مهاجرت مهندسین پزشکی به استرالیا
مهاجرت مهندسین پزشکی به استرالیا

مهاجرت مهندسین پزشکی به استرالیا

مهندسی پزشکی در سالهای گذشته جزو مشاغل مورد نیاز استرالیا بوده است و امروزه مهندسی بیوپزشکی به عنوان یکی از مهم ‌ترین مشاغل مربوط به مراقبت‌ های بهداشتی تبدیل شده است. این قطعاً منجر به چندین متخصص در این زمینه خواهد شد. بنابراین مسیر شغلی در مهندسی بیوپزشکی با تخصص در دستگاه‌ های عصبی، مهندسی سلول بنیادی، مفاصل مصنوعی و اعضای مصنوعی و مواد زیستی، گسترش خواهد یافت. به همین دلیل تقاضای این رشته در کشورهای پیشرفته از جمله استرالیا بسیار زیاد است. در این پست آنچه را که لازم است درباره مهاجرت مهندس پزشکی به استرالیا بدانید را آورده ایم.

راهنمای مهاجرت مهندسی پزشکی به استرالیا

مهندسی پزشکی اکنون جزو لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا بلند مدت MLTSSL نیز می باشد. این بدان معناست که متقاضیان مهاجرت به استرالیا از طریق مهندسی پزشکی می توانند برای تمامی کلاسهای ویزای کار استرالیا اقدام نمایند. این رشته با کد شغلی ۲۳۳۹۱۳ در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا حضور دارد. پیش شرط برای اقدام تحت عنوان مهندسی پزشکی داشتن مدرک معادل لیسانس استرالیا و یا بالاتر در رشته مهندسی پزشکی می باشد.

وظایف مهندس پزشکی

مهندسی پزشکی (BME) استفاده از اصول مهندسی و مفاهیم طراحی در پزشکی و زیست شناسی برای اهداف مراقبت های بهداشتی (تشخیصی یا درمانی) است. این رشته در تلاش است تا با ترکیب مهارت های طراحی و حل مسئله مهندسی و ترکیب آن با علوم بیولوژیکی و پزشکی، شکاف بین مهندسی و پزشکی را پر کند و برای پیشبرد مراقبت های درمانی از جمله تشخیص، نظارت و درمان تلاش کند. مسئولیت اصلی وی ارتقاء سطح سلامت و کیفیت زندگی افراد است.

یک مهندس پزشکی به طور عمده با طراحی و برنامه ریزی سروکار دارند و در زمینه تحقیق و توسعه، ابزار دقیق پزشکی همچون تصویربرداری، پروتز، تجهیزات آزمایشگاهی و … فعالیت می کنند.

[caption id="attachment_2686" align="alignnone" width="849"]مهاجرت مهندسین پزشکی به استرالیا مهاجرت مهندسین پزشکی به استرالیا[/caption]

چرا تقاضای مهندسی پزشکی در استرالیا زیاد است؟

برای دانستن این موضوع، شما باید یک ایده اولیه از آنچه یک مهندس پزشکی انجام می دهد، داشته باشید. مهندسی پزشکی، مرتبط با سلامت انسان است و به رشته ‌ای اشاره دارد که “زیست‌شناسی، پزشکی و مهندسی” را برای کمک به توسعه سیستم ‌هایی که تشخیص، تحلیل و ارائه راه‌ حل‌ هایی برای مشکلات از طریق کاربرد اصول و تکنیک‌های مختلف را فراهم می‌ کند، ادغام می‌ کند. این رشته با مجموعه‌ ای از تنظیمات و مقررات، فرصت‌ های بسیاری را در زمینه ‌های نوآوری، طراحی و توسعه، اجرای تجهیزات جدید و دستگاه‌ها و همچنین ساخت اندام‌ های مصنوعی بدن انسان ارائه می ‌دهد.

پیش بینی می شود در سالهای آتی، با توجه به افزایش چندین شرکت بزرگ، تقاضا برای مهندسان پزشکی در استرالیا افزایش یابد. علاوه بر این، استرالیا به عنوان یک مقصد گردشگری پزشکی پیش بینی می شود و همچنین تجارت آن با سایر کشورها نشانه ای مثبت برای پر کردن موقعیت های بیشتر مهندس پزشکی محسوب می شود.

درآمد مهندس پزشکی در استرالیا

مهندسان پزشکی مانند سایر مهندسین از حقوق مناسب در استرالیا برخوردارند. در صورت مهاجرت به استرالیا در صورت داشتن بیش از 5 سال سابقه، متوسط حقوق 10000 استرالیا در هر سال است. اگر در حدود 10-20 سال تجربه کار پیشرفته دارید، سالانه حدود 150000 تا 180000 دلار دریافت خواهید کرد.

شرایط مدرک تحصیلی مهندس پزشکی به استرالیا

یک مهندس پزشکی از طریق توافق نامه های بین المللی می تواند به کشور استرالیا مهاجرت کند. اگر مدرک تحصیلی تان از یکی از کشورهای عضو توافق نامه های بین المللی که در ادامه ذکر شده است، باشد، یعنی دارای مدرک معتبر هستید، نیاز به ارزیابی مدرک تحصیل ندارید و با داشتن دیگر شرایط می توانید در استرالیا زندگی کرده و مشغول به کار شوید.

  • مدارک تحصیلی استرالیا
  • مدرک تحصیلی از کشورهای عضو توافق نامه واشنگتن
  • مدارک تحصیلی از کشورهای عضو توافق نامه سیدنی
  • مدارک تحصیلی از کشورهای عضو توافق نامه دوبلین

اما اگر مدرک تحصیل شما از کشوری باشد که عضو توافق های ذکر شده نباشد، باید از مسیر زیر پروسه درخواست ویزای مهاجرت استرالیا را شروع کنید و ابتدا اعتبار مدرک تحصیلی خود را ثابت کنید.

مهاجرت ایرانیان به استرالیا به عنوان مهندس پزشکی

همانطور که ذکر شد اگر مدرک تحصیلی شما از یک کشور غیر عضو توافق نامه های بین المللی همچون ایران باشد، برای ارزیابی مهارت های مهاجرت مهندسین استرالیا باید از مسیر گزارش CDR درخواست کنید. یک گزارش مؤثر CDR شامل مسئولیت ها و وظایفی است که شما هر روز در حرفه خود انجام می دهید.

گرچه نمونه های CDR رایگان می تواند به شما در یادگیری نحوه نوشتن CDR برای انجمن مهندسین استرالیا کمک کند، اما داشتن دانش کافی در مورد بخش های CDR و همچنین مراحل تهیه آن برای ارزیابی مهارت ضروری است.

به عبارت ساده،  CDR گزارش فنی تهیه شده توسط مهندسین است که به آنها کمک می کند مهارت و دانش مهندسی خود را برای کار در استرالیا نشان دهند. با این حال، نوشتن گزارش CDR شما باید با الزامات ارزیابی مهارت های مهاجرت تعیین شده توسط انجمن مهندسین استرالیا مطابقت داشته باشد. به عنوان یک مهندس زیست پزشکی باید یک سند سفارشی CDR را با دقت تهیه کرده و آن را به انجمن مهندسان استرالیا ارسال کنید. بنابراین، نوشتن گزارش CDR نیاز به تخصص دارد. توصیه می شود قبل از نوشتن CDR برای مهندسین استرالیا، با وکلای مهاجرتی پاسارگاد مشورت کنید.

مراحل تهیه CDR برای مهندس پزشکی

برای تهیه CDR به منظور ارزیابی مهارت های مهندسان استرالیا، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • در ابتدا باید اطلاعات شخصی خود را تهیه کنید، یعنی اسنادی مانند عکس پاسپورتی و همچنین اسنادی که نشان دهنده هویت شخصی و نتیجه آزمون زبان انگلیسی (IELTS) است.
  • پس از آن، شغل مهندسی مورد نظر خود که در آن نیاز به ارزیابی دارید را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد، شما باید گواهی مدارک تحصیلی خود را اضافه کنید. در جایی که شما نیاز به ارائه هر نسخه دانشگاهی دارید، آن ها را پیوست کنید.
  • شما همچنین باید اثبات تجربه کاری خود را ارائه دهید، باید تمام اسناد اصلی و ترجمه آنها را درج کنید.
  • پس از آن، شما باید گزارش CDR خود را با جزییات مانند بیانیه CPD، قسمت های شغلی و بیانیه خلاصه بنویسید. در مقاله های پیشین درباره مراحل تهیه گزارش CDR به طور کامل توضیح داده ایم.
  • آخرین مرحله، ارسال برنامه CDR به صورت آنلاین با ورود به وب سایت انجمن مهندسان استرالیاست.

شرایط لازم برای مهاجرت مهندس پزشکی به استرالیا

طبق گفته  ANZSCO، افرادی که به عنوان مهندس پزشکی به استرالیا مهاجرت می کنند، باید معیارهایی برابر با چارچوب الزامات استرالیا را برآورده کنند.

برای یک مهندس پزشکی انتظار می رود حداقل سطح لازم برای کار در کشور خود داشته باشید. علاوه بر این، استرالیا شما را ملزم به داشتن مدارک تحصیلی مهندس پزشکی می کند.

به طور کلی، بیش از سه سال تجربه به عنوان مهندس زیست پزشکی داشته باشید. البته اگر کمتر از سه سال تجربه به عنوان مهندس پزشکی داشته باشید، با توجه به الزامات دیگر اگر امتیازتان به بیش از 65 برسد، باز هم می توانید واجد شرایط مهاجرت باشید.

آیا واجد شرایط مهاجرت به استرالیا به عنوان مهندس زیست پزشکی هستم؟

اگر الزامات شغلی ANZSCO(مدرک تحصیلی معتبر و تجریه کاری) را داشته باشید، زمان آن است که به محاسبه امتیاز کلی مهاجرت بپردازید که در زیر محاسبه شده است.

امتیاز مربوط به سن

  • سن 18 – 24 = 25 امتیاز
  • سن 25 – 32 = 30 امتیاز
  • سن 33 – 39 = 25 امتیاز
  • سن 40 – 44 = 15 امتیاز
  • سن 45 به بالا = واجد شرایط نیست.

توانایی مهارت زبان انگلیسی

  • خوب = 20 امتیاز
  • متوسط ​​= 10 امتیاز
  • پایه = 0 امتیاز

تجربه کاری

  • 3 تا 5 سال = 5 امتیاز
  • 5 تا 8 سال = 10 امتیاز
  • +8 سال = 15 امتیاز

شرایط تاهل

  • متقاضی مجرد = 10 امتیاز
  • مهاجرت با یک شریک که دارای ارزیابی مهارتهای مثبت است = 10 امتیاز
  • مهاجرت با یک شریک که مهارت در انگلیسی دارد = 5 امتیاز

دیگر شرایط 

  • PHD = 20 امتیاز
  • Degree = 15 امتیاز
  • Trade Qualification = 10 امتیاز
  • STEM Qualifications = 10 امتیاز

مهارت انگلیسی مورد نیاز برای مهاجرت مهندس پزشکی به استرالیا

مهارت زبان انگلیسی از شرایط اصلی مهاجرت به استرالیاست. به جز کشورهای معاف از آیلتس که شامل شهروندان انگلستان، ایرلند، ایالات متحده، کانادا و نیوزیلند هستند، مابقی کشورها باید نمره آیلتس مورد قبول را کسب کنند. یک مهندس پزشکی باید برای آزمون آیلتس: حداقل نمره 7 در همه گروهها (شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن)، آزمون OET: حداقل امتیاز B در همه گروه ها، آزمون تافل: حداقل 24 در همه گروه ها، آزمون CEA: 185 در همه گروه ها – به دست آورد.

چه ویزای مهاجرتی برای یک مهندس پزشکی در دسترس است؟

ویزای مهارت استرالیا ساب کلاس 189 و 190 برای اقامت دائم مهندسان پزشکی در دسترس است. همچنین کسانی که دارای کد شغل 233913 هستند، می توانند برای ویزای 491 منطقه ای اقدام کنند. ویزای 491 منجر به اقامت دائم و تابعیت نهایی می شود. در زیر خلاصه ای از ویزاهای در دسترس مهندسین پزشکی را آورده ایم.

مهاجرت مهندسین پزشکی به استرالیا

کاریابی مهندسین پزشکی در استرالیا

همچنین ببینید

مهاجرت مهندس کشاورزی به استرالیا

مهاجرت مهندس کشاورزی به استرالیا

از آنجا که جمعیت جهان همچنان در حال افزایش است، برای تأمین نیازهای جهانی، باید …