ویزای 491 استرالیا ؛ ویزای تخصصی با اسپانسر مناطق کم‌جمعیت و اسپانسر فامیلی

ویزای ۴۹۱ استرالیا برای افراد متخصصی است که معمولا نتوانسته‌اند از طریق ویزاهای تخصصی مستقل، برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنند یا اینکه امتیازات لازم برای ویزای اقامت دائم استرالیا با اسپانسر ایالتی را ندارند. این ویزا به متقاضی اجازه می‌دهد تا ۵ سال در مناطق کم‌جمعیت زندگی و کار کند. متقاضیان با دریافت ویزای ۴۹۱ چنانچه نشان دهند حداقل ۳ سال را با حداقل حقوق تعیین شده توسط دولت استرالیا مشغول به کار بوده‌اند بدون قید و شرط، برای گرفتن اقامت دائم استرالیا اقدام کنند.

ویزای 491 به غیر از پرت و گلدکوست برای مناطق کم جمعیت می باشد بدان معنا که شهرهای سیدنی، ملبورن و بریزبین شامل این ویزا نمی شوند با این وجود خاطر نشان می کند که این ویزا از ویزای 489 گسترده تر می باشد.

طبق قانون، برای اخذ ویزای ۴۹۱ استرالیا شما باید یا از طریق اسپانسر خانواده (درجه یک و دو) که ساکن مناطق تعیین شده می باشند و یا از طریق اسپانسری یکی از ایالتها اقدام نمایید. در صورتیکه شما از طریق اسپانسر ایالتی ویزای ۴۹۱ استرالیا را دریافت کنید،‌ بر اساس تعهد اخلاقی که دارید باید نشان دهید که تمایل به زندگی و کار در این منطقه را دارید. اما توجه داشته باشید که بر اساس قانون و حتی اعلام خود اداره مهاجرت استرالیا، ‌شما امکان جابه جایی در بین مناطق مختلف این ویزا را دارید. به طور مثال شما می توانید از منطقه ای در ۵۰۰ کیلومتری سیدنی اسپانسری را دریافت کنید اما بعد از یک یا دو ماه با هماهنگی با مراجع ذیربط به منطقه ای مانند ولنگونگ در نزدیکی سیدنی و یا شهر آدلاید نقل مکان کنید و در آن مناطق به زندگی و کار بپردازید و از نظر قانونی منعی برای شما وجود نخواهد داشت.

برای تبدیل ویزای 491 به اقامت دائم، در بازه ۵ ساله باید بتوانید اثبات کنید که حداقل سه سال را با حداقل حقوق تعیین شده توسط دولت استرالیا که در حال حاضر ۵۳،۹۰۰ دلار استرالیا در سال می باشد، مشغول به کار بوده اید، ‌ویزای شما بدون قید و شرط می­تواند تبدیل به اقامت دائم استرالیا شود.

مزایای ویزای 491 استرالیا:

  • اقامت موقت استرالیا به مدت 5 سال
  • رفت و آمد نامحدود به استرالیا در مدت مذکور
  • کار تمام وقت در استرالیا
  • تحصیل در استرالیا برای شما و اعضای خانواده (تحصیل فرزندان در مدارس دولتی رایگان خواهد بود )
  • خدمات درمانی رایگان استرالیا

مطابق قانونی که در اواخر اکتبر ۲۰۱۹ تصویب شد،  ارائه خدمات درمانی رایگان استرالیا (مدیکیر) که فقط به دارندگان ویزای اقامت دائم تعلق میگرفت، در اختیار دارندگان ویزای ۴۹۱ نیز خواهد بود. بدین ترتیب این ویزا مزیت های بسیار بیشتری نسبت به ویزای ۴۸۹ سابق خواهد داشت.

شرایط اخذ ویزای 491 استرالیا:

برای اخذ ویزا 491 داشتن شروط زیر الزامی ست:

  • سن کمتر از ۴۵ سال
  • کسب حداقل نمره آیلتس ۶ در همه مهارت ها
  • کسب حداقل ۶۵ امتیاز با توجه به جدول امتیاز بندی جدید
  • داشتن اسپانسرشیپ (خانواده یا ایالتی در استرالیا)
  • داشتن گواهی ارزیابی مثبت شغلی (Positive Skill Assesment) از سازمان ارزیابی مربوطه
  • دادن تعهد برای زندگی و کار در مناطق کم جمعیت استرالیا

اولویت ها در پذیرش درخواست ویزای سابکلاس 491 استرالیا:

با توجه به اینکه ظرفیت این ویزا حداکثر 14000 نفر در سال است، اداره مهاجرت با توجه به موارد زیر، متقاضیان را از لحاظ امتیازالویت بندی کرده است:

اولویت اول: متقاضیان بدون داشتن شریک زندگی و یا متقاضیان با شریک زندگی دارای مهارت و مدرک زبان انگلیسی

اولویت دوم: متقاضی با شریک زندگی دارای مهارت انگلیسی بالا

اولویت سوم: متقاضی با شریک زندگی بدون مهارت کار و مهارت انگلیسی

هزینه ویزا 491 استرالیا:

هزینه در خواست ویزای منطقه ای ۴۹۱ استرالیا برای متقاضی اصلی و متقاضیان فرعی ، تفاوت هایی دارد . در نظر داشته باشید هزینه عدم ارائه مدرک نمره زبان (معادل آیلتس ۴/۵) برای همراهان بالای ۱۸ سال برای هر نفر حدود 4890 دلار استرالیا است:

  • هزینه ویزای سابکلاس 491 برای متقاضی اصلی: 4045 دلار استرالیا
  • هزینه ویزای سابکلاس 491 برای متقاضی فرعی بالای ۱۸ سال: 2020 دلار استرالیا برای هر نفر
  • هزینه ویزای سابکلاس 491 برای متقاضی فرعی زیر ۱۸ سال: 1015 دلار استرالیا برای هر نفر

شروط جدید ویزای سابکلاس 491 برای دارندگان این ویزا:

اداره مهاجرت استرالیا اطلاعاتی در مورد دو شرط مهم برای ویزای جدید ٤٩١ را منتشر کرده است که افراد را برای تقاضای ویزای 491 مصمم تر می کند:

  1. در ویزای جدید متقاضی می تواند بدون هیچ پیش شرطی در کلیه مناطق کم جمعیت زندگی و کار کند. این بدان معنی ست که لازم نیست متقاضی حتما در منطقه ای که اسپانسر شده زندگی کند.
  2.  مینیمم حقوق دریافتی -Taxable income- دیگر بر اساس اعداد اداره مالیات استرالیا تعیین نمی شود، بلکه اداره مهاجرت عدد تعیین شده مختص به خود را هر سال اعلام می کند. این بدان معنی ست که مینیمم حقوق قابل تکس که توسط اداره مالیات به میزان ۱۸۲۰۰ اعلام شده بود برای این ویزا دیگر اعتبار ندارد. عدد مینیمم جدید تعیین شده توسط اداره مهاجرات -همانند ویزاهای کاری قبلی- به میزان ۵۳۹۰۰ تعیین شده است.

چطور ویزای موقت 491 به اقامت دائم استرالیا تبدیل می شود؟:

افرادی که موفق به اخذ ویزای 491 شوند برای تبدیل آن به اقامت دائم استرالیا می توانند از طریق ویزای 191 استرالیا اقدام کنند. متقاضیان این ویزا باید حداقل 3 سال ویزای 491 داشته باشند و شرایط آن ویزا را رعایت کرده باشند. همچنین مالیات بر درآمد این افراد باید درآمد حداقل 53.900 دلار در سال را برای سه سال نشان دهد. بعبارتی 3 سال بطور مداوم در استرالیا مشغول کار باشند. در صورت داشتن این شرایط، نامزد (همسر) متقاضی نیز می‌تواند متقاضی اصلی ویزای 191 باشد.

برخلاف آنکه شرایط اخذ ویزا 491 آسانتر از ویزاهای دیگر است اما پیجیدگی های خاص خود را دارد. در این ویزا اگر شرایطی مانند کار در ایالت اسپانسر شده را رعایت نکنید فرصت اقامت دائم استرالیا را به راحتی از دست خواهید داد. پیشنهاد می کنیم پیش از اقدام برای این ویزا، از دانش تخصصی وکلای مهاجرت پاسارگاد در زمینه مهاجرت به استرالیا کمک بگیرید و با گامی استوار در این مسیر قدم بگذارید.

همچنین ببینید

رزومه نویسی بخش پنجم

رزومه نویسی بخش پنجم

چگونه احتمال رد شدن رزومه را به حداقل برسانید؟ گاهی موارد پیش افتاده ای، موجب …