ویزای ازدواج استرالیا
ویزای ازدواج استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

در این مقاله سعی بر آن است شما را با روش مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج آشنا سازیم. این روش مهاجرت از طریق نامزدی یا ازدواج است. در ادامه مقاله اطلاعات کلی در باب این نوع ویزا در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد .

این نوع ویزا یکی از راه های مهاجرتی می باشد ، اگر شخصی با فردی که تابعیت این کشور را دارد ازدواج کند ، میتواند با طی کردن مراحل قانونی که در متون زیر به آنها پرداخته ایم به استرالیا مهاجرت نماید و اقامت این کشور را به دست آورد.

همانطور که گفته شد یکی از طرق مهاجرت به سایر کشورها این می باشد که با ویزای ازدواج برای این کار اقدام نمود وکشور استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست و به شما این اجازه را می دهد که با ازدواج با جنس مخالف و یا هم جنس شهروند استرالیایی ویزای این کشور را دریافت نمایید. پس از گذراندن یک بازه ی زمانی از این رابطه و یا متولد شدن فرزندی در این رابطه به شما اقامت دائم استرالیا داده می شود. این امکان از طرف دولت استرالیا برای متقاضی فراهم است که به طور موقت از طریق کسی که شهروند استرالیا می باشد و یا اقامت استرالیا کشور را دارد و یا از شهروندان نیوزلند است که شرایط لازم را داراست و فرد قصد ازدواج با او را دارد وارد کشور استرالیا شود. نکته ای که باید یاد آور شد این است که به طور خودکار شخص حق اقامت دائم استرالیا را ندارد بلکه باید درخواست ویزای اقامت دائم دهد.

1.ویزای نامزدی

2.ویزای ازدواج

دو نوع ویزای ازدواج (partner visa) وجود دارد، و این دو نوع ویزا بستگی به نوع رابطه دارد که در زیر به آن اشاره می شود :

1.ویزای نامزدی prospective marriage visa ، در صورتی که قصد ازدواج داشته باشند.

2.ویزای ازدواج partner visa ، اگر ازدواج کرده باشند.

3.ویزای شریکpartner visa، اگر دو نفر با هم زندگی می کنند(شامل هم جنس نیز می شود.)

اگر بخواهید برای partner visa اقدام کنید شما می بایست به واسطه ی فردی که شهروند استرالیاست و یا گاهی اوقات حتی از طرف پدر و مادرش و یا قیم مالی او حمایت شوید. نکته ی دیگر اینکه یک سری معاینات پزشکی لازم است انجام شود تا مشخص شود فرد از لحاظ جسمی و شخصیتی در سلامت کامل به سر می برد. هم چنین اگر فرد متقاضی مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج که شرایط خاصی نیز برای آن ها وجود دارد. به طور کلی اخذ تابعیت استرالیا از طریق ازدواج شرایط خاص خود را داراست .

نحوه اقدام ویزای همسر برای استرالیا

 جهت دریافت ویزای همسر یا شریک زندگی از داخل خاک استرالیا، به صورت همزمان برای ویزاهای ۸۲۰ و ۸۰۱ اقدام می کنید. ابتدا ویزای موقت دو ساله ۸۲۰ و بعد از دو سال ویزای دائم ۸۰۱ رادریافت می کنید.

جهت دریافت ویزای همسر یا شریک زندگی از خارج از خاک استرالیا، به صورت همزمان برای ویزاهای ۳۰۹ و ۱۰۰ اقدام می کنید. ابتدا ویزای موقت دو ساله ۳۰۹ و بعد از دو سال ویزای دائم ۱۰۰ رادریافت می کنید.

هزینه دریافت ویزای همسر ۷۰۰۰ دلار استرالیا می باشد. مدت زمان دریافت ویزا بین ۶ ماه تا ۲ سال می باشد. همسر نیاز به نمره زبان ندارد .

ویژگی‌های اسپانسر ویزای همسر برای استرالیا

۱. باید شهروند استرالیا یا مقیم استرالیا با اقامت دائم استرالیا یا شهروند نیوزلند (واجد شرایط زندگی در استرالیا) باشد.

۲. اسپانسر باید از زمان صدور ویزای نامزدی ( ویزای ۳۰۰ استرالیا ) به مدت ۹ ماه نیازهای اولیه‌ی زندگی فرد متقاضی اعم از محل اقامت، نیازهای مالی و… را تامین کند؛ این تعهد باید به صورت کتبی ثبت شود. در صورتی که وی کمتر از ۱۸ سال داشته باشد والدینش اسپانسر فرد متقاضی خواهند شد.

۳. اگر اسپانسر در ۵ سال گذشته اسپانسر این ویزا ( ویزای نامزدی استرالیا ) بوده یا خود توسط شخص دیگری اسپانسر شده باشد، فقط در شرایط خاصی می‌تواند اسپانسر شود.

شرایط رد اسپانسری ویزای همسر برای استرالیا

اگر موارد زیر درباره شما صادق است اجازه ندارید برای شخص دیگری اقدام کنید:

  • ۲ بار قبلا این کار را انجام داده باشد.
  • در ۵ سال گذشته یک باراین کار را انجام داده باشند.

البته در موارد خاصی وجود دارد که طی آن می توان درخواست را حتی با وجود محدویت های فوق انجام داد.

  • همسر قبلی شما فوت کند و شما از ایشان بچه داشته باشید.
  • از رابطه ی شما با همسرتان ۲ سال گذشته باشد.
  • فرزندانی از رابطه شما وجود دارند که به شما وابسته هستند.

اسپانسر کننده جهت ویزای همسر یا شریک زندگی (Partner) مسئولیت تهیه یا اجاره خانه و خرج های زندگی تا ۲ سال را دارا می باشد.

سرانجام ویزای همسر در استرالیا

ویزای همسر یا شریک زندگی ابتدا به صورت ویزای دو ساله و موقت بوده و بعد از ۲ سال تبدیل به ویزای دائم می شود.

سه ماه قبل از اینکه شما به موعد ۲ سال برسید نامه ای از اداره مهاجرت استرالیا دریافت می کنید که از شما مدارک بیشتر جهت ویزا دائم می خواهد. شما مدارک را ارسال می کنید و ویزای اقامت دائم شما صادر شده و پس از آن می توانید سیتیزن استرالیا شوید.

به طورکلی اگر رابطه ی شما قبل از ۲ منجر به جدایی شود، یا اگر ازدواج صوری کرده باشید و دولت استرالیا متوجه این موضوع شود، ویزای شما باطل می شود.

در ۳ حالت شما می توانید قبل از مدت ۲ سال جهت ویزای دائم اقدام نمائید:

  • همسر شما فوت کند و شما ثابت کنید که اگر او فوت نکرده بود روابط شما برقرار می بود و همچنین شما به محیط جدید در استرالیا عادت کرده اید و ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ استرالیا برقرار کرده اید. البته نباید با شخص دیگری وارد روابط شده باشید.
  • رابطه ازدواج منجر به جدایی شده وشما از آن رابطه دارای فرزند می باشید و وظیفه ی آن به عهده شما باشد.
  • بتوانید ثابت کنید که شما یا اعضای خانواده شما از همسرتان دچار رنج و عذاب شده اید و رابطه شما منجر به جدایی شده است. در این حالت احتیاج به نظردادگاه دارید یا می توانید به جای دادگاه از شاهد رسمی استفاده نمایید.

در بعضی مواقع (باتوجه به نظر افسر پرونده) ممکن است با نظر افسر پرونده شما بتوانید از همان ابتدا ویزای دائم را دریافت کنید.

  • از قبل به مدت ۳ سال با همسر یا شریک زندگیتان زندگی کرده اید.
  • از قبل به مدت ۲ سال با همسر یا شریک زندگی خود زندگی کرده اید و فرزند قانونی دارید که زمان اقدام برای ویزا ۲ سال سن دارد.

نکات برای دارندگان ویزا ازدواج استرالیا

  • باید رابطه مداوم و برقرار داشته باشید. باهم زندگی کنید و اگر باهم زندگی نمی کنید مدت زمان جدایی کوتاه باشد. هر دو طرف باید به رابطه رضایت کامل داشته باشند.
  • اگر دارای ویزای همسر  هستید برای ویزای دیگری اقدام نکنید و منتظر باشید تا پس از پایان ۲ سال ویزای دائم دریافت نمائید. در صورت اقدام برای ویزای دیگر ممکن است ویزای فعلی خود را از دست بدهید.
  • دارندگان ویزای دو همسر می توانند در استرالیا کار کنند، درس بخوانند و در سیستم پزشکی رایگان استرالیا ثبت نام کنند.
  • سه ماه قبل ازپایان ۲ سال منتظر نامه ی اداره مهاجرت جهت تکمیل پرونده برای تبدیل ویزای خود به ویزای دائم باشید.
  • شما می توانید فرزندان خود را موقع درخواست ویزا وارد پرونده کنید اما اگر می خواهید فرزندان خود را بعد از ورود خود و مطمئن شدن از شرایط وارد استرالیا کنید، از طریق ویزای ۴۴۵ برای فرزندانتان اقدام کنید.

اختیارات متقاضی در زمان اقامت دو ساله در استرالیا  – ویزای ۸۲۰ استرالیا

  • مجاز به انجام کار تمام وقت
  • تحصیل در استرالیا (با صرف هزینه)
  • بهره‌مندی از بیمه خدمات درمانی

اختیارات متقاضی در زمان اقامت دائم استرالیا  – ویزای ۸۰۱ استرالیا

  • اقامت دائم استرالیا
  • مجاز به انجام کار تمام وقت (بدون قید و شرط)
  • تحصیل در استرالیا با بودجه دولتی
  • توانایی اسپانسر شدن فرد برای اقوام درجه یک
  • بهره‌مندی از حق بیمه خدمات درمانی
  • توانایی اقدام برای شهروندی استرالیا (بعد از چهارسال اقامت)

شرایط خاص:

  • اگر متقاضی زمانی که در استرالیا بوده‌ برای ویزای دیگری اقدام کرده‌ و این ویزا کنسل یا رد شده باشد، نمی‌تواند برای ویزای ازدواج استرالیا اقدام کنید.
  • فرزندان متقاضی نیز می توانند شامل ویزا شوند و آنها نیز از همان حقوق مشابه برخوردار خواهند شد.
  • اگر ازدواج در یک کشور دیگر به جز استرالیا (مثلا ایران) صورت بگیرد، متقاضی باید ازدواج را طبق قوانین استرالیا به طور رسمی ثبت کند تا مورد تایید دولت استرالیا قرار بگیرد.
  • اشخاصی که ویزای تحصیلی استرالیا یا ویزای کار استرالیا را دارند، در صورت ازدواج ویزای خود را تبدیل می‌کنند، این در حالی است که به وضعیت و تحصیل یا کار آنها صدمه‌ای وارد نمی‌شود.

 

همچنین ببینید

رزومه نویسی بخش پنجم

رزومه نویسی بخش پنجم

چگونه احتمال رد شدن رزومه را به حداقل برسانید؟ گاهی موارد پیش افتاده ای، موجب …