ندارد. هر متقاضی خارجی که قصد دارد در استرالیا مشغول کار شود، می تواند عضو این مجموعه باشد. البته متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری و یا مدیریت سازمانی در استرالیا را دارند، حتماً باید عضو این انجمن شوند. تا علاوه بر ارزیابی مدرک تحصیلی، سابقه شغلی و مهارتشان، بتوانند آموزش های لازم را هم کسب کنند.

اغلب دوره های آموزشی در این انجمن به صورت مجازی ارائه می شود. در نهایت سازمان باید تایید کند که اعضا آمادگی کامل برای برعهده گرفتن نقش خود را دارند.

آموزش های انجمن مدیران استرالیا در چه زمینه ای است؟

این انجمن  آموزش های خود را در زمینه های زیر ارائه می دهد:

  • تجزیه و تحلیل مسائل تجاری برای شناسایی فرصت های بهتر
  • کمک به کارآفرینان و متقاضیان برای به کارگیری قوه ابتکار و خلاقیت
  • بهبود مستمر مدیریت کسب و کار
  • ارائه استراتژی های حل مسئله برای تسهیل مدیریت کسب و کار

مزیت عضویت در انجمن مدیران استرالیا

یکی از مزیت های عضویت در این انجمن، دستیابی به نتایج مطلوبی برای مدیریت، نحوه توسعه و پیاده سازی و نظارت بر برنامه های تجاری است. با عضویت در این مرکز شما فرصت های بیشتری برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود را پیدا می کنید. همچنین یاد می گیرید که ریسک شغلی را به حداقل برسانید و با اطمینان بتوانید مدیریت سازمان تجاری خود یا شرکت های خصوصی و یا دولتی را برعهده بگیرید.

آیا این دوره برای شما مناسب است؟

اگر یک مدیر مسئولیت پذیر، متعهد و باتجربه هستید و یا می خواهید برای شغل خود رزومه قوی داشته باشید، عضویت در این انجمن به شما توصیه می شود. در واقع با عضویت در انجمن مدیران استرالیا یاد می گیرد که چطور در استرالیا به عنوان یک مدیر فعالیت کنید. چرا که مدیریت در این کشور با تجاربی که در ایران داشته اید، کمی تفاوت دارد.

آیا برای عضویت در این انجمن باید هزینه پرداخت کنیم؟

بخشی از آموزش های این انجمن به صورت آنلاین ارائه می شود. برای دسترسی به این دوره ها باید مبلغ 2.720 دلار پرداخت کنید. بخش دیگری از آموزش ها نیز به صورت حضوری و چهره به چهره است. برای سایر آموزش ها نیز باید مبلغ 2،076.00 دلار را پرداخت کنید. مدت زمان هر یک از این دوره ها 3 روز است.

نتایج و دستاوردهای عضویت در انجمن مدیران استرالیا

حتی پایین ترین مشاغل برای فعالیت در استرالیا به تخصص نیاز دارند. در بسیاری از سازمان ها، بخش زیادی از مسئولیت ها تنها بر عهده یک نفر است. با عضویت در این انجمن، اعضا می توانند توسط متخصصان مجرب در شهرهای سیدنی، ملبورن، بریزبن و آدلاید، نحوه مدیریت کسب و کار را یاد بگیرند. بعد از اتمام دوره های آموزشی، اعضا بینش و دانش کافی برای مدیریت سازمانی را بدست می آورند.

چه مشاغلی حق عضویت در انجمن مدیران استرالیا را دارند؟

انجمن مدیران استرالیا لیست مشاغلی را که می توانند در آن عضو شوند، منتشر کرده است که شامل موارد زیر است:

  • مدیر اجرایی و یا مدیر عامل – کد: 111111
  • مدیر کل شرکت – کد: 111211
  • فروش و بازاریابی – کد: 131112
  • مدیر تبلیغات – کد: 131113
  • مدیر روابط عمومی – کد: 131114
  • مدیر منابع انسانی – کد: 132311
  • مدیریت مهندسی – کد: 133211
  • مدیریت تهیه و توزیع مدیریت – کد: 133611
  • مدیر تدارکات – کد: 133612

 شرایط عضویت در انجمن مدیران استرالیا

اگر مدرک تحصیلی خود را از یک دانشگاه معتبر در استرالیا یا نیوزیلند دریافت کرده باشید، به ارزیابی مدرک نیاز ندارید. برای عضویت در این انجمن باید مدارک زیر را آماده کنید:

  • گواهی نامه یا دانشنامه به زبان اصلی و نسخه ترجمه شده به زبان انگلیسی
  • ریز نمرات مدرک تحصیلی (نسخه اصلی و کپی شده همراه با ترجمه)
  • کپی صفحه اول پاسپورت
  • ارائه فرم ارزیابی
  • ارائه سوابق شغلی

 

همچنین ببینید

سایت آموزشی کورسرا

معرفی سایت آموزشی Coursera

 coursera چیست؟ سایت آموزشی کورسرا (Coursera) در زمینه‌ی ارائۀ دوره‌های آموزشی آنلاین رایگان، از شناخته‌شده‌ترین سایت‌های جهانه. کورسرا …