مهاجرت مهندس معدن به کشور استرالیا
مهاجرت مهندس معدن به کشور استرالیا

مهاجرت مهندسین معدن به استرالیا

شرایط مهاجرت مهندس معدن به کشور استرالیا

استرالیا اخیرا در بزرگترین صنعت خود یعنی معدن با بحران گسترده ای روبرو شده است. تعداد فارغ التحصیلان رشته مهندسی معدن پاسخگوی نیاز کشور نیستند. بنابراین شرکت های معدن در استرالیا مجبورند از مهاجران باتجربه و واجد شرایط از سراسر جهان، استفاده کنند. اگر به عنوان یک مهندس مهاجر وارد استرالیا شوید، امکانات جدید زیادی برای کار و زندگی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. براساس مقاله ای که اخیراً توسط انتشارات پخش استرالیا منتشر شده است، شورای معادن استرالیا از اینکه از بین 8 دانشگاه معدن کشور، تنها 50 نفر فارغ التحصیل در سال 2022 داشته باشد، نگران است. بنابراین اگر یک مهندس معدن ماهر (به استثنای نفت) هستید، خوشحال باشید که در حال حاضر استرالیا به متخصصان خبره ای همچون شما احتیاج دارد و می توانید پس از ارزیابی مدارک برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنید.

[caption id="attachment_2480" align="alignnone" width="1000"]مهاجرت مهندس معدن به کشور استرالیا مهاجرت مهندس معدن به کشور استرالیا[/caption]

مهاجرت مهندس معدن به استرالیا

در مهندسی معدن از فناوری و علم برای استخراج مواد معدنی از زمین استفاده می شود. مهندسان معدن، بهره وری، امکان سنجی و ایمنی معدن را ارزیابی کرده و ذخایر زیرزمینی و سطحی را تقویت و اداره می کنند. با فرآیند استخراج مواد معدنی، مقدار مشخصی از زباله و مواد غیر اقتصادی تولید می شود که به آنها منابع آلودگی در نزدیکی معدن گفته می شود. فعالیت های معدنی می توانند با محیط طبیعی تداخل داشته باشد. بنابراین، مهندسان معدن باید نگرانی ها را برای کاهش خسارت های زیست محیطی و تغییرات در منطقه معدن کاهش دهند.

وظایف مهندس معدن (به استثنای نفت) در استرالیا:

اگر دارای مدرک مهندس معدن باشید، در صورت استخدام در استرالیا، وظایف شما به شرح زیر است:

  • با استفاده از بررسی های اولیه از ذخایر معدنی، نفت و گاز طبیعی و زمین شناسی، منابع موجود را تعیین کرده و امکان استخراج ذخایر و طراحی و توسعه فرآیند استخراج را برنامه ریزی می کنند.
  • تهیه عملیات و برآورد هزینه پروژه و برنامه های تولید و گزارش پیشرفت، تولید و هزینه در مقایسه با بودجه
  • تعیین مناسب ترین روشهای استخراج سنگ با در نظر گرفتن عواملی از قبیل عمق باربری و نگرش و خصوصیات بدنی رسوبات و اقشار اطراف
  • تهیه برنامه هایی برای تونل ها، مکان و ساخت شفت های مین، چیدمان توسعه مین و استفاده از تکنیک های مناسب معدن که اغلب با استفاده از مدل سازی رایانه ای است.
  • ارزیابی خطرات طبیعی، فنی، مالی و ایمنی مرتبط با مراحل توسعه و ساخت و ساز پروژه
  • تعیین ایمنی فرایندها، ترتیب استخراج و ایمنی دیواره های مین، ارزیابی خطر لغزش و مشاوره در زمینه جلوگیری از لغزش و ریزش سنگ
  • برنامه ریزی و هماهنگی استفاده از نیروی کار و تجهیزات متناسب با اهداف بهره وری، اساسنامه، دستورالعمل های ایمنی و شرایط محیطی
  • برنامه ریزی و انجام تحقیقات و ارائه مشاوره در مورد عملیات مهندسی برای اکتشاف و استخراج نفت و گاز طبیعی
  • تعیین محل حفاری
  • تصمیم گیری در مورد انواع درریز و تجهیزات از جمله سکوهای ساحلی
  • ابداع روش های کنترل جریان نفت و گاز از چاه ها

آیا واجد شرایط ویزای کار مهندسی معدن هستید؟

مرجع ارزیابی مهندسی معدن، انجمن مهندسین استرالیاست که بسته به شرایط، چند مسیر برای ارزیابی مهارت های فرد صورت می گیرد. اگر قصد دارید از طریق مهارت به استرالیا مهاجرت کنید، از نظر صلاحیت و تجربه کاری، باید از انجمن مهندسین استرالیا ارزیابی مثبت دریافت کنید. همچنین کلیه افرادی که متقاضی ارزیابی مهارت های خود توسط انجمن مهندسین استرالیا هستند موظفند با شرکت در آزمون زبان انگلیسی شواهدی از مهارت خود در زبان انگلیسی ارائه دهند، مگر اینکه معافیت داشته باشند.

آزمون تسلط به زبان انگلیسی برای ارزیابی مهارت مهاجرت استرالیا

اگر می خواهید اقامت استرالیا را به دست آورید، باید یک آزمون تسلط زبان بگذرانید. مهندسین و غیر مهندسین باید در آزمونهای زیر حضور داشته باشند تا توسط وزارت مهاجرت و حفاظت از مرزها (DIBP) تایید شوند.

  • تافل: تافل یکی از آزمونهای مهارت است که توانایی درک زبان انگلیسی را به عنوان زبانی برای استفاده در استاندارد دانشگاهی ارزیابی می کند. تافل دو نوع امتحان دارد. اولین آزمون آنلاین است که به TOEFL-IBT معروف است و دیگری آزمون آفلاین که به TOEFL-PBT معروف است. این تست ها مهارت فرد را در چهار بخش ارزیابی می کنند: خواندن، گفتگو، شنیداری و نوشتن. چهار ساعت طول می کشد تا تست کامل انجام شود. برای قبولی در بخش خواندن و شنیداری ویزای مهارت حداقل نمره 24، نوشتن نمره 27 و گفتگو نمره 23 لازم است.
  • آیلتس: IELTS یکی از تست هایی ارزیابی است که براساس چهار بخش انجام می شود که عبارتند از: نوشتن، خواندن، گفتگو و شنیداری با حداکثر زمان دو ساعت و چهل و پنج دقیقه. آیلتس را می توان در دو قالب مختلف گرفت. اولی آکادمیک و دومی عمومی. اما برای ویزای مهارت باید از آیلتس عمومی استفاده شود. نمره در مقیاس 9 تعیین می شود که برای ویزای مهارت حداقل نمره 7 است.
  • OET: این یک آزمون زبان برای ارزیابی دقیق برای اخذ ویزای مهارت است. این آزمون نیز دارای چهار سیستم ارزیابی خواندن، نوشتن، گفتگو و شنیداری است. در این آزمون امتیاز دهی با درجه بندی انجام می شود که A بالاترین درجه و E پایین ترین درجه است. برای دریافت ویزای مهارت استرالیا باید حداقل درجه B را دریافت کنید.
  • PTE: این آزمون یکی از تست های مهارت است که در دو نوع مختلف انجام می شود. اولی دانشگاهی و دومی عمومی. در این آزمون زبان انگلیسی از طریق چهار بخش عمده خواندن، نوشتن، گفتگو و شنیداری ارزیابی می شود. امتیاز دهی از 10 تا 90 است. اما برای دریافت ویزای مهارت باید حداقل امتیاز 65 دریافت کنید.
  • تست کمبریج انگلیسی: آزمون کمبریج انگلیسی یک سیستم ارزیابی برجسته برای تسلط به زبان است. چهار بخش برای ارزیابی مهارت زبان انجام می شود که عبارتند از خواندن، نوشتن، گفتگو و شنیداری. حداکثر امتیاز 210 است که برای گرفتن ویزای مهارت باید حداقل نمره 185 کسب کنید.

در آخر، گزارش شایستگی شامل کلیه اعتبارات متقاضی مانند مدارک تحصیلی، تجربه کاری و مهارت تسلط به زبان انگلیسی است که توسط هر یک از آزمون های فوق صادر می شود.

حقوق مهندس معدن در استرالیا

مهندس معدن در استرالیا درآمدی مناسبی دارند و میزان حقوق پرداختی به مهندس معدن جزو بالاترین دستمزدها در استرالیاست. متوسط ​​دستمزد مهندس معدن حدود 116،952 دلار در سال است. تجربه تأثیر بسیار کمی در حقوق این شغل دارد.

همچنین ببینید

مهاجرت مهندس کشاورزی به استرالیا

مهاجرت مهندس کشاورزی به استرالیا

از آنجا که جمعیت جهان همچنان در حال افزایش است، برای تأمین نیازهای جهانی، باید …