مهندسی نقشه برداری در استرالیا
مهندسی نقشه برداری در استرالیا

مهاجرت مهندس نقشه بردار عمران به استرالیا

شرایط مهاجرت مهندس نقشه بردار عمران به کشور استرالیا

یکی از دغدغه های افراد تحصیل کرده در سالهای اخیر، مهاجرت به کشورهایی ست که به انجام کار، در رشته تحصیلی آنها نیاز داشته باشند. در سالهای گذشته رشته مهندسی نقشه برداری عمران جزو لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا بوده است. افرادی که تمایل دارند، برای کار در رشته مهندسی نقشه برداری به استرالیا مهاجرت کنند، مدارک کاری و تحصیلی آنها توسط توسط سازمان نقشه برداری استرالیا SSSI مورد ارزیابی قرار می گیرد؛ و سازمان نقشه برداری استرالیا SSSI با بررسی مدارک متقاضیان، صلاحیت ها و مهارت های آنها را برای شغل نقشه برداری ارزیابی خواهد کرد. پس از آن اطلاعات مربوط به ارزیابی مدارک برای مهاجرت به استرالیا به صورت مکتوب به متقاضیان ارائه خواهد شد.

[caption id="attachment_2472" align="alignnone" width="618"]مهاجرت مهندس نقشه بردار عمران به کشور استرالیا مهاجرت مهندس نقشه بردار عمران به کشور استرالیا[/caption]

مهاجرت به استرالیا از طریق کار، در رشته مهندسی نقشه برداری تنها در صورتی امکان پذیراست که شما در زمان درخواست در رشته مهندسی نقشه برداری مدرک تحصیلی معادل لیسانس استرالیا و یا بالاتر در رشته مذکور را داشته باشید.

کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا از طریق کار در رشته مهندسی نقشه برداری را دارند، مطلع باشند که داشتن مدرک لیسانس سکشن برای آنها الزامی ست؛ و این یکی از پیش شرط های سازمان نقشه برداری استرالیا SSSI برای متقاضیان کار دراین رشته است، که اغلب اوقات افراد نسبت به آن بی توجهند.

به این نکته مهم توجه داشته باشید که اگر شما ابتدا مدرک کاردانی و سپس کارشناسی را اخذ نموده اید هر دو مدرک، یعنی هم کاردانی و هم کارشناسی شما سکشن یک ارزیابی می شود در غیر این صورت نتیجه اسسمنت شما منفی خواهد بود.

نکته مهم:
چنانچه شما در رشته ی مهندسی نقشه برداری، مدرک لیسانس اخذ نموده اید اما سکشن دو و مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی نقشه برداری را نیز، دارید؛ می توانید کاملا امیدوار باشید که اسسمنت مثبت را از سازمان نقشه برداری استرالیا SSSI دریافت خواهید کرد.

درآمد مهندسی نقشه برداری در استرالیا

همیشه برای مهاجرین، میزان درآمد دریافتی در قبال کار انجام شده در کشور مقصد مهاجرت، مهم و تاثیر گذار است. با در نظر گرفتن مجموع شرایط، میزان میانگین درآمد دریافتی برای رشته نقشه برداری در استرالیا برای آقایان ۹۷ هزار دلار و برای خانم ها ۷۸ هزار دلار در سال است.

مهاجرت به استرالیا از طریق مهندسی نقشه برداری

سازمان نقشه برداری استرالیا SSSI وظیفه ارزیابی مدارک رشته نقشه برداری را در استرالیا بر عهده دارد. برای ارزیابی مدارک تحصیلی در این سازمان، علاوه بر ارائه مدارک تحصیلی و سوابق کاری، نمره زبان پی تی ای ۵۰ یا معادل آن در آیلتس از پیش شرط های ارزیابی مدارک قرار گرفته است. در ضمن شما می بایست، مدرک زبان انگلیسی تان را به همراه سایر مدارک برای سازمان نقشه برداری استرالیا ارسال نمایید. مهاجرت موفق آمیز به استرالیا به عنوان نقشه بردار، تضمین کننده عضویت در سازمان نقشه برداری SSSI استرالیا یا استخدام در استرالیا به عنوان نقشه بردار نیست.

درضمن این سازمان، تنها ارزیابی مدارک تحصیلی و سوابق کاری شما را انجام می دهد و هیچ ارزیابی و پیشنهادی برای اپلیکیشن مهاجرت شما به اداره مهاجرت استرالیا انجام نمی دهد.

الزامات سازمان نقشه برداری استرالیا SSSI برای مهندسی نقشه برداری

برای این که مدارک شما در سازمان نقشه برداری استرالیا مورد بررسی قرار بگیرد الزاماتی وجود دارد که با شما در میان می گذاریم.

  1. در ابتدای کار می بایست فرم تقاضا را تکمیل و ارسال نمایید
  2. تمامی مدارک مستند از صلاحیت تحصیلی خود را ارسال نمایید
  3. مدارک زبان انگلیسی خود را به همراه نمره زبان پی تی ای ۵۰ به سازمان نقشه برداری استرالیا ارسال نمایید
  4. مدارک کاری و خلاصه ای از تجربه کاری و حرفه ای تان با شرح دقیقی در یک یا چند حوزه مربوط به نقشه برداری به عنوان نقشه برداری توپوگرافی، املاک مزروعی، معدن، نقشه از روی عکس و… را ارسال نمایید
  5. خلاصه ای از مشارکت های حرفه ای و مدارک مستند فعالیت های پیشرفت حرفه ای در حال تداوم خود، طی دو سال اخیر را ارسال کنید
  6. مدارک مربوط به حداقل دو ارجاع مکتوب از کارفرمایان واعضای آن شغل، یا اگر خود اشتغالید، از دو همکار حرفه ای- بعلاوه تمام جزئیات تماس، ارسال کنید
  7. خلاصه جدولی از تجربه کاری حرفه ای تان؛ را ارسال کنید
  8. مدارک مستند از هر گونه گواهینامه یا مجوز در نقشه برداری؛ را ارسال کنید
  9. مدارک مستند از هر گونه عضویت در جامعه حرفه ای نقشهرداری؛ را ارسال کنید
  10. هزینه اسسمنت مورد درخواست سازمان نقشه برداری استرالیا | سازمان SSSI را ارسال کنید

دعوت نامه برای متقاضیان مهاجرت به استرالیا از طریق نقشه برداری

جالب است بدانید که به دلیل نیاز مبرم استرالیا به متخصصان در رشته نقشه برداری SSSI و تعداد نسبتا کم متقاضیان، کسانی که برای کار در این رشته تقاضای مهاجرت دارند؛ می توانند برای دریافت دعوت نامه از استرالیا بیشتر از بقیه رشته ها امیدوار باشند. کسانی که ارزیابی آنها از طرف سازمان نقشه برداری استرالیا مثبت باشد ممکن است توسط ایالت های کوئینزلند، نیو ساوت ولز و ساوت استرالیا برای کار دعوت شوند.

ارزیابی مدارک تحصیلی مهندسین نقشه برداری برای مهاجرت به استرالیا

  • وقتی درخواست شما دریافت شد، رسیدی در هفت روز کاری به شما ایمیل خواهد شد. برای هر تقاضا، دو ارزیاب مستقل از پنل ارزیاب ها انتخاب خواهند شد که همگی با تجربه هستند و استادان برتری می باشند که در آموزش نقشه برداری در دانشگاه های استرالیا مشارکت دارند.
  • اگر تقاضای شما موفقیت آمیز باشد نامه ای دریافت خواهید کرد که توسط پست برای شما فرستاده شده است و بیانگر این است که برای مهاجرت به استرالیا به عنوان نقشه بردار مناسب هستید. این ارزیابی برای یک دوره دو ساله از تاریخ نامه معتبر است.
  • از زمان ارسال مدارک به سازمان نقشه برداری، روند ارزیابی و رسیدگی به مدارک شما یک ماه طول می کشد. در طی رسیدگی و ارزیابی این سازمان از مدارک تحصیلی و سوابق کاری متقاضی، چنانچه سازمان مربوطه مدارک بیشتری درخواست نماید، ممکن است زمان ارزیابی بیشتر طول بکشد. باید بدانید اداره ارزیابی هیچگونه پیشنهادی برای درخواست ویزای مهاجرت شما به اداره مهاجرت استرالیا ارائه نمی دهد.
  • مهندسین نقشه بردار در استرالیا، ممکن است به عنوان نقشه بردار زمین یا معدن، مشغول به کار شوند. ثبت نام در انجمن نقشه برداران استرالیا، برای کار کردن در معادن و یا نقشه برداری زمین، الزامی ست و هر استان یا ایالت استرالیا، انجمن نقشه برداری جداگانه ای دارد. همه متقاضیان ملزم به ارائه مدارک زبان انگلیسی خود برای ارزیابی به این انجمن ها هستند.
  • در آزمونOET کسب حداقل نمره B، در هر چهار مهارت ضرورت دارد.
  • در آزمون TOEFL iBT، کسب حداقل نمره 12 برای مهارت شنیداری، نمره 13 برای خواندن، نمره 21 برای نوشتن و نمره 18 برای صحبت کردن، ضروری ست.
  • کسب حداقل نمره مورد نیاز، برای آیلتس نمره 6، در هر چهار مهارت است.
  • کسب حداقل نمره مورد نیاز برای قبولی در آزمون PTE آکادمیک باید نمره 50 باشد.
  • در آزمون CEA حداقل نمره مورد نیاز برای قبولی در هر چهار مهارت، 169 است.

نکته بسیار مهم: ارائه مدرک زبان پیرسون به سازمان ارزشیابی مهندسین نقشه برداری باید توسط خود مرکز آزمون زبان انجام شود. واضح است مدارکی که به زبان انگیسی نیستند باید ترجمه شوند.

هزینه ارزیابی مدارک توسط سازمان SSSI نقشه برداری استرالیا

ارزیابی مدارک توسط سازمان نقشه برداری استرالیا هزینه ای معادل AUD 750 است. این هزینه منحصرا، هزینه های بانک است که می تواند توسط بانک یا نهاد مالی که حواله را تهیه می کند یا پول را می فرستد وضع شود. در صورت عدم موافقت با تقاضای شما، وجه مذکور مسترد نمی شود. پرداخت ها باید به دلار استرالیا، به حواله بانک استرالیا و وتوسط حواله پولی یا کارت اعتباری کشیده شوند. حواله های بانکی یا حواله های پولی باید برای موسسه علوم فضایی و نقشه برداری قابل پرداخت باشند.

همچنین ببینید

مهاجرت مهندس کشاورزی به استرالیا

مهاجرت مهندس کشاورزی به استرالیا

از آنجا که جمعیت جهان همچنان در حال افزایش است، برای تأمین نیازهای جهانی، باید …