استرالیا یا کانادا
استرالیا یا کانادا

مهاجرت به استرالیا یا کانادا

اگر در تلاش برای مهاجرت هستید، قطعا کشور‌های استرالیا یا کانادا از گزینه‌های مورد نظر شما خواهند بود. این دو کشور با فاصله جغرافیایی زیاد، موقعیت‌هایی را فراهم کرده‌اند که انتخاب را برای هر مهاجری سخت می‌کند. این دو کشور استاندار‌های بالایی از سطح زندگی را برای مهاجران فراهم نموده‌اند که بسیار حائز اهمیت است. در اینجا به تعدادی از این مزیت‌ها اشاره خواهیم کرد:
هر دو کشور کانادا و استرالیا بسیار پهناور هستند و بنابراین امکان مقایسه تمام شهرهای آنها با یکدیگر در یک نوشته وجود ندارد. بهمین دلیل تصمیم گرفتیم تا به مقایسه دو کلان شهر اصلی استرالیا و کانادا بپردازیم: سیدنی و تورنتو

موقعیت‌های کاری

هر دو کشور با تکیه بر منابع طبیعی و استفاده از ذخایر معدنی گام مهمی را برای اشتغال مهاجران و همچنین تأمین مخارج زندگی آن‌ها برداشته‌اند. بعضی از مشاغل با توجه به نیاز‌های هرکدام از این کشورها از موقعیت خوبی برخوردار هستند. برای مثال پرستاری در کانادا به نسبت پرستاری در استرالیا از توجه بالایی برخوردار است. کانادا کشوری توسعه یافته با قدرت بالای تولید است. این کشور از کارخانه‌های صنعتی خوب با بازده بالا برخوردار می‌باشد. با این تفاسیر کانادا از لحاظ تولید صنعتی نسبت به استرالیا از رتبه بالاتری برخوردار است. این در حالی است که استرالیا در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات از رشد بیشتری بهره‌مند می‌باشد.

هزینه زندگی در کدامیک کمتر است: استرالیا یا کانادا ؟

توجه به هزینه‌های زندگی برای افرادی که قصد مهاجرت به یکی از این کشور‌ها را دارند بسیار مهم است. هزینه‌های زندگی در استرالیا با توجه به مالیات‌هایی که برای مسکن و دیگر موارد پرداخت می‌شود نسبت به کانادا بالاتر است و از این لحاظ کشور کانادا بسیار مقرون به‌ صرفه‌تر می‌باشد.

اجاره

بدون شک هزینه اجاره خانه یکی از مهمترین فاکتورها برای یک خانواده مهاجر است و متاسفانه هر دو شهر تورنتو و سیدنی، جزو شهرهای گران در این زمینه به شمار می آیند. به طور کلی مبلغ اجاره خانه بستگی به عوامل متعدد مانند نزدیکی خانه به مرکز شهر (CBD) دارد و به همین دلیل، افرادی که به دنبال هزینه کمتر اجاره هستند به محله های دورتر از مرکز شهر نقل مکان میکنند. البته راه حل معمولتر هم داشتن هم خانه و تقسیم هزینه اجاره بین چند نفر است.

متوسط اجاره آپارتمان (ماهانه) در سال 2020 دو شهر سیدنی و تورنتو در جدول زیر ذکر شده است:

 

نوع آپارتمان تورنتو سیدنی
آپارتمان تک خواب در مرکز شهر حدود 2221 دلار کانادا حدود 2619 دلار استرالیا
آپارتمان تک خواب دور از مرکز شهر حدود 1783 دلار کانادا حدود 1851 دلار استرالیا
آپارتمان ۳ خواب در مرکز شهر حدود 3541 دلار کانادا حدود 4710 دلار استرالیا
آپارتمان ۳ خواب دور از مرکز شهر حدود 2648 دلار کانادا حدود 3041 دلار استرالیا

مخارج روزمره

به طور متوسط، هزینه مخارج روزمره در استرالیا بیشتر از کاناداست. جدول زیر، حداقل قیمت تعدادی از اقلام روزمره در این دو کشور را در سال 2020 مقایسه میکند:

 

 

کالا استرالیا کانادا
شیر ۱ لیتری 1.59 دلار استرالیا 3.15دلار کانادا
نان تست 2.88 دلار استرالیا 3.11 دلار کانادا
تخم مرغ (۱۲ عدد) 4.54 دلار استرالیا 3.59 دلار کانادا
سیب زمینی (۱ کیلوگرم) 3.43 دلار استرالیا 3.29 دلار کانادا
سیب (۱ کیلوگرم) 4.57 دلار استرالیا 4.21 دلار کانادا
گوجه فرنگی (۱ کیلوگرم) 5.28 دلار استرالیا 3.97 دلار کانادا
پاکت سیگار 35 دلار استرالیا 16 دلار کانادا

مقایسه سایر هزینه های زندگی

گوناگونی جمعیت

استرالیا همانند کانادا از تنوع جمعیتی بالایی برخوردار است. با این تفاوت که از تنوع قومیتی بیشتری بهره می‌برد. در کانادا ملیت‌های غالب از چین، هند، سریلانکا، جامائیکا و بصورت چشم‌گیری از خاورمیانه می‌باشند. برعکس، جمعیت قالب در استرالیا از کشورهایی نظیر اندونزی، تایوان و بخش‌هایی از آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی هستند.

دریافت ویزا در کدام یک آسان‌تر است: استرالیا یا کانادا ؟

هر کدام از این دو کشور با توجه به الزاماتی که برای اعطای ویزا به مهاجران دارند، تسهیلاتی را نیز برای آن‌ها فراهم کرده‌اند. کشور کانادا نسبت به استرالیا از فرآیند ساده‌تری برای دریافت ویزا برخوردار است.

ویزای دائم

ویزای دائم هر کدام از دو کشور وابسته به قابلیت‌های شخصی هر فرد و شرایطی است که هر کدام از این دو کشور برای مهاجران در نظر گرفته‌اند. از جمله این شرایط می‌توان به این موارد اشاره نمود: توانایی افراد در محیط کاری، تجربه و سابقه کاری، انگیزه و استعداد مهاجران و شرایط مهم دیگری که دانستن آن‌ها به دریافت اقامت کمک شایانی خواهد کرد. اولین تفاوت این دو کشور برای جذب مهاجران در نحوه‌ی ارزیابی آن‌ها است. هر دو کشور به قابلیت‌های مهاجران قبل از اقدام برای اخذ ویزا توجه می‌کنند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که استرالیا علاوه بر قابلیت‌های مهاجران، به تجربه کاری نیز توجه می‌کند. در حالی که در کانادا این شرط زیاد در نظر گرفته نمی‌شود. در کانادا قبل از ارزیابی مدارک و ارسال آن‌ها می‌توان از یک مشاور نیز استفاده کرد. در کانادا با توجه به ایالتی بودن این کشور شرایط متفاوتی نیز برای دریافت ویزا وجود دارد. این بدین معنی است که هر کدام از این ایالت‌ها از الزامات متفاوتی برای اعطای ویزا برخوردارند. اما در استرالیا شرایط به این شکل نیست و تمام این کشور شرایط یکسانی برای اعطای ویزا دارد. اما باید توجه داشت که برای دریافت ویزای استرالیا مراحل بیشتری را باید پشت سر گذاشت.
بسیاری از امکانات از جمله تحصیلات در هر دو کشور رایگان می‌باشد. هر دو کشور شرایط تقریبا یکسانی برای هزینه‌های درمانی به وجود آورده‌اند. به گونه‌ای که در هر شرایطی می‌توانند از فرایند درمان رایگان و کم هزینه در مراکز درمانی بهره‌مند شوند.
ناگفته پیداست مهاجرانی که ویزای کشور استرالیا را دریافت می‌کنند، قادر هستند به راحتی به نیوزلند نیز دسترسی پیدا کنند. کشور کانادا به پایتخت مهاجرتی جهان مشهور است. این کشور با بیشترین نرخ پذیرش مهاجر در سال‌های اخیر به اولین کشور در جذب مهاجر تبدیل شده است. مهاجران بیشتر به شهرهای آنتاریو، کبک و ونکوور سفر می‌کنند. تفاوت در این دوکشور از آنجایی آشکار می‌شود که کشور استرالیا مهاجرانی که قابلیت و توانایی اجرایی بالایی دارند در قسمت‌های مدیریتی نیز استفاده می‌کند. اما این امر در کشور کانادا به ندرت دیده می‌شود.
دومین گزینه‌ای که باعث تمایز این دو کشور می‌شود حفظ حریم شخصی و حقوق مدنی است که این گزینه برای کشور استرالیا حداقل دو سال به طول می‌انجامد ولی برای کانادا در همان سال اول این امکانات محقق می‌شود.
کشور استرالیا به افرادی که خصوصیت رقابتی بالایی دارند نگاه ویژه‌ای دارد. ولی کشور کانادا به افرادی که کانون خانواده و آرامش اجتماعی برای آن‌ها در اولویت است بیشتر بها می‌دهد.
مردمان هر دوکشور تقریبا سبک زندگی یکسانی دارند. در استرالیا برخلاف سایر کشور‌ها نژاد پرستی به ندرت دیده می‌شود. شاید اخباری مبنی بر اینکه یک حمله نژادپرستانه در استرالیا صورت گرفته به گوشتان بخورد، اما نسبت به بقیه کشورها بسیار کمتر است. استرالیا همانند کانادا مردم خونگرمی دارد. هزینه‌هایی از قبیل خرید و نگهداری خانه، اجاره خانه و همچنین هزینه استفاده از امکاناتی نظیر رستوران‌‌های خوب و با کیفیت در کانادا کمتر از استرالیا است. هر دو کشور مزایا و معایبی برای انتخاب مهاجران به عنوان مقصد نهایی دارند.

آب و هوا

شرایط آب‌وهوایی یک کشور ممکن است به گونه‌ای باشد که شما را از مهاجرت به آن جا منصرف کند. کانادا معمولا دارای زمستان سرد و خشنی است، به گونه‌ای که تمام کوه‌های این کشور از برف پوشیده می‌شوند. از سوی دیگر تابستان‌های آن جا هوای خوبی داشته و گرمای ملایمی تمام این کشور را در بر می‌گیرد. اما آب‌ و هوای کشور استرالیا تفاوت زیادی با کانادا دارد. به این صورت که تابستان‌های این کشور گرم و مرطوب است و پرتوهای فرابنفش در قسمت‌هایی از این کشور باعث آزار مردم می‌شود.

موقعیت شغلی در کدام یک بهتر است: استرالیا یا کانادا ؟

در استرالیا شما باید حتما تقاضای کار داده و مشغول به آن کار شوید. اما در کانادا شما می‌توانید تا زمانی که کار مورد نظرتان را پیدا نکرده‌اید در لیست انتظار بمانید و از امکانات این کشور همانند یک شهروند عادی استفاده کنید.

اقتصاد دو کشور

اقتصاد کانادا به دلیل همسایگی با آمریکا بسیار به این کشور وابسته است، در صورتی که بر خلاف کانادا اقتصاد استرالیا وابستگی شدیدی به کشورهای آسیایی از جمله چین دارد.

مناظر طبیعی

اگر به دنبال کشوری با مناظر طبیعی زیبا هستید، استرالیا گزینه‌ی مناسبی برای شما است. این کشور به دلیل داشتن مناظر طبیعی، حیات وحش زیبا و سواحل پهناور از برتری بیشتری نسبت به کانادا برخوردار است. کانادا نیز مناظر زیبایی دارد اما به دلیل بارش زیاد برف در این کشور باید منتظر آب و هوای مناسبی برای دیدن این مناظر باشید.
مسلمأ انتخاب یکی از این دو کشور برای سکونت به پارامترهای زیادی وابسته است که این پارامترها را علایق خود شخص و خانواده آن مشخص می‌کند. ازجمله این پارامترها امکانات موجود در این کشورها، زیرساخت‌های اقتصادی، شرایط و محیط کاری، سطح رفاه اجتماعی، سیاست‌های داخلی و خارجی این کشورها هستند.

چرا باید کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

کانادا به کشور برگ درختان افرا معروف است که بهشت مهاجران خارجی در دنیا است. دلایلی که در زیر به آن‌ها اشاره خواهد شد مشخص خواهد کرد که چرا کانادا برای بسیاری از مهاجران کشوری ایده‌آل است.

سیاست‌های جذب مهاجران در کدام یک بهتر است:  استرالیا  یا کانادا؟

این کشور به داشتن سیاست‌های منعطف و ساده برای پذیرش مهاجران و پناهندگان سایر کشورها معروف است. کانادا به طور میانگین در سال‌های اخیر پذیرای 300 هزار پناهنده از اقصی نقاط جهان بوده است.

سازمان‌های خدمات پناهندگان

این سازمان خدماتی نظیر پیدا کردن شغل مناسب برای مهاجران، استفاده از خدمات اجتماعی، پیدا کردن مکانی مناسب برای اسکان و خدماتی از این قبیل به پناهندگان ارائه می‌دهد.
سیستم‌های سازمانی بر اساس نیاز مهاجران
این کشور از سازمان‌های متعددی برای گزینش و انتخاب نهایی مهاجران واجد شرایط تشکیل شده است. این سازمان‌ها با در نظر گرفتن شرایط پناهندگان اقدام به پذیرش آن‌ها یا رد آن‌ها می‌کند. فرایند اخذ ویزا در کانادا به مراتب از سایر کشورها سریع‌تر است.

هزینه پایین اقامت و زندگی

کانادا به دلیل پایین بودن هزینه‌های مسکن و زندگی، سالانه پذیرای مهاجران زیادی از کشورهای آسیایی می‌باشد.

مکان مناسبی برای گسترش خانواده

در اینجا با توجه به تحصیل رایگان و فرایند درمانی خوب و با کیفیت و همچنین شرایط تهیه مسکن با کمترین هزینه، می‌توانید به تشکیل خانواده و یا گسترش آن نیز فکر کنید.

چرا باید استرالیا را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

کشور استرالیا نه تنها به دلیل شرایط اقتصادی خوب و زیر ساخت‌های غنی مورد توجه بسیاری از مردم دنیا است، بلکه دارای مناظر خیره‌کننده‌ای نیز هست که توجه هر مهاجری را به خود جلب می‌کند. چند ملیتی بودن و داشتن مردمانی با فرهنگ‌های مختلف نشان‌دهنده مهاجرخیز بودن این کشور از اقصی نقاط دنیا است. از شرایط و امکاناتی که باعث انتخاب این کشور می شود به چندین مورد اشاره خواهیم کرد.

دسترسی آسان به نیوزلند

یکی از مهمترین مزایای مهاجرت به استرالیا دسترسی آسان به نیوزلند است که موقعیت‌های زیادی را برای شما رقم بزند.

آموزش عمومی و خدمات درمانی

در استرالیا آموزش و بسیاری از خدمات درمانی رایگان است. یا با کمترین هزینه ممکن انجام می‌شود. این شرایط در جذب مهاجران بسیار کمک می‌کند.

سیستم سازمان یافته برای مهاجران

این سازمان وظیفه‌ی تأیید صلاحیت شما برای دریافت ویزا را دارد. همچنین با توجه به شرایطتان ویزاهای مناسب جهت اقامت، مانند ویزای مهارت شغلی، ویزای خانواده و ویزای شراکت، به شما می‌دهد.
اقتصاد پیشرفته و مشاغل با درآمد بالا
استرالیا جزء کشورهای توسعه‌یافته طبقه‌بندی می‌شود. این کشور به مشاغلی از جمله فناوری اطلاعات، مهندسی، مشاغل درمانی از قبیل پزشکی پرستاری و … توجه ویژه‌ای دارد.

با تمام این تفاسیر اولویت‌های شخصی، شرایط خانوادگی، میزان و نوع مهارت‌های شغلی و توانایی‌های افراد متقاضیِ مهاجرت به استرالیا یا کانادا در انتخاب آنها تأثیرگذار است. اینکه در نهایت چه تصمیمی می‌گیرید بسیار مهم است.در پایان، امیدواریم این مقاله برای انتخاب شما بین دو گزینه مهاجرت به استرالیا یا کانادا مفید واقع شده باشد اما به نظر ما، هر دو کشور استرالیا و کانادا از استانداردهای بالای زندگی برخوردارند و انتخاب بین این دو کاملا سلیقه ای است و برتری مطلقی در مقایسه این دو کشور وجود ندارد.

 

همچنین ببینید

رزومه نویسی بخش پنجم

رزومه نویسی بخش پنجم

چگونه احتمال رد شدن رزومه را به حداقل برسانید؟ گاهی موارد پیش افتاده ای، موجب …