ثبت شرکت در استرالیا
ثبت شرکت در استرالیا

ثبت شرکت در استرالیا

استرالیا یک کشور در حال توسعه است که اقتصادش بر پایه بازرگانی و کشاورزی شکل گرفته است. تجارت استرالیا بر مبنای بازار آزاد و حداقل محدودیت در واردات کالا و خدمات است که افزایش بازدهی، رشد بیشتر، پویایی و انعطاف اقتصاد استرالیا را در بر داشته و رقابتی شدید را در ارائه کالا و خدمات ایجاد کرده است. برای ثبت شرکت در استرالیا باید پیش از هر چیزی از اهداف اقتصادی این کشور مطلع باشید. عمده کسب و کارها در استرالیا، شرکت‌ھای خصوصی با مسئولیت محدود و با ساختار حقوقی مشخص هستند و ایالت نیوساوث ویلز، ویکتوریا، کویینزلند، وسترن استرالیا و ساوث استرالیا بهترین ایالات برای ثبت شرکت در کشور استرالیا و گرفتن اقامت استرالیا، محسوب می شوند.

انواع ثبت شرکت در استراليا

ثبت شرکت در استرالیا بطور کلی به دو نوع تقسیم می شود که هرکدام شرایط خاص خود را دارند و برای ثبت آنها، مدارک و هزینه های متفاوتی، مورد نیاز است.
ثبت شعبه استراليايی شرکت خارجي: برای ثبت این نوع شرکت بايد از طريق ASIC درخواست کنید. پس از ثبت درخواست شما و ارائه فرم ها و کپي مدارک تأسيس شرکت، اسم شرکت در ASIC بررسی می شود و در صورت تایید، نتیجه به شما اعلام می شود.
ثبت شرکت استراليايی: شرکت های استرالیایی به صورت سهامي خاص و يا به صورت سهامي عام ثبت مي شوند. برای تأسيس اين نوع شرکت باید به کمسيون ASIC درخواست دهید. در اين شرکت بايد 3 مدير و يک بازرس براي سهامی عام و يک مدير برای سهامي خاص وجود داشته باشد. دو نفر از مديران و بازرس شرکت های سهامی عام بايد مقيم استراليا باشند. این در حاایست که یکی ازمدیران سهامی خاص باید اقامت استرالیا داشته باشد و بقیه احتیاجی بهداشتن اقامت ندارند.

انواع شرکت در استرالیا:

در کشور استرالیا مانند سایر نقاط دنیا، شرکت های تجاری بر اساس اختیارات و محدودیت ها، به انواع مختلفی تقسیم می شوند. از لحاظ قانونی فعالیت اقتصادی هر یک از این شرکت ها به موارد مشخصی محدود می شود. اگر قصد دریافت اقامت استرالیا با ثبت شرکت را دارید بهتر است از وکلای مهاجرتی استرالیا برای انتخاب بهترین نوع ثبت شرکت در استرالیا، مشاوره بگیرید و فراموش نکنید که پس از ثبت شرکت در استرالیا باید پرداخت به‌ موقع مالیات را در الویت قرار دهید. اداره مالیات استرالیا، بر درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های بین‌المللی به صورت دقیق نظارت می‌کند و معمولا سه ماه یکبار میزان مشخصی ارزش افزوده را از این شرکت ها دریافت می کند.

  • ثبت شرکت بعنوان شخص حقیقی_ Sole trader business : در این نوع ثبت شرکت، مالک، فقط و فقط یک شخص حقیقی ست. در یک شرکت حقیقی همه مسئولیت های قانونی شرکت به عهده فرد متقاضی ثبت شرکت می باشد. با ثبت این نوع شرکت، مالیات پرداختی شما کمتر از سایر انواع شرکت هاست.
  • ثبت شرکت مشارکتی _ partnership business: در این نوع شرکت، مسئولیت اداره امور به عهده جمعی از افراد و یا نهادهاست و همه مسئولیت های قانونی شرکت، به عهده مجموعه شرکاست. اگر می خواهید به آسانی و با حداقل هزینه در استرالیا شرکت ثبت کنید، partnership یکی از بهترین گزینه هاست. در این نوع شرکت افزایش سرمایه بسیار چشم گیر است و انحلال شرکت و باز پس گیری سهم هر یک از شرکا براحتی امکان پذیر است.
  • ثبت شرکت از طریق انتخاب ذی نفعان_ Trust business: در این نوع شرکت ها یا بعبارتی نمایندگی ها، آورده به حداقل می رسد و از بین نمی رود. با ثبت این نوع شرکت بیشترین درآمد و کمترین مسئولیت متوجه ثبت کننده نمایندگی ست.
  • ثبت کمپانی _ Company : در این نوع ثبت شرکت، مسئولیت سهامداران به حداقل می رسد و موجودیت قانونی شرکت از سهامداران جداست. در این نوع از ثبت شرکت در استرالیا، سود به حداکثر می رسد و سهامداران در مقابل بدهی های شرکت، تعهدی ندارند. معمولا این نوع ثبت شرکت برای تجارت های با ریسک بالا توصیه می شود.

گام های اساسی ثبت شرکت در استرالیا:

برای ثبت شرکت باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید اما مهم ترین گام هابه این ترتیب است. بود .در صورتی که مایلید برای ثبت شرکت در استرالیا اقدام کنید پیشنهاد می شود قوانین ثبت شرکت را به دقت، مطالعه نمایید زیرا مدیر شرکت ثبت شده در استرالیا ملزم به پذیرش تمام مسئولیت های شرکت است . پس از ثبت شرکت در استرالیا تمام تعهدات شرکت به عهده مدیر شرکت و بعبارتی شخص متقاضی ثبت شرکت در استرالیا خواهد:

  • نوع و ساختار شرکت مشخص شود: هنگام انتخاب نوع شرکت به میزان مالیات پرداختی و مسئولیت های قانونی دقت کنید.
  • درخواست دریافت کد بیزینس یا همان ABN ثبت شود: برای دریافت کد بیزینس 11 رقمی باید ریز اطلاعات شخصی متقاضی و شرکا، جزئیات فعالیت شرکت، دلایل درخواست کد اقتصادی و اظهارنامه‌ای مبنی بر صحت اطلاعات ارائه‌شده در درخواست را ارائه دهید.
  • در سامانه ASIC نام تجاری مورد نظر استعلام شود: کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) به متقاضی امکان استعلام نام تجاری را در یک سامانه‌ی مشخص می دهد تا مشخص شود اینکه یک نام تجاری برای ثبت در دسترس هست یا خیر.
  • ثبت “نام شرکت” انجام شود: متقاضی باید نام شرکت را در وبسایت مشخصی ثبت کند تا این نام برای فرد دیگری ثبت نشود. البته این مرحله به معنای ثبت شرکت به نام متقاضی نیست.
  • دامنه‌ وبسایت شرکت ثبت شود: برای ثبت آدرس وبسایت .com.au یا .net.au ، باید کد اقتصادی استرالیا صادر شده باشد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در استرالیا:

باید مدارک زیر را جمع آوری کرده و هزینه ای مشخص را پرداخت کنید. توصیه می کنیم قبل از ارائه مدارک برای ثبت شرکت، مشاوره صحیح بگیرید تا مشکلات احتمالی برای رد درخواست را به حداقل برسانید. درضمن سفارت استرالیا تمایل زیادی به بررسی درخواست افراد بالای 55 سال ندارد.

  • اصل و ترجمه مدارک هویتی شامل شناسنامه و کارت ملی و سند ازدواج
  • اصل و ترجمه مدارک مالی شامل نامه تمکن مالی از بانک
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی
  • تکمیل فرم های مشخص شده در سایت به صورت آنلاین

همچنین ببینید

مهاجرت مهندس کشاورزی به استرالیا

مهاجرت مهندس کشاورزی به استرالیا

از آنجا که جمعیت جهان همچنان در حال افزایش است، برای تأمین نیازهای جهانی، باید …