آخرین مقررات و تدابیر در مورد ویروس کرونا در استرالیا

دولت های ایالتی و منطقه ای استرالیا در جلسه کابینه ملی برای انجام اقدامات بیشتر به منظور کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا، مراقبت از سلامت وتوجه به وضعیت معیشت شهروندان موافقت کردند.

اقای اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در جلسه کابینه ملی گفت: ما مجبور هستیم حداقل تا شش ماه دیگر این ویروس را تحمل کنیم، بنابراین رعایت فاصله گذاری اجتماعی در طول این مدت برای حفظ جان ، سلامت ،اشتغال و فعالیت  استرالیایی ها، لازم و ضروری است. در این جلسه ، آخرین آمار و رهنمودها و توصیه های بهداشتی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در حال حاضر حدود 3000 نفر در استرالیا به این ویروس مبتلا شده و متاسفانه 13 نفر نیز در این رابطه جان خود را از دست دادند. بیشتر مبتلایان هم از ساکنان ایالت های نیو سوت ولز، کوئینزلند و ویکتوریا می باشند.

علت بیماری حدود 85 درصد از افراد مبتلا به ویروس کرونا تماس و ارتباط با  فرد یا افراد آلوده اعم از مسافران خارجی یا ساکنان محلی بوده است.

گرفتن آزمایش ، حفظ سلامت استرالیایی ها را در پی دارد. این کشور یکی از دقیق ترین سیستم های تست ویروس کرونا  در جهان را در اختیار دارد. تا کنون حدود 180.000 نفر از شهروندان استرالیا مورد آزمایش قرار گرفته اند  (حتی بیشتر از ایالات متحده، فرانسه وانگلیس).استرالیا از نظر نرخ سرانه آزمایش در رده های نخست قرار داشته و در حال پیشی گرفتن از کره جنوبی می باشد.

بخشهای مراقبت ویژه(  ICU ) برای حفظ سلامت استرالیایی ها نقش مهمی بر عهده دارند. بنابراین دولت های فدرال، ایالتی و محلی برای افزایش ظرفیت و تجهیز آنها، به بعضی از وسایل از جمله دستگاه تنفس مصنوعی احتیاج دارند.

بعلاوه در جلسه کابینه ملی ، آخرین گزارش دکتر استیون کندی، وزیر خزانه داری، در مورد وضعیت اقتصادی کشور مورد بررسی قرار گرفت. در این گزارش آمده است با وجود اعمال بسته های حمایت اقتصادی ، باز در آینده شاهد مشکلاتی مانند بیکاری و فشار بر فعالیت های اقتصادی خواهیم بود.

کابینه ملی از تمام استرالیایی ها که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نموده و در خانه مانده اند، تشکر و قدردانی می نماید. بهترین راهکارها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی، اجتناب از تجمع و تماس و ارتباط با دیگران است.

ما می دانیم که استرالیایی ها شرایط سختی را سپری می کنند ولی ما چاره ای جزکنار هم بودن با این شرایط را نداریم.

در صورت ضرورت ، ما همچنان به اعمال تدابیر سختگیرانه تر برای حفظ جان استرالیایی ها ادامه خواهیم داد.

هرگونه اقدام در خصوص محدود کردن فعالیتها ، بستگی به وضعیت حاکم فعلی و میزان شیوع ویروس دارد.

ما امیدواریم که هر چه زودتر این بحران به پایان رسیده و فعالیت بنگاه های اقتصادی و تجاری مجددا از سر گرفته شود.

جلسه بعدی کابینه ملی به روز یکشنبه 29 مارس 2020 موکول میگردد.

در این جلسه به بررسی موضوعاتی از قبیل نتایج و پیامدهای حاصل از کارهای صورت گرفته، اجاره واحدهای تجاری و مسکونی و مسائل بهداشتی پرداخته خواهد شد.

 

بازگشت مسافران

بازگشت مسافران ممکن است شیوع بیشتر ویروس کرونا را در پی داشته باشد.

کابینه ملی به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا ناشی از بازگشت مسافران، محدودیت های رفت و آمد و کنترل های ویژه ای را در نظر گرفته است.

توافقات صورت گرفته در جلسه کابینه ملی در این خصوص عبارتند از:

  • کلیه مسافرانی که پس از ساعت 23:59 روز یکشنبه 28 مارس 2020 وارد استرالیا میشوند، باید 14 روز را در مراکزویژه یا هتل ها در قرنطینه اجباری بسر ببرند.

الف- مسافران بلافاصله پس از طی کردن مراحل قانونی ورود به کشور ، به این مراکز منتقل خواهند شد.

ب- مکانهای ویژه قرنطینه از طرف دولت های ایالتی و منطقه ای تعیین و معرفی میگردند. این مکانها معمولا در بخشهای ورودی شهرها خواهند بود، اما در صورت نیاز ممکن است مناطق دیگر نیز برای این منظور مورد استفاده قرار بگیرند.

پ- کلیه این محدودیت ها با در نظر گرفتن مقررات خاص هر ایالت و با نظارت دولت های ایالتی و منطقه ای و پشتیبانی نیروهای دفاع استرالیا (ADF ) و پلیس مرزی استرالیا (  ABF ) به اجرا در خواهند آمد.

دولت فدرال برای اجرای محدودیت های جدید ، از همکاری و پشتیبانی نیروهای دفاع استرالیا و پلیس مرزی استرالیا استفاده خواهد کرد. دولت های محلی نیز موظف هستند هزینه های لازم را ارزیابی و تامین نمایند.

ت- خدمه پروازو کارکنان کشتی ، چنانچه قصد ورود به استرالیا طی هفته های آینده را داشته باشند، لازمست مقررات مربوط به 14 روز قرنطینه اجباری را رعایت کنند.

  • نیروهای سازمان دفاع استرالیا در نظارت به رعایت قرنطینه اجباری افرادی که وارد کشور میشوند با دولت های ایالتی و منطقه ای همکاری خواهند کرد.
  • الف- نیروهای دفاع استرالیا به پرسنل پلیس محلی در بازدید از محل های اقامت افرادی که در قرنطینه اجباری قرار خواهند داشت کمک کرده و گزارش مربوط به مشاهدات خود را به پلیس محلی ارائه خواهد داد،استفاده از کمک ها و امکانات نیروی دفاع استرالیا براساس مقررات مربوط صورت میگیرد.

وظایف نیروهای دفاع استرالیا در مقابله با شیوع ویروس کرونا به قرار زیر است.

– کمک به دولت های ایالتی و منطقه ای در پیگیری اقدامات انجام شده

– همکاری با صنایع در تولید ماسک های جراحی

– برنامه ریزی و پشتیبانی لجستیک از آژانس های دولت فدرال، دولت های ایالتی و منطقه ای

  • تامین پرسنل مورد نیاز آژانس های دیگر از جمله آژانس سرویس استرالیا
  • – کمک به پلیس قلمرو شمالی در کنترل مرزها
  • – کمک به ایالت ها و مناطق در تهیه و توزیع مواد غذایی بویژه برای افرادی که در قرنطینه هستند.

بیانیه کابینه ملی در مورد مدارس

تا مشخص شدن وضعیت ویروس کرونا ، مدارس نمی توانند به روال عادی فعالیت نمایند.

در حال حاضر مدارس خود را برای بکارگیری شیوه جدید آموزش در ترم دوم آماده می کنند.

ماههای پیش رو، چالش های بزرگی را برای معلمان، مدیران، اولیاء مدارس و سیستم آموزشی ما در پی خواهد داشت.

ما میدانیم که آنها برای برنامه ریزی و حصول اطمینان از اینکه کلیه دانش آموزان تا پایان سال تحصیلی 2020 به امکانات لازم در بهره گیری از شیوه جدید آموزش دسترسی داشته باشند، به زمان بیشتری نیاز دارند.

در حال حاضر، در بعضی از ایالت ها و مناطق ، دانش آموزان به مدرسه نمی روند. هر ایالت و منطقه برای زمان باقی مانده تا پایان ترم جاری برنامه های خاص خود را خواهند داشت.

در حالیکه بنا به توصیه مقامات بهداشتی ، مشکلی برای باز بودن و ادامه فعالیت مدارس وجود ندارد، اما مقرر گردید صرفا فرزندان آندسته از کارگرانی که فافد امکانات لازم در منزل برای بهره گیری از شیوه جدید آموزش هستند، میتوانندبطور فیزیکی در مدارس حضور داشته باشند. در این صورت والدین دیگر مجبور نخواهند بود که بین دو گزینه کار یا تحصیل فرزندانشان یکی را انتخاب کنند.

ما می دانیم که برای حفظ سلامتی به بهره گیری از رهنمودهای سلامت و ایمنی مستمر و شفاف در سطح کشور نیازمندیم. به همین منظور از کمیته مدیریت حفظ سلامت استرالیا ( AHPPC ) خواسته شد تا تمهیدات ومقررات  مربوط به نحوه مراقبت کادر آموزشی از خودشان، رعایت فاصله جانبی و مراقبت از دانش آموزانی که به مدرسه می آیند ، بویژه دانش آموزان معلول و استثنائی را تهیه و ابلاغ نماید.

برای آندسته از کارکنان آموزش و پرورش که در معرض خطرقرار داشته و آسیب پذیر بوده و یا  از اعضای خانواده که آسیب پذیر هستند، مراقبت می نمایند، باید امکانات لازم برای دور کاری مهیا گردد.

پیوسته با افراد ذینفع در امر آموزش و اتحادیه های آموزشی در تماس خواهیم بود، تا ضمن آگاهی از چالش های آموزشی موجود، در جهت رفع آنها گام برداریم.

 

همکاری با بیمارستانهای خصوصی

کابینه ملی به اهمیت در اختیار داشتن بیمارستانهای خصوصی مجهز برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

دولت های ایالتی و محلی متعهد شدند تا نسبت به نهایی کردن هر چه سریعتر قرارداد همکاری با بیمارستانهای خصوصی و حصول اطمینان از میزان آمادگی و وجود تجهیزات حیاتی این بیمارستانها، چه در شرایط فعلی مقابله با ویروس کرونا و چه در هر زمان که نیاز باشد، براساس مقررات همکاری ملی کووید-19، تا 29 مارس 2020 اقدام نمایند.

همچنین ببینید

کار جالب فروشگاهی در سیدنی

کار جالب فروشگاهی در سیدنی برای جلوگیری از خرید هیجان زده دستمال توالت: یک بسته …