افتتاح داروخانه در استرالیا
افتتاح داروخانه در استرالیا

شرایط افتتاح داروخانه در استرالیا

اگر به فکر افتتاح داروخانه در استرالیا هستید، دانستن شرایط لازم برای افتتاح داروخانه کمک زیادی به شما خواهد کرد. در این یادداشت در مورد شرایط افتتاح داروخانه در استرالیا و اینکه چه مسیری را باید طی کنید، بحث خواهیم کرد.

دنیای مستقل داروخانه فرصت های زیادی را برای صاحبان داروخانه فراهم می کند. شما می توانید رئیس خود باشید و بیش از 60 ساعت در هفته کار نکنید، در کنار آن هم به افراد کمک کنید تا سلامت خود را کنترل کنند. این عالی به نظر می رسد اما حقیقت این است که کار زیادی برای افتتاح یک داروخانه در پیش رو دارید.

آنچه در این یادداشت می خوانید، مسیر طولانی از ابتدا تا پایان راه اندازی داروخانه در استرالیا است. در طول مسیر با مسائلی روبرو خواهید شد که تنها نیاز به صبر و حوصله دارند. به عنوان مثال: اخذ مجوزهای شهر همیشه سخت است. یافتن یک GC (پیمانکار عمومی) که به پروژه شما اهمیت دهد، استخدام کارمندان و … . به یاد داشته باشید که قوانین هر ایالت متفاوت است و در برخی از آنها افتتاح داروخانه آسانتر است.

افتتاح داروخانه در استرالیا
افتتاح داروخانه در استرالیا

افتتاح داروخانه در استرالیا چه شرایطی دارد

صنعت داروسازی استرالیا در حال پیشرفت است و ارزش آن در سال 2017 به 934.8 میلیارد دلار رسیده است و داروخانه در حقیقت به یک تجارت برای صاحبان خود در آمده است. برای کارآفرینان زرنگ و متخصص، افتتاح یک داروخانه، در عین کمک به اعضای جامعه، می تواند بهترین راه برای کسب درآمد باشد.

برای افتتاح داروخانه چه انتظاری دارید و چه چیزی لازم است؟

راه اندازی داروخانه در استرالیا کار آسانی نیست. موارد بسیاری وجود دارد که باید در نظر بگیرید. علاو بر قوانین افتتاح داروخانه، باید حقوق و دستمزد، بازاریابی، موجودی و موارد دیگر را در نظر بگیرید. افرادی که به فکر افتتاح داروخانه هستند، برای موفقیت در حرفه شان باید خصوصیات مهمی داشته باشند. در زیر برخی از این ویژگی ها را گفته ایم.

  1. صبر: اگر صبر ندارید، انتظار نداشته باشید بتوانید موفق شوید. دنیای داروسازی؛ شما را ملزم می کند که صبر کنید. همه چیز در داروخانه ها کند است و شاید حدود 10 سال از هر صنعت دیگری عقب باشد. از قراردادهای بیمه گرفته تا سازمان های دولتی، همه کند هستند و نیاز به شکیبایی دارد.
  2. انعطاف پذیری: وقتی شروع به راه اندازی داروخانه خود می کنید، احساس خواهید کرد که همه مخالف شما هستند. از صاحب ملک گرفته تا بانک. صاحبان داروخانه همیشه موفق نیستند و انعطاف پذیری و فداکاری زیادی برای موفقیت لازم دارند.
  3. تطبیق پذیری: اکثر داروخانه ها فقط به عنوان یک داروخانه خرده فروشی راه اندازی می شوند. گاهی اوقات یک داروخانه خرده فروشی کفایت نخواهد کرد. اغلب داروخانه ها در پایان به فکر داروخانه ترکیبی، بسته بندی یا حتی تخصص در خدمات داروسازی خود خواهند افتاد. این خدمات اضافی به افزایش درآمد داروخانه کمک خواهد کرد.

آیا یک داروساز تایید شده هستید؟

داروسازان تایید شده مجاز به گسترش، جابجایی یا تأسیس داروخانه جدید هستند. مشروط بر اینکه شرایط خاصی را برآورده سازند. برای تبدیل شدن به یک داروساز تایید شده، باید طبق بند 90 قانون ملی بهداشت 1953 (Cth) درخواست دهید. تنها زمانی مجاز به توزیع دارو هستید که یک داروساز تایید شده باشید.

برای تبدیل شدن به یک داروساز در استرالیا، باید تحصیلات عالی در لیسانس یا کارشناسی ارشد داروسازی را بگذرانید. فارغ التحصیلان باید در هیئت داروسازی استرالیا ثبت نام کنند و تقریباً 1 سال کارآموزی را با یک داروساز تایید شده بگذرانند.
یک طرح تجاری تهیه کنید.

مرحله اول افتتاح هر شغلی، تحقیق و برنامه ریزی است. تا آنجا که ممکن است درباره مکان فعلی داروخانه در منطقه مورد نظر خود تحقیق کنید تا از تقاضای آن اطمینان حاصل شود. اگر متوجه شدید که منطقه موردنظرتان دارای تعدادی زیادی داروخانه است، برای تشویق افراد محلی برای انتخاب شما، باید خدمات متفاوتی ارائه دهید.

همچنین باید یک طرح تجاری ایجاد کنید. یک داروخانه به یک برنامه تجاری خوب نیاز دارد که به وضوح تجارت را تعریف کند. شما باید برنامه کاری خود را به سرمایه گذاران، بانک ها و … ارائه دهید. برنامه داروخانه شما باید اهداف خود را در مورد داروخانه به وضوح تنظیم کند. به عنوان مثال: بیشتر برنامه های تجاری داروخانه ها شامل بیانیه ماموریت در مورد مراقبت از بیماران، مشاوره و … است.

علاوه بر اهداف کلی داروخانه موارد دیگری نیز وجود دارد که می توانید در این طرح درج کنید. برخی موارد دیگر که باید در برنامه تجاری داروخانه خود درج کنید:

  • خدمات ارائه شده:

آیا داروخانه شما بیشتر از داروخانه های خرده فروشی است؟ شاید قصد دارید وسایل پزشکی را با خدمات تحویل در منزل ارائه دهید؟ خدمات مختلفی وجود دارد که داروخانه می تواند ارائه دهد. پیشنهاد می کنیم با نگاهی به رقیب ها و جمعیت منطقه، بهترین خدمات را انتخاب کنید.

  • تأمین بودجه:

هنگام شروع هر شغلی، بیشتر افراد نیاز به وام تجاری دارند. با مراجعه به بانکهای محلی و اتحادیه ها بررسی کنید که آیا می توانید از وام استفاده کنید یا خیر. اگر بتوانید وام بگیرید، باید بودجه کل خود را نیز تنظیم کنید، بانک ها معمولاً این موارد را از شما می خواهند. این موارد شامل نوسازی ساختمان، پیمانکاران، قفسه ها، موجودی دارو، فناوری، بازاریابی و … هستند. اینها به راحتی می توانند بیش از 500 هزار دلار هزینه داشته باشند.

  • بازاریابی:

یک برنامه بازاریابی خوب برای هر داروخانه ضروری است. نحوه رشد داروخانه شما مورد توجه سرمایه گذاران و بانک هاست. برنامه شما برای جذب بیماران جدید و حفظ وفاداری آنها چیست؟ بازاریابی برای رشد داروخانه کلیدی است و شما برای موفقیت داروخانه باید یک برنامه بازاریابی موفق داشته باشید.

  • تجزیه و تحلیل موقعیت مکانی:

در این مرحله باید موقعیت داروخانه را تعیین کنید. این مرحله اغلب موفقیت یا شکست داروخانه را مشخص می کند. موقعیت مکانی کلیدی است، سعی کنید تا حد امکان منطقه ای را انتخاب کنید که در عین اینکه تقاضا وجود دارد، داروخانه های کمتری در اطراف باشد.

قوانین موقعیت مکانی داروخانه

هنگامی که برای تغییر اندازه داروخانه، جابجایی یا ایجاد یک داروخانه جدید، به انجمن داروسازی استرالیا درخواست می دهید، تعدادی مورد عمومی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید.

شما باید انجمن را راضی کنید که:

  1. در روز ارائه درخواست، از محل های پیشنهادی می توان برای بهره برداری از داروخانه تحت قوانین محلی و ایالتی یا قلمرو مربوط به توسعه اراضی استفاده کرد و در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.
  2. در طی شش ماه پس از روزی که انجمن برنامه توصیه ای را ارائه می دهد، متقاضی قادر به شروع کار در محل پیشنهادی خواهد بود.

مجوز داروخانه در استرالیا را بگیرید

صدور مجوز یک بخش اساسی در افتتاح داروخانه است. شما فقط با پروانه کسب و کار سر و کار ندارید. باید به هیئت داروسازی دولتی مراجعه کرده و متقاضی مجوز داروسازی باشید. همچنین باید در انجمن داروسازی استرالیا، آژانس پخش دارو ثبت نام کرده و شماره شناسایی ملی دریافت کنید.

اینها فقط اصول شروع کار هستند. داروخانه از مشاغل پیچیده است که به پیروی از قوانین، تابلوهای ایالتی و مقررات فدرال نیاز دارند. این قوانین برای ایمن بودن مراجعه کنندگان است. البته اجازه ندهید که این قوانین شما را بترساند و از ادامه راه بازدارد. داشتن داروخانه خود می تواند یک تجارت سودآور و رضایت بخش باشد.

برای راه اندازی داروخانه از یک مشاور داروسازی استفاده کنید

اگر در حال راه اندازی داروخانه هستید، باید استخدام یک مشاور را در نظر بگیرید. مشاوران داروسازی منابع بسیار خوبی هستند. یک مشاور داروسازی به شما در تصمیم گیری دقیق در زمینه تجارت کمک می کند. مشاوران داروسازی خدمات متنوعی را ارائه می دهند. از جمله تجزیه و تحلیل مکان، مدیریت موجودی، مشاوره وام، برنامه های تجاری، تجزیه و تحلیل بازار و … .

یک تیم حرفه ای استخدام کنید

تیم شما قبل از باز شدن درهای داروخانه باید استخدام شوند. یک مشاور، وکیل و حسابدار می تواند در روزهای ابتدایی بسیار مهم باشد. شما همچنین به یک داروساز دارای مجوز نیاز خواهید داشت (اگر این شغل شما نیست). استخدام نسخه پیچ نیز ضروری است. این افراد باید قابل اعتماد، پاسخگو و آموزش دیده باشند.

مقررات ایالتی را هنگام درخواست مجوز برای هر شخصی که در داروخانه شما کار می کند بررسی کنید. به عنوان مثال ممکن است صندوق داران مجوز نداشته باشند که به بیماران نسخه تحویل دهند.

چقدر طول می کشد تا داروخانه افتتاح شود؟

بیشتر افراد فکر می کنند که چند ماهه می توانند داروخانه را باز کنند. واقعیت این است که افتتاح داروخانه بیشتر از 8 ماه یا حتی سالها طول می کشد. مجوزهای شهری، بیمه ها، هیئت های دولتی، وام های بانکی و … از مواردی هستند که زمان برند.
یک توصیه خوب؛ تا زمانی که کلیه قراردادهای مهم بیمه را ندارید، افتتاح نکنید. وقتی مشتری جدید وارد داروخانه شود، پذیرفتن بیمه او شانس جذب کردن او را افزایش خواهد داد. می توانید تحقیق کنید تا ببینید که کدام بیمه در منطقه شما زیاد است.

برای افتتاح داروخانه در استرالیا چقدر پول لازم است؟

برای راه اندازی داروخانه نیاز به اجاره یا خریدن یک فروشگاه، استخدام کارمندان، خرید انواع رایانه های مخصوص و سرمایه گذاری در سفارش دارویی اولیه خود دارید. برای یک داروخانه معمولی، انتظار داشته باشید برای سال اول خود به حدود پانصد هزار دلار نیاز داشته باشید.

هزینه های یک داروخانه چیست؟

بیشترین هزینه شما برای تهیه داروهاست. شما باید همیشه به اندازه کافی بتوانید تقاضای ماهانه را تامین کنید، در حالی که اطمینان حاصل کنید که هیچ دارویی قبل از توزیع آن منقضی نشود. حقوق و دستمزد کارمندان از هزینه های بعدی است.

داروخانه چقدر می تواند سود داشته باشد؟

زمانی که شرکتهای بیمه بازپرداخت می کنند، داروخانه معمولاً سود حداکثر 10 تا 30 درصدی از داروهای تجویزی را خواهند داشت. اگر موقعیت مکانی داروخانه خوب باشد، می توان انتظار سود 300،000 دلار در سال را داشت.

همچنین ببینید

مهاجرت مهندس کشاورزی به استرالیا

مهاجرت مهندس کشاورزی به استرالیا

از آنجا که جمعیت جهان همچنان در حال افزایش است، برای تأمین نیازهای جهانی، باید …