گواهینامه رانندگی استرالیا
گواهینامه رانندگی استرالیا

گواهینامه رانندگی در استرالیا

رانندگی در کشور استرالیا خیلی جالب است و بهتر است بگوییم بسیار عجیب , زیرا قوانین و شرایط رانندگی در این کشور در هر ایالت تفاوت های خاص خودش را دارد و شما باید به وقت ورود به ایالتی دیگر طبق نظم و قوانین آن شهر و ایالت رانندگی کنید و بهتر است تمام نکات رانندگی در این مناطق رو یاد بگیرید یا به قول معروف بهتر است بگوییم که , رانندگی در این کشور دنگ و فنگ و مشکلات خاص خودش رو داره که بهتره خودتون رو برای این موضوع باید آماده کنید .در این مقاله به بررسی قوانین دریافت گواهینامه رانندگی در استرالیا می پردازیم.

[caption id="attachment_2751" align="alignnone" width="720"]driving in australia driving in australia[/caption]

قوانین کلی که در تمام ایالات کشور استرالیا وجود دارد به این گونه است :

1. جهت رانندگی :

جهت رانندگی به اینگونه است که شما باید از سمت چپ خودروی خود را برانید که مسلما برای ایرانی های و دوستان عزیز که در کشور خودمان سالهاست راننده هستند بسیار بسیار این قانون سخت است .

حتی ممکن است که شما در برخی از راه ها به شدت دچار مشکل تعیین و تشخیص راه شوید و مجبور شوید در قسمتی از راه بایستید تا تشخیص دهید که چگونه باید حرکت کنید .

پیشنهاد ما به شما عزیزان این هست که در صورتی که میخواهید راننده شوید قبل از آن حتما 1 هفته در خیابان های استرالیا با دوچرخه بچرخید تا به قوانین راه های این کشور عادت کنید .

2. معمولا حداکثر سرعت در راه ها چقدر است ؟

حداکثر سرعت در راه های شهری هر ایالت از استرالیا 50 کیلومتر بر ساعت و در اتوبان های این کشور حدود 100 کیلومتر بر ساعت است مگر این که علائم در قسمت های جزیی از راه ها اجازه سرعت بیشتر به شما بدهند , در هر صورت بهتر است بگوییم استرالیا کشور درستی برای ویراژ دادن و یا لایی کشیدن نیست چون قدم به قدم راه ها دارای دوربین های مخفی و یا دوربین های در دید میباشد و جریمه به قدری سنگین است که گاهی اوقات مجبورید درآمد 3 ماهتان را برای پرداخت جرائم بدهید , پس سعی کنید اگر عاشق رانندگی وحشتناک هستید انرژی خودرا جمع کنید و در پیست های اتوموبیل رانی انرژی خود را تخلیه کنید .

مجوز رانندگی و آیین نامه رانندگی ؟!

یکی از قوانین جالب برای رانندگی در این کشور به این صورت است که اگر شما دارای ویزای توریستی هستید و هیچ گواهینامه بین المللی هم ندارید در صورتی که از کشور خود گواهینامه گرفته اید میتوانید به راحتی تا زمانی که به عنوان توریست هستید , رانندگی کنید و اصلا نیازی به گواهینامه موتور سیکلت و یا خودرو , استرالیا نیستید .

اما اگر دارای ویزای بالای 3 ماه در کشور حضور دارید باید به این نکته توجه کنید که حتما و حتما باید گواهینامه ایالتی که در آن حضور دارید را تهیه کنید , منظور از ویزای بالای 3 ماه ” ویزای اقامتی و یا ویزای تحصیلی ” است .

جالب اینجاست که اگر شما در ایران دارای گواهینامه هستید , در کشور استرالیا گواهینامه شما معتبر بوده و نیازی ندارید مراحل سختی را بگذرانید اما حتما باید امتحان دهید که شمال 2 بخش عملی و تئوری میباشد .

در بخش تئوری باید آزمون آیین نامه کشور را پاس کنید حتی در صورتی که قبول نشدید میتوانید به صورت نامحدود امتحان دهید اما اگر با داشتن گواهینامه ایرانی آزمون عملی را رد شوید دیگر اجازه امتحان ندارید و باید حتما زیر نظر مربی این کار را انجام دهید و سپس با پرداخت هزینه های اضافی خود را برای بار دوم در امتحان عملی آماده کنید .

مدارک لازم برای گرفتن گواهینامه در کشور استرالیا :

مدارک مورد نیاز برای گرفتن گواهینامه به این صورت میباشد که در تمام ایالات تقریبا یکی میباشد :

1_ حتما باید یک آدرس دقیق از محل سکونت و منزل خود در استرالیا را در قسمت اطلاعات وارد کنید .

2_ گذراندن آزمون عملی و تئوری

3_تست بینایی و سلامت و داشتن سن بالای 18 سال

4_ پر کردن فرم + داشتن عکس و شهریه مورد نیاز که در هر ایالت متفاوت است

5_ از همه مهم تر کارت شناسایی

با انجام دادن موارد فوق میتوانید گواهینامه خود را گرفته و رانندگی کنید .

خودروهای تمرینی در این کشور چه خودرو هاییست ؟

خب مسلما پورش نیست . اما تمام خودرو ها مجهز به سیستم های آنلاین و به روز و از همه مهم تر ” اتومات ” هستند .

خرید خودرو در استرالیا

آموزش رانندگی در استرالیا درست بر عکس در کشور ایران است و اصلا حتی برای آموزش هم شما از خودروی دنده ای استفاده نمیکنید مگر اینکه در ایالتی خاص باشید که اطلاعات را در ادامه خواهید دید .

آموزشگاه های ایالات مختلف در استرالیا ( بر روی ایالت مورد نظر کلیک کنید ) 

1_ ایالت غربی

2_ ویکتوریا

3_ تاسمانیا

4_ ایالت جنوبی

5_ کویینزلند

6_ ایالت شمالی

7_ نیوساس ولز

8_ کنبرا

کلام آخر

خلاصه کلام رانندگی در استرالیا بسیار منظم و دارای قوانین عجیبی است و یادتان باشد رانندگی در هر ایالت متفاوت است پس حتما قبل از ورود به ایالت مورد نظر خود در استرالیا بهتر است از قوانین آن ایالت حتما مطلع باشید .

 

همچنین ببینید

مزایای مهاجرت به استرالیا

مزایای مهاجرت به استرالیا

موقعیت و امنیت خوب شغلی یکی از مهمترین دلایل رواج مهاجرت به استرالیا، اقتصاد قوی …