اشتباهات در درخواست وت اسس

اگر تصمیم به مهاجرت به استرالیا براساس مهارت کاری گرفته اید، مسلما متوجه شده اید که قبل از اقدام به درخواست ویزا، به ارزیابی مهارت های وت اسس احتیاج دارید. وظیفه سازمان وت اسس استرالیا ارزیابی مدارک متقاضیان برای کسب شغل انتخابی است. به همین دلیل باید در هنگام ارسال درخواست و بارگذاری مدارک باید حساب شده عمل کنید. ممکن است به دلیل یک اشتباه جزئی به راحتی درخواست شما رد شود. در این پست 5 اشتباه متقاضیان هنگام درخواست وت اسس را گردآوری کرده ایم و اینکه چگونه می توانید از آنها جلوگیری کنید تا ارزیابی مهارت های شما مثبت شود و امتیازات مربوط به مهارت ها و تجربه کاری را که واجد شرایط آن هستید را به حداکثر برساند.

بسیاری از مهاجران آگاه هستند که ارزیابی مهارت ها می تواند یک روند دشوار و پر فشار باشد. به همان اندازه که معیار تقاضای ویزا در استرالیا متنوع است، ارزیابی مهارت ها با اشکال مختلف و سطح دشواری همراه است، اما با رعایت نکاتی که در ادامه ذکر شده است، می توانید شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

اشتباه در درخواست وت اسس:

وت اسس صلاحیت های متقاضیان را ارزیابی می کند تا ببیند آیا آنها با معیارهای استرالیا قابل مقایسه هستند یا خیر. اداره مهاجرت استرالیا از این ارزیابی برای ارزیابی مدارک تحصیلی و تجربه کاری مرتبط استفاده خواهد کرد. در اینجا به طور عمده در مورد مدرک تحصیلی لیسانس و مدارک بالاتر بحثشده است.

1. در نوشتن رزومه خود بیش از حد متعادل هستید

وت اسس تنها در صورتی می تواند صلاحیت و تجربه کاری شما را ارزیابی کند که جزئیات کافی برای ارزیابی در اختیار داشته باشد! ارسال رزومه فرصتی برای درخشش و تبلیغ خودتان است! باید توضیحات زیادی در مورد شغل و تجربه کاری خود ارائه دهید و این توضیحات باید با وظایف ذکر شده ANZSCO برای شغل انتخابی هماهنگی داشته باشند، اما نه دقیقاً آنچه که در ANZSCO آورده شده است. این یک اقدام بسیار خوب است که می تواند تاثیر زیادی در موفقیت شما داشته باشد.

اگر نمی‌ دانید ANZSCO چیست و چگونه ادامهاجرت از آن استفاده می‌کند، پس چطور می خواهید که رزومه خود را به بهترین وجه برای ارزیابی مهارت‌ها و درخواست ویزا ارائه دهید؟ به همین منظور توصیه می شود که از افراد با تجربه در نوشتن رزومه مشاوره بگیرید.

2.درخواست از کارفرما برای آماده کردن نامه سابقه کار

مانند زومه، ذکر جزئیات مناسب در  نامه سابقه کار بسیار مهم است. وت اسس و اداره مهاجرت استرالیا به دنبال برخی ویژگی های اصلی هستند که باید در این نامه ظاهر شوند. یک نامه کاری ساده که بیان می کند شما برای مدت 5 سال به عنوان مدیر منابع انسانی در شرکت X فعالیت کرده اید، ارزیابی مثبتی برای مهارت های شما نخواهد بود.

برای اطمینان از وجود جزئیات کافی و همپوشانی با اطلاعات مربوط به مشاغل در لیست ANZSCO، لازم است پیش نویس نامه را برای کارفرمای خود تهیه کنید تا از روی آن نامه سابقه کار تان را نوشته و امضا کند. نیاز است تجربه کاری مربوط به شما برجسته شود تا امتیاز در این قسمت به حداکثر برسد.

متأسفانه، “کپی و پیست کردن” وظایف ذکر شده در ANZSCO باعث رد شدن شما خواهد بود. نامه اشتغال باید متناسب با نقش شما تنظیم شود.

3.ذکر جزئیات متناقض

وت اسس روی جزئیات بسیار متمرکز است. شما هم هستید؟ اگر تاریخ ها، نام ها و مکان ها و … با شواهد مدارک شما مطابقت نداشته باشد، می تواند مسئله ای برای ارزیابی مهارت های شما باشد. اگر وقت کافی برای ذکر جزئیات ندارید، مشکل در ارزیابی مهارت شما در استرالیا و درخواست ویزا ایجاد خواهد شد.

4.عدم ارائه کلیه تجربیات کاری یا ذکر تجربه اشتباه

در اینجا هدف به حداکثر رساندن نکات قابل قبول برای تجربه کاری مرتبط است. مطمئن باشید که برای کسب حداکثر امتیاز تجربیات کامل خود را ذکر می کنید. آیا تجربه کاری پنهانی دارید که ممکن است در اینجا به نفع شما باشد؟

از کلیه شغل هایی که بیشتر از 20 ساعت در هفته باشند، می توان استفاده کرد. مشاغل خاص، حتی تحقیقات در مقطع دکتری ممکن است امتیاز مثبتی را به همراه داشته باشد! برعکس، تجربه کاری نامربوط، مانند تجربه ای که قبل از اخذ لیسانس داشته اید، کارهای داوطلبانه یا کارهایی که کمتر از 20 ساعت در هفته باشند، ارزیابی نمی شوند.

5.عدم ارائه شواهد کافی

از سال 2013 اگر گواهینامه های مبهم و تار و یا تنها صفحه اول قرارداد کار خود را بارگذاری کنید، ارزیابی مهارت های شما رد خواهد شد. شما باید نشان دهید که این مبلغ برای مدت زمان اشتغال شما پرداخت شده است. مقایسه اسناد بین المللی با اسناد استاندارد استرالیا بسیار دشوار است و بعضی اوقات ممکن است معادل وجود نداشته باشد (به عنوان مثال، لیست پرداخت). بنابراین باید شواهد زیادی ارائه دهید تا نشان دهد که برای این شغل حقوق گرفته اید. برای به دست آوردن بیشترین امتیاز، شواهد باید کامل، هدفمند و سازگار باشند.

چرا به ارزیابی وت اسس نیاز داریم؟

هدف وت اسس کسب حداکثر امتیاز است، زیرا ویزا به متقاضیان دارای بالاترین امتیاز اعطا می شود. وت اسس یک سرویس مشاوره تلفنی 30 دقیقه ای و خدمات چک کردن اسناد را ارائه می دهد، اما این مشاوره در رابطه با محتوای اسناد نیست. وت اسس فقط به شما می گوید “آیا اسناد کافی را برای تکمیل ارزیابی رسمی مهارت ها ارائه کرده اید یا خیر” !! با استفاده از سرویس وت اسس، می توانید تمام اسناد را تهیه، جمع آوری، بررسی و ارسال کنید. لازم به ذکر است این خدمات با هزینه های بسیار بالایی همراه هستند.

همچنین ببینید

مهاجرت مهندسین پزشکی به استرالیا

مهاجرت مهندسین پزشکی به استرالیا

مهندسی پزشکی در سالهای گذشته جزو مشاغل مورد نیاز استرالیا بوده است و امروزه مهندسی …