وام خرید ماشین در استرالیا
وام خرید ماشین در استرالیا

وام خرید ماشین در استرالیا

وام خرید ماشین در استرالیا هم مثل هر کشور دیگری برای رفاه شهروندان در نظر گرفته شده است. این کشور برای تمامی شهروندان (بومیان و خارجی ها) تسهیلات خرید ماشین ارائه می دهد. این وام به صورت یک قرارداد رسمی مالی بین شما (خریدار)، فروشنده (معمولاً نمایندگی خودرو) و وام دهنده (سازمان تأمین پول) انجام می شود. دولت استرالیا برای ارائه وام خرید ماشین شرایط خاصی را در نظر گرفته است. در ادامه به تمامی آنچه که باید در مورد دریافت وام برای خرید ماشین بدانید، می پردازیم.

دریافت وام خرید ماشین در استرالیا چگونه انجام می شود؟

دریافت وام خرید ماشین در استرالیا طی چهار مرحله انجام می شود که عبارت است از:

  • شرکت یا بانک وام دهنده می پذیرد که مبلغ مشخصی را برای خرید خودرو به شما بپردازد.
  • شما قرارداد خرید خودرو را با فروشنده (نمایندگی خودرو) امضا می کنید.
  • شرکت وام دهنده یا بانک هزینه خودرو را از جانب شما پرداخت می کند.
  • شما باید طی چند سال وام را باز پرداخت کنید.

وام خرید خودرو در استرالیا چگونه است؟

پیدا کردن شرکت یا بانکی که وام خرید خودرو را پرداخت می کند، اصلی ترین بخش این روند است. عموماً همه شرکت ها و بانک ها شرایط یکسانی ندارند. بنابراین شما باید به دنبال بهترین گزینه برای دریافت وام باشید. برخی از بانک ها اعتبار خرید خودرو را با بهره بسیار پایین به مشتریان خود ارائه می دهند.

قبل از پیدا کردن شرکت یا بانک وام دهنده باید بدانید قصد خرید چه اتومبیلی را دارد. سپس می توانید به دنبال موسسه وام دهنده باشید.

شرایط دریافت وام خودرو در استرالیا چگونه است؟

در استرالیا شما با توجه به میزان درآمد، هزینه ها، بدهی و دارایی به شما وام خرید خودرو داده می شود. همچنین سابقه اعتبار شما هم در این موضوع دخیل است. مؤسسه وام دهنده سابقه شما را بررسی می کند. اگر در گذشته برای بازپرداخت وام کم کاری کرده باشید، وام دهنده مبلغ مورد نظر برای خرید خودرو را کمتر می کند. حتی در مواردی هم ممکن است از پرداخت وام به شما خودداری کند.

شرایط بازپرداخت وام خرید ماشین در استرالیا

در استرالیا هم مثل هر کشور دیگری در زمان دریافت وام باید به نرخ بهره و سایر هزینه های دریافت وام توجه داشته باشید. بانک ها و شرکت های مختلف با شرایط متفاوتی به مشتریان اعتبار پرداخت می کنند. نرخ بهره و خدمات بانک وام دهنده در سراسر استرالیا یکسان نیست.

نرخ بهره وام خرید ماشین در استرالیا

نرخ بهره وام خرید خودرو در استرالیا دو بخش دارد:

  • نرخ تبدیل شده
  • نرخ مقایسه

نرخ تبدیل شده فقط نرخ بهره ای است که برای وام باید پرداخت کنید. اما نرخ مقایسه شامل هزینه های اصلی از جمله هزینه های پیشفرض و جاری نیز می شود. شرکت هایی که نرخ بهره وام خودرو را براساس نرخ مقایسه محاسبه می کنند، مبلغ بازپرداخت بیشتری را از شما دریافت می کنند.

پرداخت هزینه های وام خودرو

برای دریافت وام خودرو باید مقدار قابل توجهی از آن را برای ثبت نام دریافت وام هزینه کنید. به طور کلی این هزینه ها قبل از دریافت اعتبار از شما گرفته می شود و شامل هزینه های حسابداری، هزینه های ماهانه و هزینه های مقدماتی برای دریافت وام است.

مدت بازپرداخت وام خودرو در استرالیا

برای اینکه بتوانید در استرالیا وام خرید خودرو دریافت کنید، در ابتدا باید شرایط بازپرداخت مؤسسات مالی را هم بدانید. یکی از این شرایط مدت زمان بازپرداخت وام است. برخی از این مؤسسات انعطاف پذیرند و مدت زمان بیشتری را برای بازپرداخت در نظر می گیرند. یک قاعده کلی برای تمامی موسسات مالی استرالیا وجود دارد و آن بازپرداخت ماهانه بالاتر برای کسانی که باید در مدت زمان کوتاه وام خودرو را تسویه کنند.

شرایط پرداخت وام در مؤسسات مالی استرالیا چگونه است؟

برخی از وام دهندگان به شما این امکان را می دهند تا بین وام ایمن خودرو و وام ناامن خودرو انتخاب کنید. در وام ایمن شما باید برای دریافت وام یک وثیقه تهیه و به مؤسسه مالی تحویل دهید. برای مثال سند وسیله نقلیه را به مؤسسه مالی تحویل می دهید تا اقساط آن را به طور کامل پرداخت کنید.

در وام ناامن هیچ وثیقه ای از شما دریافت نمی شود. در عوض باید وام خودرو را با نرخ بالاتری پرداخت کنید. از نظر بسیاری از مردم استرالیا این نوع وام نرخ بالایی دارد و برای خرید خودرو مقرون به صرفه نیست.

وام دهنده ها در استرالیا چه موسساتی هستند؟

استرالیا 4 بانک بزرگ دارد که احتمالاً نام آن ها را شنیده اید: ANZ ، Commonwealth Bank، NAB و Westpac. این 4 بانک بزرگ اگر چه قدرت زیادی در استرالیا دارند، اما وام هایی که برای خودرو ارائه می دهند، شرایط خوبی ندارد. توصیه می کنیم برای وام خودرو به سراغ بانک های کوچک تر با رقابت کمتر بروید. زیرا نرخ بهره بانکی آن ها پایین تر است و بازپرداخت طولانی تر دارند.

چه کسانی می توانند در استرالیا وام خودرو دریافت کنند؟

مؤسسات مالی استرالیا برای پرداخت وام به متقاضیان (بومی یا خارجی) شرایط خاصی را در نظر دارند که عبارت است:

  • ابتدا باید منبع درآمد مشخصی داشته باشید تا ثابت کنید قادر به بازپرداخت منظم اقساط وام هستید.
  • اگر شاغل هستید، باید از سوی کارفرما نامه استخدام ارائه دهید. اگر از خودتان شرکت دارید، باید سندی مبنی بر فعالیت حداقل 2 شرکت خود را برای مؤسسه مالی رو کنید.
  • این وام به دانشجویان و مستمری بگیران هم داده می شود. البته برای آن ها وام با بهره کمتری در نظر گرفته شده است.

مزایا و معایب وام خودرو در استرالیا

دریافت وام خرید ماشین در استرالیا مزیت های زیادی را برایتان به همراه دارد از جمله:

  • بدون اینکه از دیگران پول قرص بگیرید می توانید خودروی مورد نظر خود را خریداری کنید.
  • لازم نیست بلافاصله وام خودرو را بازپرداخت کنید. در برخی از مؤسسات مالی استرالیا گاهی حتی 10 سال هم طول می کشد تا مشتریان وام خودرو را پرداخت کنند.
  • نرخ سود وام خودرو نسبت به سایر گزینه مالی در استرالیا کمتر است.

معایب وام خودرو در استرالیا

در مورد دریافت وام خودرو در استرالیا نکات منفی زیادی هم وجود دارد که قبل از دریافت باید به آن ها توجه داشته باشید. این موارد شامل:

  • بازپرداخت اقساط وام باید به صورت منظم انجام شود. اگر بازپرداخت وام را متوقف کنید، ماشین از شما گرفته می شود و حتی با مجازات های قانونی استرالیا روبه رو می شوید.
  • وام خودرو ممکن است برای خرید نوع خودرو محدودیت ایجاد کند. برای مثال فقط به برخی از خودروها تعلق داشته باشد. شاید شما به خودروی اسپرت علاقمند باشید اما وامی برای آن اختصاص نیافته باشد.
  • با دریافت وام خودرو، اعتبار شما برای دریافت وام های بعدی کمتر می شود.

مبلغ وام خرید خودرو در استرالیا

وام های خودرو در استرالیا بین 5 تا 100 هزار دلار متغیر است. شرایط بازپرداخت آن ها هم بین 1 تا 10 سال است. نرخ بهره برای وام اتومبیل ایمن هم بین 5 تا 10% درصد و برای وام های ناامن تا 15 درصد است. البته این اعداد و ارقام کلی است و در مؤسسات مالی و بانک های مختلف استرالیا قوانین متفاوتی پابرجاست.

 

همچنین ببینید

مزایای مهاجرت به استرالیا

مزایای مهاجرت به استرالیا

موقعیت و امنیت خوب شغلی یکی از مهمترین دلایل رواج مهاجرت به استرالیا، اقتصاد قوی …