مهاجرت مهندس کشاورزی به استرالیا
مهاجرت مهندس کشاورزی به استرالیا

مهاجرت مهندس کشاورزی به استرالیا

از آنجا که جمعیت جهان همچنان در حال افزایش است، برای تأمین نیازهای جهانی، باید تولید مواد غذایی را چند برابر کرد، در حالی که باید از منابع طبیعی نیز محافظت شود. بخشی از این مسیر به وسیله مهندسان کشاورزی هموار می شود. با توجه به منابع زیادی که در استرالیا وجود دارد، مهندس کشاورزی یکی از مشاغل مورد تقاضا در این کشور است و مهندسان زیادی سالانه تقاضای مهاجرت به استرالیا را دارند. در این پست اطلاعات کاملی در مورد مهاجرت مهندس کشاورزی به استرالیا ارائه شده است.

مهندسی کشاورزی در رده مهارت های عمومی طبقه بندی شده است و فرصتی خوبی برای مهندسان کشاورزی برای زندگی و کار در استرالیا فراهم می کند. این شغل در گروه اصلی 2 طبقه بندی شده است که در آن شخص ملزم به مفهوم سازی، تجزیه و تحلیل، ایجاد و انجام پروژه از طریق دانش نظری و تجربه عملی است.

راهنمای مهاجرت مهندس کشاورزی به استرالیا

انجمن مهندسان استرالیا همیشه اطمینان می دهند که فقط مهندسین ماهر به استرالیا مهاجرت می کنند. بنابراین برای مهاجرت الزامات و شرایطی را تعیین کرده اند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای گزارش ارزیابی CDR (گزارش مهارت شایستگی) را برای انجمن مهندسین استرالیا ارسال کنید. گزارش CDR برای مهندسین کشاورزی بسیار ضروری است. به وسیله این گزارش می توانید مهارت های خود را به انجمن مهندسان نشان داده و اثبات کنید.

گزارش CDR استرالیا مجموعه ای از اسناد مختلف برای اثبات مهارت های مهندسی و آزمون زبان انگلیسی است که مورد نیاز انجمن مهندسین استرالیاست. کلیه مهندسان کشاورزی که تمایل به کار در استرالیا را دارند، باید گزارش CDR ارائه دهند و مطمئن باشند که گزارش آنها کاملاً مطابق با الزامات ارزیابی مهارت های مهاجرت است.

این گزارش عمدتا براساس گزارش اپیزودهای شغلی، خلاصه گزارش و گزارش توسعه حرفه ای مداوم است. برای اثبات مهارت ها، باید در مورد فعالیت هایی که در طول اخذ مدرک دانشگاهی و یا در زمان شاغل بودن خود انجام داده اید، صحبت کنید. این می تواند پروژه یا هر فعالیت دیگری باشد که به وسیله آن ارزیاب بتواند در مورد مهارت های ارتباطی شما قضاوت کند و قابلیت های شما در انجام کار را بررسی کند.

توضیحات شغلی مهندس کشاورزی، وظایف و شرایط تحصیلی

در حال حاضر، دو نوع لیست وجود دارد که حرفه های مختلف مورد تقاضا در استرالیا را نشان می دهد – لیست مهارت های استراتژیک میان مدت و بلند مدت MLTSSL و لیست مشاغل کوتاه مدت. (STSOL) . مهندسی کشاورزی براساس کد 233912 در MLTSSL ارائه می شود.

گروه 233912: سایر حرفه های مهندسی

این گروه شامل شاخه هایی از مهندسی است که در جایی دیگر طبقه بندی نشده اند. مهندسی هوانوردی، مهندسی کشاورزی، مهندسی پزشکی، تکنسین های مهندسی، مهندسان محیط زیست و معماران دریایی (Aus) / طراحان دریایی (NZ) از این گروه هستند.

بیشتر مشاغل موجود در این گروه برای مهاجرت به استرالیا و نیوزیلند باید دارای سطح مهارت متناسب با مدرک لیسانس یا مدارک تحصیلی بالاتر باشند. در بعضی موارد ممکن است علاوه بر صلاحیت رسمی، تجربه کاری و یا آموزش شغلی لازم باشد (سطح مهارت ANZSCO 1)

الزامات مهندسان کشاورزی برای مهاجرت به استرالیا

مدرک دانشگاهی: شرط اصلی مدرک لیسانس کشاورزی است.

مهارت زبان انگلیسی: حتی اگر در استرالیا به زبان های مختلفی صحبت شود، انگلیسی زبان رسمی کشور است. بنابراین مهندسانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، باید مهارت بالایی در انگلیسی داشته باشند. برای اثبات مهارت انگلیسی دو آزمون مختلف وجود دارد: IELTS  و TOEFL iBT. به حداقل آیلتس 6.0 یا معادل آن نیاز دارد.

ویزاهای در دسترس مهندسان کشاورزی

آیا کشاورزی در استرالیا رونق دارد؟

پاسخ این سوال برای مهندسان کشاورزی بسیار اهمیت دارد. نیاز به مهندس کشاورزی در استرالیا روز به روز زیاد می شود. به مهندسین استرالیا یک زندگی عالی با حقوق و دستمزد بالا و مزایای دیگر تعلق خواهد گرفت. اراضی کشاورزی زیادی در استرالیا وجود دارد. بنابراین، دولت استرالیا ویزای مناسب را برای مهندسین کشاورزی ماهر و با تجربه فراهم می کند و مایل به همکاری با آنهاست.

مهندسان کشاورزی در استرالیا چه کاری انجام می دهند؟

تقاضای زیادی برای مهاجرت مهندسان کشاورزی در استرالیا وجود دارد. مهندس کشاورزی در حفاظت و توسعه منابع طبیعی جهان مانند خاک، آب، زمین، رودخانه ها و جنگل ها نقش دارند. آنها تحقیق و راه حل هایی را برای مقابله با موضوعات مختلف مانند شوری و فرسایش خاک ارائه می دهند. آنها برای طراحی روش های بهتر کشاورزی و جنگلداری، ماشین آلات کشاورزی و ساختمان های بهتر و همچنین در کاهش تأثیر انسان بر جو پاسخگو هستند.

مهندس کشاورزی به دنبال راه حل هایی برای مشکلاتی مانند تولید پایدار کشاورزی، تأثیرات زیست محیطی و همچنین نگاهی به شیوه هایی که در آنها بازده کشاورزی و اولیه مدیریت می شود، هستند.

تعداد زیادی از متخصصان در بخش های مختلف دولتی از جمله بخش های آبرسانی، کشاورزی، جنگلداری، حفاظت از خاک و در آژانس های حفاظت از محیط زیست توسط بخش های مختلف دولتی استخدام می شوند. استخدام کنندگان خصوصی شامل شرکت های مشاوره، تولید کنندگان و توزیع کنندگان تجهیزات کشاورزی و آبیاری، مزارع شرکتی، صنایع وابسته به حیوانات و کارخانه های فرآوری مواد غذایی هستند.

وظایف مهندس کشاورزی در استرالیا:

به عنوان یک مهندس کشاورزی باید قادر باشید:

  • قطعات و تجهیزات ماشین آلات کشاورزی را با استفاده از فناوری طراحی به کمک رایانه (CAD) طراحی کنید.
  • برای ذخیره سازی و پردازش محصولات زراعی، ساختارهای مختلفی را برنامه ریزی کنید.
  • ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی را به منظور تأیید عملکرد مؤثر آنها، آزمایش کنید.
  • طراحی کارخانجات فرآوری مواد غذایی و مدیریت عملیات تولید.
  • طراحی و هدایت ساخت و سازهای توزیع برق روستایی.
  • از ابزارهای سنجش، ارزیابی و ضبط برای مطالعه مواردی مانند پیامدهای رطوبت، دما و نور روی حیوانات یا گیاهان یا استفاده مقایسه‌ای از روشهای مختلف استفاده از سموم دفع آفات استفاده کنید.
  • راهنمایی در مورد کیفیت آب و موضوعات مرتبط با کنترل آلودگی، مدیریت رودخانه ها و حفاظت و استفاده از منابع آبی دیگر.
  • برنامه ریزی و اجرای مأموریت های احیای محیط زیست و احیای زمین کشاورزی و مشاغل مرتبط.
  • در مورد برنامه ها با مشتری ها، پیمانکاران، مشاوران و مهندسین دیگر صحبت کنید تا این طرح ها بطور صحیح مورد بررسی قرار گرفته و هرگونه پیشرفت لازم را انجام دهند.
  • برنامه ریزی و هدایت سازه های توزیع نیروی برق روستایی و تمهیدات آبیاری، زهکشی و کنترل سیلاب برای حفاظت از آب و خاک.

یک مهندس کشاورزی باید:

  • از توانایی های ارتباطی شفاهی و کتبی عالی برخوردار باشند.
  • توانایی طبقه بندی، بررسی و حل مشکلات را داشته باشند.
  • این توانایی را داشته باشند که از مالکیت شخصی برخوردار شوند و به طور مستقل کار کنند.
  • خلاق و همچنین عملی باشد.
  • الزامات ایمنی را رعایت کند.
  • مسئول باشد.

درآمد مهندسان کشاورزی در استرالیا

به طور متوسط، از مهندسان كشاورزی كه در رده سایر متخصصان مهندسی قرار می گیرند، انتظار می رود كه هفته ای بین 1 تا 500 دلار درآمد داشته باشند كه این مبلغ 78 تا 103 هزار دلار در سال خواهد بود. این به سازمانی که مشغول به کار هستند و همچنین میزان تجربه آنها بستگی دارد. از آنجا که مهندسان کشاورزی با گذشت زمان مهارت های خود را توسعه می دهند، پتانسیل درآمد آنها به طور خودکار افزایش می یابد.

 

همچنین ببینید

سایت آموزشی کورسرا

معرفی سایت آموزشی Coursera

 coursera چیست؟ سایت آموزشی کورسرا (Coursera) در زمینه‌ی ارائۀ دوره‌های آموزشی آنلاین رایگان، از شناخته‌شده‌ترین سایت‌های جهانه. کورسرا …