مهاجرت معلمان به استرالیا
مهاجرت معلمان به استرالیا

مهاجرت معلمان به استرالیا

به دلیل بازنشستگی معلمان و همچنین تقاضای زیاد برای تدریس در مکان های خاص، استرالیا در میان مدت و بلند مدت با کمبود معلمان روبرو شده است. آیا شما به عنوان یک معلم، گزینه مهاجرت به استرالیا را بررسی کرده اید؟ کسب اطلاعات مربوط به مهاجرت معلمان به استرالیا می تواند دشوار باشد و اغلب اوقات بیشتر گیج کننده هستند. در این پست راهنمایی کامل برای مهاجرت معلمان به استرالیا از طریق ویزای مهارت را آورده ایم.

[caption id="attachment_2528" align="alignnone" width="926"]مهاجرت معلمان به استرالیا مهاجرت معلمان به استرالیا[/caption]

راهنمای مهاجرت معلمان به استرالیا

اگر قصد دارید به عنوان یک معلم تحت یکی از مقوله های مهارت، اقدام به مهاجرت به استرالیا کنید، باید شغل تان در لیست مشاغل قرار داشته باشد. برای ایجاد یک برنامه ویزای معتبر، شما باید ارزیابی مهارت را از مرجع ارزیابی مربوطه برای شغل خود بدست آورید. به طور کلی معلمان باید بتوانند ارزیابی مثبت از مهارت های خود کسب کنند. موسسه آموزش و رهبری مدارس استرالیا یا  AITSL، صلاحیت ارزیابی معلمان را برای مهاجرت به استرالیا بر عهده دارد . قبل از درخواست ویزای مهارت، AITSL  باید صلاحیت های شما را مطابق با استانداردهای استرالیا ارزیابی کند.

مشاغلی که در رده معلم قرار دارند عبارتند از:

  • معلم پیش دبستانی (کد 241111 :ANZSCO)
  • معلم ابتدایی (کد ANZSCO: 241213)
  • معلم مدارس راهنمایی (کد ANZSCO: 241311)
  • معلم دوره متوسطه (کد ANZSCO: 241411)
  • معلم نیازهای ویژه (کد ANZSCO: 241511)
  • معلم معلولان کم شنوا (کد ANZSCO: 242412)
  • معلم معلولان کم بینا (کد 241513 :ANZSCO)
  • معلمان آموزش ویژه که در جای دیگری طبقه بندی نشده اند (کد ANZSCO: 241599)

مسیرهای مهاجرت به استرالیا به عنوان معلم

  • ویزای مهاجرت مهارت عمومی (ویزای زیر کلاس 189و 190) – این ویزای اقامت دائم نیازی به حمایت مالی کارفرمایان از استرالیا ندارد.
  • ویزای کارفرما و حمایت شده (ویزای زیر کلاس 482 یا 186) – متقاضی این نوع ویزا باید توسط یک کارفرمای یا مدرسه استرالیایی حمایت مالی شود.
  • اگر معلم متوسطه یا معلم پیش دبستانی هستید، شغل شما در لیست مهارت های استراتژیک بلند مدت (MLTSSL) وجود دارد. اگر متعلق به هر یک از این دو موقعیت تدریس باشید، واجد شرایط برای درخواست مهاجرت مهارت مستقل عمومی (ویزاهای کاری دائمی) خواهید بود.
  • اگر معلم دبستان و راهنمایی هستید، شغل شما در لیست MLTSSL قرار ندارد، این بدان معناست که حتی وقتی معلم واجد شرایط دبستان باشید، نمی توانید درخواست اقامت دائم زیر کلاس 189 یا 190 دهید. تنها مسیر ویزایی که می توانید درخواست کنید از طریق ویزای حامی کارفرماست. بنابراین، اگر معلم دبستان هستید، به یک مدرسه در استرالیا نیاز دارید.

معیار ارزیابی مثبت مهارت های مهاجرت از AITSL

ارزیابی مهارت های استرالیا یک ارزیابی مهارت مبتنی بر مقاله و سابقه کاری شما برای مقایسه با استانداردهای استرالیا در شغل انتخابی شماست.

معیار سنجش مهارت ‌های مهاجرت مثبت از سازمان ارزیابی مدارک آموزگاران یا AITSL، حداقل چهار سال مطالعه در سطح آموزش عالی است که یک سال‌ آن تکمیل صلاحیت آموزش ابتدایی است. برای مثال مدرک لیسانس علوم و مدرک تحصیلات تکمیلی یک ساله. صلاحیت اولیه آموزش برای تدریس در دوره پیش دبستانی، مدرسه ابتدایی یا دبیرستان مورد نیاز است.

متن نهایی صلاحیت اولیه معلمان باید شامل برنامه‌ای از مطالعات حرفه‌ ای در زمینه آموزش از جمله برنامه‌های درسی خاص، مطالعات آموزشی، مطالعات آموزش عمومی و نظارت بر تدریس مربوط به محدوده سنی دانش آموزان برای شغلی که نامزد کرده‌اید، باشد.

الزامات حرفه ای و آموزشی

در مرحله اول شما باید اطمینان حاصل کنید که تمام شرایط مورد نیاز دولت استرالیا را برآورده می کنید. از آنجا که هر ایالت در استرالیا سیستم آموزشی خاص خود را دارد، الزامات ممکن است از یک ایالت به ایالت دیگر تغییر کند، اما معمولاً هر ایالت نیاز دارد که در وهله اول به عنوان معلم درخواست دهید. به همین دلیل توصیه می شود وضعیت خاصی را که می خواهید در آن تدریس کنید بررسی کنید.

صلاحیت معلمان توسط AITSL (که قبلاً با عنوان آموزش استرالیا شناخته می شد) ارزیابی می شود. این سازمان صلاحیت های شما را مطابق با دستورالعمل های منتشر شده CEP ارزیابی می کند. CEPs در حال حاضر برای حدود 90 کشور جداگانه منتشر می شود.

لطفا توجه داشته باشید که CEP ها به طور مداوم به روز می شوند. مدارک تحصیلی شما براساس آخرین اطلاعات در دسترس AITSL ارزیابی می شود. اگر CEP برای یک کشور وجود نداشته باشد یا مدارک تحصیلی شما تحت پوشش دستورالعمل های یک CEP موجود نباشد، صلاحیت های شما به صورت فردی ارزیابی می شود. لطفا بگین که cep چیه

علاوه بر این، شما باید:

  • حداقل یک دوره 4 ساله سطح تحصیلات تکمیلی (یا معادل پاره وقت) در استرالیا را داشته باشید.
  • حداقل 1 سال تمام وقت (یا معادل پاره وقت آن) دوره های آموزش سطح حرفه ای را گذرانده باشید.
  • حداقل 6 هفته (30 روز) تمرین تدریس نظارت شده مربوط به شغل تدریس منتخب خود را انجام داده باشید. شما باید شواهد این موضوع را با برنامه خود درج کنید.
  • در حال حاضر دارای مجوز تدریس در کشوری باشید که مدارک تحصیلی خود اخذ کرده اید یا در حال حاضر تدریس می کنید. شما باید مدرک کتبی مربوط به مجوز رسمی معلم یا مجوز اشتغال را از کشوری که صلاحیت تدریس خود را دریافت کرده اید یا از کشوری که در حال حاضر تدریس می کنید تهیه کنید.
  • و تمام شرایط مورد نیاز زبان انگلیسی را برآورده کنید.

ورود به سیستم پروفایل های آموزش کشور استرالیا – (CEPs)

پروفایل های آموزش کشور استرالیا – Country Education Profiles – ابزاری برای ارزیابی مهارتهایی است که در درک آموزش عالی در خارج از استرالیا و مدارک تحصیلی فنی و حرفه ای کمک می کند. این می تواند توسط دانشگاه ها و سایر ارائه دهندگان آموزش، سازمان های حرفه ای، کارفرمایان، سازمان های بین المللی و دولت ها برای درک سطح یک مدرک تحصیلی در خارج از کشور استفاده شود.

CEP اطلاعات موثقی را از 127 کشور فراهم می کند و شامل موارد زیر است:

  • دستورالعمل های ارزیابی برای آموزش عالی و مدارک فنی و حرفه ای و مقایسه آنها با چارچوب صلاحیت های استرالیا
  • لیست موسساتی که توسط استرلیا به رسمیت شناخته شده اند
  • نمودارهای اطلاعاتی مربوط به سیستم آموزش و نمودارهای ملی
  • توضیحات مربوط به بخش های آموزش عالی، فنی و حرفه ای و آموزش مدارس
  • اطلاعات كليدی در مورد سيستم های درجه بندی، زبان آموزشی، سال تحصيلی، الزامات پذيرش، دوره ها
  • شرايط، انواع موسسات، اعتباربخشی و تضمين كيفيت
  • شاخص های کلیدی کیفیت

1- آیلتس مشکل اصلی معلمان برای مهاجرت به استرالیاست.

آیلتس بزرگترین مانع معلمانی است که مایل به مهاجرت به استرالیا هستند. خیلی از معلمان با اینکه در زبان انگلیسی خوب هستند، اما قادر به برآورد نمرات آیلتس نیستند.

برای معلمین که مایل به درخواست ویزای مهارت هستند، باید حداقل نمره 7 در خواندن و نوشتن و حداقل 8 را برای مکالمه و شنیداری کسب کنند. سایر امتحانات انگلیسی مانند PTE، کمبریج و OET نمی توانند جای آیلتس را بگیرند.

2- می توانید از گرفتن آیلتس معاف شوید.

تنها راه معافیت متقاضی از آیلتس این است که او دوره لیسانس خود را در آموزش و پرورش کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، ایرلند، نیوزلند، انگلستان و ایالات متحده گذرانده باشد.

3- همه معلمان نمی توانند درخواست ویزای مهارت در استرالیا دهند.

همه معلمان واجد شرایط مهاجرت نیستند. متقاضیان بالقوه باید هر دو لیست شغلی ماهرانه کوتاه مدت (STSOL) و همچنین لیست مهارت های استراتژیک میان مدت و بلند مدت (MLTSSL) را بررسی کنند.

مشاغلی که تحت MLTSSL قرار می گیرند شامل معلمان پیش دبستانی، معلمان دوره متوسطه، معلمان نیازهای ویژه، معلمان معلولان شنوایی، معلمان معلولان بینایی، معلمان آموزش ویژه می باشد که در جای دیگر مدرسین واجد شرایط و دانشگاه نیستند. مشاغل مذکور یا برای مهاجرت به استرالیا به حمایت نیاز ندارند تا به استرالیا مهاجرت کنند یا اینکه تحت حمایت کشورهای خاص باشند.

از طرف دیگر، مشاغلی که تحت عنوان STSOL تعلق می گیرد شامل معلمان مدارس ابتدایی، معلمان دوره راهنمایی، مشاوران آموزش، معلمان هنر، معلمان رقص، معلمان موسیقی، آموزگاران خصوصی و معلمان طبقه بندی نشده در لیست، معلمان زبان انگلیسی به دیگر زبان ها، مدیران مدرسه و معلمان آموزش حرفه ای، است. متقاضیان این لیست برای مهاجرت به استرالیا به حمایت مالی کارفرما یا ایالت نیاز دارند.

4- اسسمنت و ارزیابی مدارک

اکثر اوقات، اگر معلمان مدارک تحصیلی خود را به عنوان معلم تکمیل کنند و بتوانند 45 روز آموزش تحت نظارت را پشت سر بگذارند، می توانند از نظر موسسه تدریس و رهبری مدارس استرالیا (AITSL) واجد شرایط می شوند.

با این حال، ممکن است نیاز به ارزیابی مهارت وجود داشته باشد تا تعیین کند که آیا مدرکی که متقاضی کسب کرده است با الزامات استرالیا قابل مقایسه است یا خیر. ارزیابی تقریباً دو ماه طول می کشد، اما اگر نیاز به تأیید مدرک تحصیلی باید، این زمان ممکن است بیشتر شود.

5-  هرچه امتیاز شما بالاتر باشد شانس دعوت بیشتر می شود.

هرچه امتیاز شما بالاتر باشد، احتمال قبولی درخواست ویزای مهارت استرالیا بیشتر می شود..

كسانی كه امتیاز بالاتری دارند، زودتر دعوت می شوند. به عنوان مثال، كسی كه دارای 80 یا 85 امتیاز است، نسبت به كسی كه 65 امتیاز دارد، در اولویت قرار می گیرد. به یاد داشته باشید زمانی که دعوت شدید، 60 روز فرصت دارید تا درخواست  ویزا را ارائه دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مهاجرت به عنوان معلم از ایران به استرالیا، می توانید با مشاوران پاسارگاد مایگریشن تماس بگیرید.

بهترین شهرها برای معلمی در استرالیا کدامند؟

اگرچه در ایالات غربی استرالیا، افت ناچیزی در جذب معملمان وجود داشته است، اما هنوز هم یکی از مشاغل مورد تقاضای زیاد است. از مارس 2018 مشاغل آموزشی در شهرهای سیدنی، بریزبن، گلدکوست، هوبارت، ملبورن، پرت، آدلاید، داروین تقاضای زیادی داشته اند.

تقاضا برای این مشاغل می تواند در سراسر استرالیا متفاوت باشد. به عنوان مثال، در نیو ساوت ولز، دولت تقاضای بیشتری برای معلمان مدارس متوسطه در زمینه های علوم، فناوری، ریاضیات و آموزش ویژه نشان داده است. در حالی که در سایر حوزه ها تقاضای عمومی ممکن است به هیچ وجه نباشد.

به طور کلی در استرالیا تقاضای زیادی برای معلمان وجود دارد اما باید تحقیق کنید تا دریابید که چه موقعیت های مشخصی در دسترس هستند و در کجا قرار دارند. تقاضا می تواند تا حد زیادی بین ایالات و بین شهرها و مناطق متفاوت باشد.

درآمد معلمان در استرالیا چقدر است؟

به طور میانگین یک معلم دبستان در استرالیا سالانه 60835 دلار و معلم دبیرستان سالانه 65389 دلار درآمد دارد. دستمزدها بر اساس موقعیت، مدارک تحصیلی، تجربه و سنوات متفاوت هستند.

همچنین ببینید

مهاجرت مهندس کشاورزی به استرالیا

مهاجرت مهندس کشاورزی به استرالیا

از آنجا که جمعیت جهان همچنان در حال افزایش است، برای تأمین نیازهای جهانی، باید …