Oil Engineer
Oil Engineer

مهاجرت مهندسین نفت به استرالیا

دولت استرالیا برای تمامی مشاغل و رشته ها راه مهاجرت را باز گذاشته است. شما در هر شغل یا رسته ای که باشید، می توانید با توجه به تخصص خود مراحل دریافت ویزا را طی کنید. در این صورت می توانید در کشور رویایی خود اقامت موقت یا دائم داشته باشید. مهندسی نفت هم یکی از رشته ها و مشاغلی است که می توانید با کمک آن اقامت دائم استرالیا دریافت کنید. همچنین اگر بخواهید می توانید در این کشور همزمان با اشتغال، در یکی از دانشگاه های معتبر ادامه تحصیل دهید.

استرالیا کشوری محسوب می شود که شرایط و امکانات رفاهی زیادی را برای مهندسان نفت فراهم آورده است. جالب است بدانید استرالیا منبع غنی از نفت و گاز دارد. در حال حاضر صنعت نفت و گاز در این کشور رشد بالایی دارد. در ادامه به شرایط دریافت اقامت و وضعیت مهندسان نفت در این کشور ومهاجرت مهندسین نفت به استرالیا می پردازیم.

مهاجرت مهندسین نفت به استرالیا

ارزیابی مهندس نفت توسط دولت استرالیا

قبل از هر چیز برای زندگی در استرالیا باید مدرک تحصیلی شما توسط اداره مهاجرت این کشور ارزیابی شود. همچنین مهارت های شما توسط مهندسین استرالیایی ارزیابی می شود. در واقع قبل از اینکه به شما ویزای اقامت داده شود، ابتدا میزان تخصص و مهارت هایتان را بررسی می شود. این کار با عضویت در جامعه مهندسان استرالیایی صورت می گیرد. این انجمن به صورت دوره ای کار می کند.

عضویت در این انجمن نه تنها به دریافت ویزا کمک می کند، بلکه شرایط کار و تحصیل را هم برایتان آسان تر می کند. انجمن مهندسین استرالیا متشکل از مجموعه ای از مهندسان حرفه ای است که در زمینه شغلی خود تجربه کافی را کسب کرده اند.

انجمن مهندسان استرالیا، وظیفه بررسی مدارک مهندسی مهندسانی را که قصد مهاجرت دارند بر عهده دارد. این انجمن جهت بررسی مدارک مهندسی در نقاط مختلف جهان متفاوت عمل می کند. در کشور ما مهندسان برای کسب این تائیدیه باید CDR تهیه نمایند. این کلمه مخفف Competency Demonstration Report می باشد. هدف از تهیه CDR، اثبات مهارت های مهندسی و میزان دانش آموختگی شما می باشد.

مشاغل مرتبط با رشته مهندسی نفت در استرالیا

بعد از اینکه مدرک شما ارزیابی شد، می توانید به عنوان کارمند در بخش نفت و گاز فعالیت کنید. در این زمینه ممکن است به عنوان یک اپراتور گازی یا نفتی پذیرفته شوید. همچنین مشاغل دیگری در شرکت های نفتی و پتروشیمی وجود دارد که می توانید در یکی از این مشاغل مشغول کار شوید.

به طور کلی مهندسی نفت از جمله رشته هایی است که فرصت شغلی زیادی در استرالیا دارد. دولت استرالیا ویزای موقت 482 را برای اقامت مهندسان نفت در نظر گرفته است. همچنین از دیگر انواع ویزای استرالیا مثل ویزای 491 نیز می توانید استفاده کنید.

چطور ویزای 482 را دریافت کنیم؟

برای دریافت ویزای 482 روش های متعددی وجود دارد. برای مهندسان نفت، در اغلب مواقع 2 روش بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد که عبارتند از:

از طریق شرکت هایی که فعالیت های جهانی دارند

برخی از شرکت های نفتی استرالیایی فقط در این کشور فعالیت ندارند. بلکه فعالیت آن ها به جای استرالیا در سایر کشورهای جهان است. کارگران ماهر زیادی نیز با توجه به تخصص خود می توانند در این کشورها به عنوان کارگر استرالیایی فعالیت کنند. در مورد مهندسان نفت هم وضعیت به همین صورت است. به این معنا که می توانند با مشارکت در پروژه های خارج استرالیا نیز به عنوان یک مهندس نفت استخدام شوند.

استخدام پروژه محور

شکل دیگری از استخدام مهندسان نفت خارجی در استرالیا از طریق شرکت در پروژه ها صورت می گیرد. پروژه ها اغلب به تعداد بالایی از افراد متخصص نیاز دارند. این پروژه ها در بسیاری از مواقع برای مدت زمان نسبتاً کوتاه (6 ماه) هستند.

این نوع از فعالیت شغلی برای فارغ التحصیلان مهندسی نفت در مناطق دور افتاده استرالیاست. این مناطق بیش از شهرهای بزرگ استرالیا به مهندسین و تکنسین های ماهر نیاز دارند.

وضعیت و شرایط کار برای مهندسان نفت در استرالیا

در حال حاضر تمامی کسانی که قصد دارند در استرالیا زندگی کنند، باید ویزا دریافت کنند. حتی در مواردی که بخواهید برای یک پروژه کوتاه مدت در این کشور باشید، ابتدا باید ویزای موقت دریافت کنید. در استرالیا سکوهای نفتی و سایر تجهیزات وابسته به آن اغلب در شهرهای ساحلی قرار دارند.

اگر مهندس نفت هستید، می توانید در بخش تأسیسات مشغول به کار شوید. در این زمینه به شما مجوز کار داده می شود. با کمک این مجوز می توانید در مشاغل مربوط به نفت و گاز مشغول به کار شوید. اگر ویزای فرعی 482 را دریافت کرده ‌‌‌باشید، تحت حمایت مالی استرالیا قرار می گیرد.

همچنین بعد از استخدام، شما یک بیمه حمایتی – درمانی دریافت می کنید. بیمه مهندسی برای تمامی تکنیسین های استرالیایی و خارجی است. این بیمه تمامی نیازهای شما را تأمین می کند. البته به غیر از بیمه شرکت، شما می توانید از بیمه ‌‌‌شرکت های خصوصی نیز استفاده کنید.

حمایت استرالیا از مهندسان نفت

اگر قصد دارید به استرالیا مهاجرت کنید، جالب است بدانید که دولت این کشور برای حمایت از مهاجران تازه وارد، برنامه های زیادی را در نظر گرفته است. کمک های مالی، تسهیل شرایط استخدام، پرداخت وام و … از جمله کمک های دولت استرالیا به مهندسان نفت محسوب می شود.

البته استرالیا خیلی سریع به شما تابعیت این کشور را اهداء نمی کند. بلکه باید مسیر شهروندی را طی کنید. همچنین باید برای چندین سال در استرالیا زندگی کنید و در طی این مدت هیچگونه سابقه کیفری نداشته باشید.

حقوق و دستمزد مهندسان نفت در استرالیا چقدر است؟

اگر به عنوان یک اپراتور یا کارمند در مراکز نفت و گاز استرالیا مشغول به کار شوید، ماهیانه تا سقف 100 هزار دلار استرالیا را به عنوان حقوق دریافت می کنید. البته این مقدار برحسب میزان تخصص و مهارت شما متغیر است. همچنین میزان سابقه هم در تعیین میزان دستمزد تأثیرگذار است.

هر چند در زمان استخدام در استرالیا به سابقه کار شما توجه زیادی نمی شود. بسیاری از شرکت های استرالیایی برای استخدام مهندس نفت و گاز سعی می کنند افراد مستعد و تازه کار را استخدام کنند. به این دلیل که بتوانند برحسب موقعیت کاری به آن ها آموزش های لازم را بدهند. در این صورت می توانید به مدت 18 ماه، همزمان با کار از آموزش های شرکت های استرالیایی هم بهره مند شوید.

 

همچنین ببینید

سایت آموزشی کورسرا

معرفی سایت آموزشی Coursera

 coursera چیست؟ سایت آموزشی کورسرا (Coursera) در زمینه‌ی ارائۀ دوره‌های آموزشی آنلاین رایگان، از شناخته‌شده‌ترین سایت‌های جهانه. کورسرا …