نحوه نوشتن رزومه بخش اول
نحوه نوشتن رزومه بخش اول

نحوه نوشتن رزومه بخش اول

نحوه نوشتن رزومه کاری حرفه ای

نوشتن رزومه کاری یکی از مهم ترین کارهایی ست که در صورتی که قصد مهاجرت به استرالیا یا کشورهای دیگر را دارید باید برای نگاشتن آن، زمانی اختصاص دهید. اما رزومه چیست؟ چه هدفی را دنبال می کند؟ کلمات کلیدی به کار رفته در آن چیست؟ واضح است رزومه مناسب در پذیرش درخواست ویزای شما نقش موثری دارد و باید برای تهیه آن دقت بسیاری بخرج دهید. یک رزومه چیزی بیش از یک قطعه کاغذ است و در واقع رزومه یک مستند بازاریابی است که کالای بسیار مهمی را یعنی شما را، معرفی می کند.  در اینجا می آموزیم که چطور یک رزومه و نامه توضیحی (Cover Letter) درجه یک بنویسیم تا بیشترین تاثیر گذاری را داشته باشد. در پایان این مقاله شما درک کاملی از موارد زیر خواهید داشت:

  • رزومه چیست
  • نقش رزومه و کاور لتر
  • طراحی و توسعه یک رزومه با کاربرد آنلاین

 

[caption id="attachment_2596" align="alignnone" width="618"]نحوه نوشتن رزومه نحوه نوشتن رزومه[/caption]

ارزش و بهای یک رزومه شاخص

رزومه شما، توانایی هایتان را تبلیغ می کند. یک رزومه شاخص که به خوبی تدوین شده باشد می تواند به شما کمک کند چه قصد ارتقاء موقعیت خود را داشته باشید و چه قصد یافتن یک شغل جدید. دلیل شاخص بودن یک رزومه شاخص، بیوگرافی کامل از شخصیت کاری شماست. رزومه ای که بدرستی تدوین شده است، مهارت ها، قابلیت ها و کیفیت تجارب شما را نشان داده و به همراه ویژگی های شخصی شما ارتباط کاملی با شغل مورد نظر بدست می دهد. قابلیت یک رزومه شاخص و برجسته این است که توجه را به سوی شما جلب کرده و در فهرست کوتاه (Short List) برای مصاحبه قرار می گیرید. رزومه بی نقص شما کارفرما و استخدام کننده را متقاعد می کند که شما شخص مناسب برای شغل مورد نظر هستید و آنها را قانع می سازد که ویژگی های شما را دوباره در نظر گیرند. البته به کارگیری شبکه های اجتماعی پس از تولید یک نامه توضیحی برجسته برای شکار مشاغل مناسب، بسیار حائز اهمیت است.

ویژگی یک رزومه کار آمد:

شما می دانید که یک ستاره هستید و می توانید کار مورد نظر را انجام دهید، از این رو لازم است این مورد را برای کارفرما به اثبات رسانید. موقعی که پای مشاغل در میان است با تعداد زیادی رقیب مواجه خواهید شد. رزومه و نامه توضیحی شما لازم است چنان باشد که توجه را به خود جلب کرده و بتواند یک وقت مصاحبه برای شما بدست آورد، این رزومه گویا و جذاب احتیاج به زمان، تلاش و انرژی دارد، آن را نمی توان با عجله بدست آورد. در اینجا، تجربیات و اطلاعاتی را با شما به اشتراک می گذاریم که حاصل سالها مذاکره با کارفرمایان و مشاوران استخدامی درباره آنچه که آنها در یک رزومه جستجو می کنند بوده است.

امروزه ضروریست رزومه و نامه توضیحی چنان تهیه شود که کاملاً مناسب و درخور شغل مورد نظر باشد. کارفرمایان می دانند چگونه یک فرم استخدامی «که به همه شغلی بخورد» را پیدا کنند، آنها می خواهند مطمئن شوند که شما درک کرده اید که آنها برای چه تبلیغ می کنند و چگونه فرم استخدامی شما مستعد شغل مورد بحث در می آید. شاید بپرسید که چگونه نشان دهیم که مهارت ها و تجربیات ما با مشخصات شغل مورد نظر هماهنگ است؟ “متناسب بودن” جواب مسئله است. رزومه شما باید نشان دهد که شما کمپانی و نقش آنرا درک کرده و مهارت و تجربیات مورد نظر را دارا هستید. به نمایش گذاردن موفقیت های شما شامل قابلیت ها و توانایی های شما در دو، سه شغل قبلی می تواند راه مناسبی باشد که نشان دهد چگونه می توانید به ارزش یک سازمان بیافزایید. به خاطر داشته باشید شما می توانید رزومه خود را در «کمیته درخواست مشاغل» و بصورت آنلاین پست کنید. تدوین یک بیوگرافی در شبکه های مجازی سبب می شود چهره ای که از خود به نمایش می گذارید، کارفرمایان را متقاعد ساخته و هم چنین پشتوانه رزومه شاخص شما شود.

به خاطر داشته باشید:

یک رزومه برجسته بیش از آنکه تبلیغ کند، می فروشد. از اینکه خودتان را شاخص نشان دهید ترس بخود راه ندهید. پس برای موفقیت، باید نقاط قوت خود را برجسته کنید.

چطور نشان دهید که مهارت ها و تجربیات شما با مشخصات شغل مورد نظر هماهنگ است؟

برای نشان دادن تناسب مهارت ها و تجربیات شما با مشخصات شغل مورد نظر، ذکر موارد زیر بسیار اثر بخش است:

  • یادآوری سوابق و تجربیات در صنعت: یکی از موثرترین گزینه ها در رزومه نویسی، یادآوری سوابق کاری شماست.هیچ چیز با تجربیات در دنیای واقعی برابری نمی کند. البته بهتر آنکه برای چند نام معروف و شناخته شده کارکرده باشید.
  • نشان دادن نمرات دانشگاهی: نتایج دانشگاهی، کالج و یا مدرسه شما می تواند نشان دهنده تلاش مستمر شما باشد. اگر نمرات شما در این مقاطع بالا بوده است چه بهتر که نشان دهید آنرا در چه مقطعی بدست آورده اید.

راه یابی به لیست کوتاه مصاحبه با رعایت خوانایی رزومه:

همانطور که می دانید رزومه شما توسط چشم انسانی یا قطعه ای نرم افزار بررسی شده و در ظرف چند ثانیه مشخص می شود که یک رزومه برنده است یا چیزی بی فایده. با این تصور از خواندن روزمه، شما ملزم هستید در نظر اول اثری مثبت بر جای بگذارید که باعث راه یابی شما به لیست کوتاه محاسبه شود. خوانایی رزومه را با این روش ها بهبود بخشید:

  • مطمئن شوید که رزومه شما براحتی قابل خواندن است، از یک صفحه آرایی ساده پیروی کنید.
  • به لحاظ حجمی، رزومه تان را در حد 2 تا 3 صفحه تکمیل کنید.
  • سعی کنید از کلمات کلیدی که در آگهی استخدام آمده بود تقلید کنید.
  • در مواردی که چیزی اظهار می کنید با ذکر مثال فهم آنرا ساده تر کنید.
  • اسناد و مدارک تان را به دقت غلط گیری کنید.

 

چطور یک رزومه متمایز بنویسیم؟

برای آنکه در صدر فهرست قرار گیرید، خوب است بدانید که استخدام کنندگان در یک رزومه از چه چیزهایی خوششان یا بدشان می آید. اگر در مورد چیزی که ادعا می کنید، مثالی در دنیای واقعی ندارید بهتر است که از ذکر آن خودداری کنید، چرا که می تواند در مورد کل رزومه شما تردید و شک بوجود آورد. برای تدوین یک رزومه شاخص موارد زیر ضرورت دارد:

1- رویکرد خود را برنامه ریزی کنید:
چنانچه رزومه کاری  و نامه توضیحی را برای اولین بار تدوین می کنید یا نمونه های قدیمی را اصلاح و ارتقاء می دهید ضروریست که برای هر بخش از اطلاعاتی که ضمیمه می کنید وقت گذاشته و برنامه داشته باشید. کلیه مسئله در آنجاست که در ابتدا اطلاعات و دانسته های خود درباره سوابق حرفه ای و موفقیت ها را مشخص نموده و سپس این اطلاعات مهم را اصلاح کرده و در صورت لزوم ارتقاء دهید.

برای رزومه نویسی، ابتدا یک تدوین گر رزومه پیدا کنید زیرا این سازمان ها، اعضاء را ملزم می سازند تا از دانش و استاندارد بهره مند شوند. از افراد حرفه ای معتبر سود ببرید همچنین از دوستان، فامیل و همکاران بخواهید که اگر یک شخص حرفه ای را در این زمینه می شناسند او را معرفی کرده و شما را به او توصیه کنند. از مرورگرها و وب سایت ها استفاده کنید. برای مثل Career development association of Australia (www.cdaa.org.au) و ( www.cdanz.org.au) carreer development association of new zealand کمک خوبی خواهند بود. اما در نهایت بخاطر داشته باشید که رزومه شما همانند یک دارایی مستغلات ارزشمند است. برای آنکه رزومه شما شکل بگیرد، به زمان، تلاش و انرژی نیازمند است. در اینجا چند دلیل ذکر می شود که چرا بهتر است خودتان رزومه تان را تهیه کنید تا از یک دوست یا یک حرفه ای بخواهید این کار را انجام دهد.

  • هیچکس بهتر از شما، خودتان را نمی شناسد
  • شما می توانید صفحه آرایی و محتوی را در قالب مناسب تدوین کنید.
  • شما از جهت بودجه تحت فشار هستید از این رو پرداخت هزینه به یک نفر دیگر گزینه مناسبی نیست. با این حال اگر قصد دارید از این گزینه استفاده کنید، بهتر است از یک حرفه ای استفاده کنید.

2- تاریخ شغلی خویش را بنویسید:
پس از نوشتن رزومه کاری، بررسی کنید که در رزومه مدون شما به این سوالات پاسخ داده شده است: آیا رزومه نقاط قوت شما را به کارفرما نشان می دهد و موفقیت شما را در بهترین شرایط ارائه می کند؟ آیا رزومه متناسب شغل مورد نظر تدوین شده یا از یک رزومه ژنریک استفاده می کنید؟ آیا رزومه نتایج کاری شما را بارز می کند؟ آیا مصاحبه هایی را که انجام می دهید امتیاز گذاری می کنید؟ اگر پاسختان منفی است باید مجددا سوابق حرفه ای خود را بازبینی و بررسی نمائید.

بهتر است از ابتدا شروع کنید، محل کارهای قبلی را که شامل نام کامل شرکت و سال و ماه شروع و خاتمه کارتان است، یادداشت کنید. برنامه کار روزانه تان را دوباره و به دقت ترمیم کنید و هر آموزش یا دوره ای را که از قلم انداخته اید، ذکر کرده و اشاره کنید که در هر پست به چه کسی گزارش می دادید.
هر اتفاق مهمی را فهرست کنید. مانند برنده شدن تیم شما، هر نامه یادداشت یا ایمیلی که به جهت تحسین دریافت کرده اید. یا جوایزی که برده اید.
به عنوان کمک برای جمع آوری اطلاعات مورد نیازتان سئوالات زیر را در نظر داشته باشید:

    • چه مسئولیت هایی داشته اید؟ وظایفی که روزانه در هر شغل به عهده داشته اید را بنویسید. چنانچه شما وظایف مشاغل قبلی را هنوز نگه داشته اید می توانید جزئیات کارهای پیشین را ارائه نمایید.
    • مدارک تحصیلی و توانایی های شما چیست؟ مقاطع دانشگاهی، گواهی نامه تجارت، گواهینامه صنعتی و گواهینامه های دیگر که تکمیل دوره آموزشی را توسط شما نشان می دهد، از ایمنی محل کار گرفته تا چگونگی ساختار تیمی، در عین حال نامه ای مبنی بر سال و ماه تکمیل دوره در انیستیتوهای آموزشی و مؤسسات تحصیلی.
    • کدام یک از مهارت های شما قابلیت انتقال به دیگری را دارد؟ یادداشتی تهیه کنید از مهارت هایی که دارید و می تواند در اکثر مشاغل مورد استفاده قرار گیرد و اینکه چگونه این مهارت ها را ارتقاء بخشیده اید. برای مثال می توانید مهارت-های ارتباطی یا استادی در استفاده از بسته های مشترک نرم افزاری مانند مایکروسافت افیس را ذکر کنید. این اطلاعات زمانی که شما رزومه و نامه توضیحی را تهیه می کنید سخت به کار می آیند.
    • بزرگترین دستاور شما چیست؟ کارفرمایان و استخدام کنندگان بر این باورند که آنچه شما در گذشته انجام داده اید، نشانه ایست برای آنکه شما در آینده و در صورت استخدام چه خواهید کرد. مسئولیت شما وظایفی است که بخاطر آن دستمزد دریافت می کنید، لیکن دستاورد شما نشان می دهد که چگونه یک شغل را گرفته اید و آنرا مال خود کرده اید.
    • کلیه ویژگی های شخصیت شما چیست؟ ویژگی های شخصیتی شاخصه هاییست که شما را برجسته و متمایز می سازد.
    • ویژگی های شما که بخاطر آن تحسین می شوید کدامند؟ خود شما وقتی خود را یک کارمند خوب می دانید، از چه به خود می بالید؟ مثالها می توانند چنین باشند: وقت شناس ، بیان و ارائه خوب، بسیار با انگیزه، پویا، نتیجه گرا، خلاق و مبتکر
    • مدیران قبلی شما کجا هستند؟ موقعی که بحث بررسی معرف ها پیش می آید استخدام کنندگان و کارفرمایان ترجیح می دهند با سرپرست ها یا مدیران قبلی که شما مستقیماً به آنها گزارش می دادید صحبت کنند، آیا می دانید چگونه می توان با مدیران سابق شما تماس گرفت؟ اگر پاسخ منفی است، از اینترنت (که شامل شبکه های مجازی نیز می شود) استفاده کنید تا به آنها دسترسی پیدا کنید. همچنین می توانید این شماره تلفن ها را از بخش اطلاعات کمپانی سابقتان بدست آورید. این کار را به ساعت های آخر واگذار نکنید.

3- شاخص بودن را به نمایش بگذارید:
حتما می پرسید چگونه می توانید در میان یک جمعیت، بارز و برجسته شوید؟ هنگامی که درباره مشاغل صحبت می کنیم کارفرمایان اغلب به سختی از میان صدها فرم استخدامی گذر می کنند و در این زمان است که رزومه شما باید از میان جمعیت راه خود را باز کرده و بارز گردد. اگرچه نمی خواهید دروغ گفته باشید یا رزومه تان بر اساس حقایق نیم پخته متکی باشد، اما شما باید به تمامی دست آوردهایتان اعتقاد داشته و آماده باشید تا درباره آن سخنوری کنید.

4- موارد ضروری و واجب را پوشش دهید(اهمیت نامه توضیحی): رزومه شما بایستی شامل تمام جزئیات لازم باشد تا بتوانید با ارائه آن به یک کارفرمای بالقوه مصاحبه را به نفع خود تمام کنید. لیکن نامه توضیحی سبب می شود که شما مورد توجه قرار گیرید. اگر یک نامه توضیحی قوی داشته باشید شانس آنکه رزومه تان خوانده شود، بجای آنکه صرفاً اجمالی بررسی شود، را بالا می برید. نامه توضیحی رزومه شما را تکمیل می کند و شما را به عنوان کاندیدای مناسب شغل مورد نظر معرفی می کند و این شرایط را فراهم می کند که درک شما از فرهنگ شرکت را به نمایش گذارده و اینکه چگونه می توانید به ارزش شرکت بیفزایید.

5- پشتیبانی و حمایت از رزومه (نقش شبکه های اجتماعی): تدوین و تهیه یک شرح حال در شبکه های اجتماعی، امروزه یک الزام است. اما کارفرمایان می خواهند که رزومه شما را هم ببینند. شرح حال در شبکه های اجتماعی پشتیبان مهمی برای رزومه شما محسوب می شود. نه جایگزین آن.

  • به سبب قابلیت های خود شناخته شوید: هنگام استفاده از شبکه های اجتماعی حفظ اعتدال اندکی دشوار است. بنابراین نکات زیر را بخاطر بسپارید تا کمک کند از حضور آنلاین خود بیشترین فایده را بدست آورید.
  • برای شرح حال خود از یک عکس حرفه ای استفاده کنید:ترجیحاً عکسی که سر و شانه را نشان می دهد، از عکس های تعطیلات خود با لباسهای اسپرت استفاده نکنید یا از عکس عروسی که عکس همسرتان را بریده باشید. از وابستگان و دوستانتان بخواهید که شما را از عکس های قواره درشت خود حذف کنند و همچنین توصیفاتی که از شما در صفحات شخصی شان بکار برده اند، حذف کنند. نهایت دقت را در حفظ حریم خصوصیتان در صفحه فیسبوک بکار برید یا هر موردی را که با چهره حرفه ای شما منطبق نیست، حذف کنید.
  • آگاه باشید: برخی استخدام کنندگان از شما می خواهند که مشخصات شبکه های اجتماعی خود را در اختیارشان قرار دهید که شامل FACEBOOK هم می شود. قبل از جواب منفی دادن بدانید که شما همیشه می توانید بگویید که صفحه فیس بوک را فقط برای فامیل و دوستان استفاده می کنید و در عوض یک اکانت در شبکه های مجازی دیگر که مطابق با حرفه شماست به آنها ارائه دهید. از توییتر برای دنبال کردن رهبران صنایع در رشته خود استفاده کنید. می توانید با آخرین روش ها آشنا شده و حتی شبکه خود را توسعه دهید. لینکد این(Linkedin ) شناخته شده ترین پلتفرم برای ارتباط با راه های شغل حرفه است. سایر شبکه های مفید اجتماعی مثل فیس بوک (Facebook) و توییتر (Twitter) را با جزئیات در فصل 8 مورد بررسی قرار خواهیم داد.

6- رزومه ای تدوین کنیم که آنلاین مورد توجه قرار گیرد:

رشد اینترنت از اواخر دهه 90 نحوه استخدام را کاملا عوض کرد، امروزه جستجو گران مشاغل رزومه خود را آنلاین تدوین و پست می کنند و در مقابل کمپانی های بزرگ و کوچک و آژانس های بزرگ تجهیز نیرو به صورت آنلاین و با استفاده از دیتابیس خود اطلاعات را ذخیره، پایش و جستجو می کنند تا در میان رزومه ها کاندیدای مناسب را پیدا کنند. تا زمان مصاحبه، شما بیشتر مجموعه ای از مهارت ها، تجربیات، دانش، تعلیمات و آموزش هستید تا شخصی که نفس می کشد و زندگی می کند، دیتابیس ها از طرق مختلفی جستجو می کنند که شامل:

  • توسط یک برنامه نرم افزار که دنبال مهارت ها و تجارب ویژه می شود.
  • توسط یک کارمند بخش منابع انسانی HR که بر اساس فهرستی از خصوصیات جلو می رود.
  • توسط یک کارفرما با شرکت کوچک و کار زیاد که یک آگاهی استخدام پست کرده و اکنون رزومه متقاضیان را در چشم به هم زدنی نگاه می کند.
  • توسط یک مشاور استخدامی که در زمینه خاصی از منابع و بخش های حرفه ای تخصص دارد.

نکته مهم در تدوین رزومه آنلاین:
بسیاری از کارفرمایان و آژانس های استخدامی از یک برنامه نرم افزاری برای رزومه های آنلاین استفاده می کنند که با استفاده از کلمات کلیدی مفید در رزومه تان که از آگهی استخدامی یا شرح وظایف شغل و یا صرفاً از لغات مشابه گرفته شده، به نحوی در ارتباط با مهارت ها، تجارب و قابلیت های شما است و شانس انتخاب رزومه تان برای شغل مورد بحث را بالا می برد. با توجه به دلایل بالا هنگام تدوین رزومه از واژه ها و کلماتی استفاده کنید که بشکلی گسترده بکار برده می شوند.

7- بکار بردن کلید واژه ها
قبل از نوشت رزومه باید بدانید که یک جستجو کننده کلید واژه (Keyword) چگونه کار می کند. فرض کنیم که شما برای یافتن شغل به یک آژانس بزرگ استخدامی مراجعه نموده اید، اولین قدم برای شروع اینست که یک رونوشت از رزومه خود را برایشان بفرستید. از طریق ایمیل یا پست کردن آنلاین و توسط بنگاه کاریابی یا وب سایت خود مشاور استخدام کننده نگاهی اجمالی به مدارک کرده و آنها را جهت ذخیره کردن به کامپیوتر می سپارد، در این پایگاه داده ها میلیون ها رزومه وجود دارد. زمانی که جای خالی برای شغلی که لازمست پر شود، بوجود می آید کارشناس با وارد کردن کلید واژه، جستجو را آغاز می کند تا یک رزومه با ویژگی های شغل مورد نظر همخوان باشد هر چه مقدار این کلید واژه ها در رزومه شما بیشتر باشد شانس انتخاب شدن شما بیشتر می شود. کلید واژه ها یا اسم هستند یا عبارات کوتاه که کامپیوتر به راحتی آنها را جستجو می کنند. کلید واژه ها می تواند نمونه های زیر باشد:

  •  عناوین شغلی Titles Job بعنوان مثال: هماهنگ کننده در بازار Marketing Coordination ، مدیر املاک Property Manager ، کابینت ساز Cabinet Maker
  •  مهارت ها و ویژگی های شخصی Skills and Personal Attributes بعنوان مثال: مهارت های سازمانی Organizational Skills، مهارت های ارتباطی Communication Skills

8- توجه به جزئیات Attention to details در تدوین و تهیه رزومه:
همواره در رزومه بجای عمومی سخن گفتن مشخص و مستقیم اشاره کنید مثلاً ننویسید “ماهر و کار کشته در بسته های کامپیوتری” بجای آن بنویسید “کارشناس درجه یک در زمینه Microsoft word یا Excel وPublisher ” . شما می توانید به طرق مختلف در رزومه تان از این کلید واژه ها استفاده کنید. بجای عمومی سخن گفتن مشخص و معلوم صحبت کنید. بیان حرفه ای ، زبان تخصصی و واژه های فنی و تکنیکی. مثال های زیر را ببینید:

  • یک مدیر تولید ممکن است از این واژه و عبارات در یک رزومه استفاده کند Product Development، Marketing Campaign، Search Engine Marketing
  •  در رشته های نرم افزار های کامپیوتری و یا زبان های برنامه نویسی از این واژه و عبارات در یک رزومه استفاده کند Microsoft word، AutoCAD ، Java / jzee
  • برای دوره های آموزشی، صلاحیت و گواهینامه ها از این واژه و عبارات در یک رزومه استفاده کند Certificate IV in Training and Assessment
  • برای زبان ها از این واژه و عبارات در یک رزومه استفاده کند Mandarin, Cantonese, Japanese and so on
  • برای گواهینامه های اسنادی و مهارت و لیسانس از این واژه و عبارات در یک رزومه استفاده کند Forklift License یا CPA
  • ذکر یک خلاصه از کلید واژه ها در ابتدای رزومه تان یک HR Manager با تجربه و با دارا بودن مدرک Graduate Diploma of Human Resource Management از دانشگاه موناش Monash
  • پایان نامه در استخدام Training and Development Performance Management Industrial Relations, OHS and Succession Planning

فهرستی از مهارت های کلیدی تهیه کنید:

فهرست مهارت های کلیدی منعکس کننده آن است که آیا کارفرما در آگهی استخدام از کلید واژه های استفاده کرده است. اگر شما نشانه ای در دست ندارید که چگونه واژه های کلیدی مرتبط با حرفه یا صنعت خود را پیدا کنید از منابع زیر استفاده کنید:

        • آگهی های مشاغل به جستجو بپردازید:برای یافتن کلید واژه ها از آگهی های روزنامه یا آنلاین استفاده کنید و از این کلمات در رزومه و نامه توضیحی استفاده کنید تا زمانی که بتوانید صادقانه به آنها تکیه کنید.
        • یک شرح وظایف پیدا کنید:در شرح وظایف لغات کلیدی و ویژگی تخصصی را هایلایت کنید.
        • با افراد زبده در این صنعت خاص صحبت کنید:اگر قصد دارید به شاخه جدیدی از صنعت وارد شوید سعی کنید بوسیله صحبت کردن با افراد حرفه ای در این بخش با مجموعه واژگان آن آشنا شوید.
        • مجلات مربوط به صنایع و بازرگانی را مطالعه کنید: واژگان کلیدی را از مقالات موجود در نشریات و مجلات مربوط به منابع پیدا کنید.
        • از LinkedIn استفاده کنید: LinkedIn در رسانه های مجازی این امکان را به شما می دهد که با تایپ کردن عنوان شغل فهرستی از واژگان کلیدی مرتبط با شغل مورد نظر را بررسی و مطالعه کنید.

در جهان امروزی کار، هر روزه عناوین شغلی جدیدی ظهور می کنند. به ویژه در بخش هایی که با فن آوری های جدید سرو کار دارد، سعی کنید در رزومه خود بجای استفاده از کلمات و واژه های نامانوس و منحصر به فرد از کلید واژه هایی استفاده کنید که از همه معمول و مرسوم تر است. به یاد داشته باشید شما می خواهید دیده شوید.

 

همچنین ببینید

مهاجرت مهندسین پزشکی به استرالیا

مهاجرت مهندسین پزشکی به استرالیا

مهندسی پزشکی در سالهای گذشته جزو مشاغل مورد نیاز استرالیا بوده است و امروزه مهندسی …