محققان استرالیا برای مقابله با کروناویروس، واکسن صد ساله «ب.ث.ژ» را آزمایش کردند

آزمایش «ب.ث.ژ» شاید بتواند به آماده‌سازی سیستم ایمنی بدن برای نشان دادن واکنشی قوی‌تر به کرونا بیانجامد؛ و در نتیجه از مبتلا به کووید-۱۹ بکاهد.

 روزنامه «سیدنی مورنینگ هرالد» گزارش داده پژوهشگران در پژوهشکده تحقیقاتی مورداک در ملبورن امیدوار هستند روزنه‌ امیدی در نبرد علیه شیوع ویروس کرونای جدید پیدا کنند.

آزمایش واکسن «باسیل کالمِت گوئِرین» یا «ب.ث.ژ» دو روز پس از آن اعلام شد که ابتلای شماری از پرسنل بیمارستانی ملبورن به کووید-۱۹، بیماری ناشی از ویروس کرونای سارس-۲، تائید شد.

آن‌هم در حالی‌که محققان استرالیا بر این عقیده‌اند نقطه اوج بیماری در این کشور هنوز فرا نرسیده و احتمالا منحنی مبتلایان در ماه می یا ماه ژوئن فزونی خواهد یافت. در حال حاضر پاییز در نیم‌کره جنوبی زمین آغاز شده و ماه می و جون عملا زمستان در کشورهایی مانند استرالیا و نیوزیلند است.

آزمایش «ب.ث.ژ» شاید بتواند به آماده‌سازی سیستم ایمنی بدن برای نشان دادن واکنشی قوی‌تر به کرونا بیانجامد؛ و در نتیجه از شدن ابتلا به کووید-۱۹ بکاهد.

پرسنل بیمارستانی، پزشکان و پرستاران، به‌دلیل آن‌که با شمار بیشتری از بیماران سر و کار دارند، بیشتر در معرض ویروس و ابتلا به کووید-۱۹ هستند. در عین حال که کاهش پزشکان، متخصصان و پرستاران به‌طور مستقیم بر کیفیت خدمات درمانی و در نتیجه وضع بیمارانی که به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند تاثیر می‌گذارد.

آزمایش‌های اولیه‌ای نیز در هلند با واکسن «ب.ث.ژ» انجام شده‌ و گزارش شده هزار تن از پرسنل بیمارستانی مورد آزمایش بالینی قرار گرفته‌اند. استرالیا اما چهار برابر بیشتر از این تعداد داوطلب را تحت آزمایش بالینی قرار می‌دهد.

علاوه بر این دو، بریتانیا و آلمان نیز در از جمله کشورهایی هستند که آزمایش‌های مشابهی انجام می‌دهند.

همزمان شماری از رسانه‌های هندی نیز می‌گویند این دومین کشور پرجمعیت جهان نیز ممکن است دست به آزمایش مشابهی بزند. پژوهشکده سرم هند در شهر پونه، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان «ب.ث.ژ» جدید است.

«ب.ث.ژ» برای نخستین بار در سال ۱۹۲۱ برای بیماری سل مورد استفاده قرار گرفت و هنوز هم ده‌ها میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند. با این حال این واکسن، بی‌عیب و نقص نیست و میزان حفاظت آن نیز در افراد مختلف فرق می‌کند.

سل یک بیماری عفونی، شایع، و بالقوه مرگبار است. این بیماری بر خلاف کووید-۱۹ که ناشی از ویروس است، توسط گونه‌های مختلف «مایکوباکتریا» ایجاد می‌شود.

منابع: سیدنی مورنینگ هرالد، خبرگزاری فرانسه، پرینت، سازمان جهانی بهداشت،رادیو فردا,رادیو نشاط

همچنین ببینید

کار جالب فروشگاهی در سیدنی

کار جالب فروشگاهی در سیدنی برای جلوگیری از خرید هیجان زده دستمال توالت: یک بسته …