اجاره خانه در استرالیا
اجاره خانه در استرالیا

اجاره خانه در استرالیا

هزینه اجاره خانه در استرالیا

اجاره خانه در استرالیا یکی از اولین مسائل برای افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند. این افراد باید با توجه به بودجه و شهری که قصد اقامت در آن را دارند، از طریق منابع معتبر و یا با استفاده از خدمات لندینگ، برای اجاره خانه اقدام کنند. معمولا مهاجرین بر این باورند که در ابتدای ورود به استرالیا از خرید خانه صرف نظر و به اجاره خانه بسنده کنند.

اجاره خانه در اکثر شهرهای مهم استرالیا مانند سیدنی و ملبورن شرایط خاصی دارد و پیدا کردن خانه مناسب برای اجاره، همیشه ساده نیست. با این وجود، اگر به دنبال اجاره خانه در استرالیا هستید نکات زیر به شما کمک می کند سریع تر به هدف خود برسید:

  • زبان محلی را یاد بگیرید
    اولین گام برای اجاره خانه در استرالیا به دست آوردن اطلاعاتی در مورد لغاتی است که مشاوران املاک و ساکنین این کشور برای توصیف خانه‎ ها استفاده می کنند. در استرالیا ملک‎ ها با دو اصطلاح خانه یا آپارتمان توصیف می‎ شوند. خانه ها معمولا از آپارتمان بزرگتر هستند و یک فضای آزاد در بیرون از خود دارند، بنابراین به احتمال خیلی زیاد هزینه اجاره یک آپارتمان دو خوابه از یک خانه دو خوابه کمتر است، البته همیشه اینطور نیست. از طرفی آپارتمان هایی که فقط یک اتاق دارند استودیو نامیده می شوند. با وجود آنکه بسیاری از مشاوران املاک استرالیا کار مدیریت اجاره خانه را بر عهده دارند ولی اغلب اوقات برای مستاجران بالقوه مفید نیستند و معمولا حداکثر توجهی که به متقاضیان اجاره خانه می کنند این است که فهرستی از املاک تحت اختیارشان و یک نقشه پیش رویشان می گذارند!!
  • با انتخاب موقعیت خانه، هدفمند باشید
    در مرحله بعد باید تصمیم بگیرید که مایلید در چه محله‎ ای زندگی کنید. یک راه ساده برای شروع فرآیند تصمیم گیری بازدید از چند محله است، چرخی در آن جا بزنید تا حس و حال محیط اطراف به دستتان بیاید. سری به دفاتر مشاور املاک بزنید و ببینید بودجه شما با خانه های آن جا همخوانی دارد یا نه. اگر جواب منفی است، سوار اتوبوس شوید و در محله ها یا مناطق مجاور همین کار را تکرار کنید. افرادی که قصد اجاره خانه در یک شهر مهم را دارند به فهرست کوتاهی از چند منطقه یا حومه شهری می رسند.
    بخشی از پیدا کردن یک مکان عالی برای زندگی آگاهی از نوع مسیر رفت و آمد از خانه به محیط کار یا مدرسه کودکان است. خوشبختانه، در دنیای امروز و عصر فناوری، بعضی از وب سایت های اجاره ملک، خانه های تحت اختیار خود را روی نقشه به همراه ایستگاه وسایل نقلیه عمومی نشان می دهند تا مشتریان بتوانند زمان سفر و نزدیکی به محل کار و غیره را بررسی کنند.  افرادی که قصد استفاده از ماشین را دارند همچنین باید مطمئن شوند محلی برای پارک وجود دارد. این مشکلی است که اغلب اوقات افراد نادیده می گیرند ولی در حقیقت می تواند هزینه های زیادی به همراه آورد و حتی در صورت عدم توجه دردسرساز شود.
  • استفاده از سایت های اجاره خانه در استرالیا:
    بهترین راه برای اجاره خانه در استرالیا استفاده از اینترنت است؛ کافی است وارد سایت های اجاره خانه در استرالیا شوید و براساس بودجه خود در منطقه مورد نظرتان خانه ای برای اجاره جستجو کنید. البته برای افرادی که در خاک استرالیا هستند، یک راه حل دیگر استفاده از روزنامه های محلی است ولی با توجه به تغییرات سریع بازار اجاره خانه، بهتر است برای اطلاعات به روز به اینترنت بسنده کنید.

قرارداد اجاره خانه در استرالیا

زمانی که یک خانه یا آپارتمان مناسب برای اجاره را پیدا کردید، حتما باید با مشاور املاک یا مالک یک قرارداد ببندید که اجاره نامه نام دارد. در بعضی از ایالت ها مانند ویکتوریا یا نیو ساوت ولز (NWS)، یک فرم استاندارد قانونی باید استفاده شود و در سایر ایالات معمولا حداقل شرایطی وجود دارد که صاحبخانه ها نمی توانند نادیده بگیرند. اجاره نامه مسئولیت های هر دو طرف را مشخص می کند، گرچه باید قبل از امضاء آن را کامل بخوانید. جدا از اقامتگاه هایی که در تعطیلات کرایه داده می شوند، قرارداد اجاره خانه در استرالیا معمولا برای یک بازه زمانی 6 یا 12 ماهه نوشته می شود و ممکن است با توجه به شرایط برای تمدید  آن به توافق برسند.

توافقات مستاجر و صاحبخانه در استرالیا

در هنگام ثبت قرارداد بین مستاجر و صاحبخانه در استرالیا توافقاتی صورت می گیرد. معمولا صاحبخانه مسئول مالیات های ملک و هزینه های سرویس است و مستاجر قبض ها را پرداخت می کند، مگر این که به توافق دیگری برسند. اگر خانه ای که باغ و استخر دارد کرایه کنید، هزینه های نگهداری و مراقبت از آن ها ممکن است در اجاره خانه آورده شود. مستاجران باید از ملک به خوبی مراقبت کنند، گرچه صاحبخانه موظف است تا شرایط سکونت را در آن فراهم کند و مطمئن شود خدمات اساسی مانند آب لوله کشی و فاضلاب مشکلی ندارند. اگر صاحبخانه زیر بار نرود که در طول یک بازه زمانی معقول تعمیرات فوری و ضروری را انجام دهد، مستاجر می تواند توافق به انجام آن ها کند و فاکتور هزینه ها را برای او بفرستد، گرچه باید حواستان باشد این هزینه را از کرایه کم نکنید.

اگر بخواهید یک مکان را زودتر از موعد اتمام قرارداد خالی کنید، باید مقدار کرایه باقی مانده را بر اساس قرارداد خود پرداخت کنید، مگر این که بتوانید فردی را پیدا کنید که به جای شما ساکن آن جا شود (از قبل باید با صاحبخانه یا مشاور املاک هماهنگی کنید).اگر در یک بازه زمانی مناسب (معمولا 21 روز قبل) به اطلاع صاحبخانه برسانید که می خواهید ملک را خالی کنید، او باید با تلاش برای تبلیغ و اجاره مجدد ملک سعی کند ضرر خود را به حداقل برساند.

اگر بین شما و صاحبخانه یک توافق کتبی وجود دارد، او نمی تواند به زور شما را بیرون کند مگر این که حکم تخلیه را بگیرد. برای این که صاحبخانه بتواند این حکم را بگیرد خطایی باید از شما سر زده باشد مانند آسیب به ملک، پرداخت نکردن اجاره خانه، جلوگیری از ورود صاحبخانه، بازسازی بدون کسب اجازه یا اجاره دادن ملک. صاحبخانه نمی تواند با بیرون انداختن وسایل یا تغییر قفل های ورودی شما را بیرون کند. در پایان مهلت رسمی قرارداد، صاحبخانه می‎تواند قرارداد را از بین ببرد، البته او باید از 60 روز قبل اطلاع‎ رسانی کند. او می تواند از ملک خودش استفاده کند یا آن را بفروشد و ملزم نیست دلیل خود را برای تمدید نکردن قرارداد ذکر کند.

ارزان ترین شهرهای استرالیا برای اجاره خانه

پیش از این با ارزانترین شهرهای استرالیا برای زندگی آشنا شدیم.  هزینه اجاره خانه در این شهرها، مناسب تر از سایر نقاط استرالیاست و برای زندگی دانشجویی، پیشنهاد می شوند. متوسط هزینه اجاره خانه در استرالیا، هفته ای 436 دلار است که در شهرهای پایتخت به 465 دلار در هفته می رسد. اگر به آخرین داده ها نگاه کنیم کمترین مقدار اجاره خانه در استرالیا مربوط به شهر پرت در غرب استرالیا می شود. در حال حاضر میانگین قیمت اجاره خانه در این شهر از گران قیمت ترین شهر پایتخت یعنی سیدنی 200 دلار کمتر است. فهرست زیر هزینه اجاره خانه در تعدادی از شهرهای استرالیا را براساس آخرین داده های سال 2019 نشان می دهد. جالب است بدانید در طول سال گذشته اجاره خانه در تمامی شهرهای مهم استرالیا افزایش یافته است به استثنای سیدنی و داروین.

  1. شهر پرت: متوسط هزینه هفتگی کرایه خانه ها در پرت در حال حاضر 393 دلار است.
  2. شهر آدلاید: متوسط قیمت هفتگی کرایه خانه در آدلاید در طول سال گذشته 1.2 درصد رشد داشته است. بازار معاملات املاک در این شهر به واسطه شرایط رو به بهبود اقتصادی مانند شغل های بیشتر، درآمد بالاتر و افزایش مهاجران رشد کرده است.
    متوسط هزینه هفتگی کرایه خانه در این شهر در حال حاضر هفته ای 399 دلار است.
  3. شهر بریزبین: متوسط قیمت هفتگی کرایه خانه در طول سال گذشته در این شهر 1.4 درصد رشد داشته است و در حال حاضر به هفته ای 453 دلار رسیده است. افزایش قیمت این بازار به علت مهاجرت از شهرهای ملبورن و سیدنی به این شهر بوده است.
  4. شهر هوبارت: متوسط قیمت هفتگی کرایه خانه در طول سال گذشته در این شهر 5.4 درصد رشد داشته است و در حال حاضر به هفته ای 469 دلار رسیده است تا شهری که زمانی ارزان بود به قیمت‎ های ملبورن نزدیک شود.
  5. شهر ملبورن:متوسط قیمت هفتگی کرایه خانه در طول سال گذشته در این شهر 2.1 درصد رشد داشته است و در حال حاضر به هفته ای 470 دلار رسیده است
  6. شهر داروین:متوسط نرخ هفتگی کرایه خانه در این شهر در طول سال گذشته بیش از 5.7 درصد افت داشته است و به 502 دلار رسیده است. قیمت های خانه در این شهر در پایین ترین سطح خود از سال 2009 قرار دارد که علت آن می تواند رشد ضعیف جمعیت باشد.
  7. شهر کانبرا:کانبرا دومین شهر گران قیمت پایتخت از نظر کرایه خانه است. متوسط هزینه کرایه خانه در این شهر در طول سال گذشته 3.6 درصد رشد داشته است و به 576 دلار رسیده است.
  8. شهر سیدنی:سیدنی همچنان گران قیمت ترین شهر استرالیا برای کرایه خانه است که متوسط مقدار هفتگی آن با وجود حتی افت 3.1 درصدی به نسبت سال قبل به 613 دلار می رسد.

اجاره خانه یا خرید خانه در استرالیا

اگر با اقامت دائم یا موقت به استرالیا مهاجرت کرده اید، می توانید ابتدا برای زندگی بین اجاره و یا خرید خانه، اجاره خانه را انتخاب کنید و پس از آشنایی با چند و چون زندگی در استرالیا، نسبت به خرید خانه اقدام کنید. توجه داشته باشید که برای اجاره خانه در استرالیا، حتما از طریق سایت های معتبر اقدام کنید

همچنین ببینید

مالیات بر درآمد استرالیا

سیستم مالیات بر درآمد استرالیا

یکی از هزینه های حتمی و ضروری برای زندگی در استرالیا، اخذ مالیات توسط دولت …