نمره تافل برای مهاجرت به استرالیا
نمره تافل برای مهاجرت به استرالیا

تافل برای مهاجرت به استرالیا

مدرک تافل برای مهاجرت به استرالیا

مدرک زبان یکی از موارد امتیاز آور برای مهاجرت به کشور استرالیا بخصوص از طریق ویزای کار و یا ویزای تحصیلی ست. برای متقاضیان مهاجرت آزمون های مختلفی مانند آیلتس، تافل، pte و … برگزار می شود که کسب مدرک این آزمون ها با نمرات بالا، تاثیر مثبتی در پذیرش ویزا دارد. اگر از بین آزمون های مختلف، تافل را برای مهاجرت به استرالیا انتخاب کرده اید، می توانید اطلاعات کاملی از آزمون تافل و چگونگی دریافت مدرک تافل کسب کنید. دقت داشته باشید که با توجه به نوع ویزای مورد نیازتان،امتیاز نمره تافل برای مهاجرت به استرالیا، کمی تفاوت دارد.

 

آزمون تافل

تافل آزمونی برای سنجش میزان توانایی افراد در زمینهٔ برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در سطح دانشگاه‌ ها، موسسات آموزشی و یا محل کار است. TOEFL برگرفته از عبارت Test of English as a Foreign Language است. این آزمون توسط موسسه ای تی اس (ETS) دانشگاه پرینستون در سه نوع کاغذی، کامپیوتری و اینترنتی در بیش از 6 هزار موسسه در 130 کشور جهان برگزار می‌شود. آزمون تافل بر خلاف آیلتس که در دو نوع دانشگاهی (Academic) و کلی (General) برای متقاضیان ارائه می شود، تنها با یک قالب به نام آکادمیک یا دانشگاهی (Academic) برگزار می شود.

آزمون تافل کاغذی _ TOEFL PBT:

شرکت کنندگان در آزمون تافل کاغذی(TOEFL PBT) باید به سوالات موجود در دفترچه آزمون پاسخ دهند. در آزمون کتبی سه مهارت متقاضی مدرک تافل، یعنی دستور زبان (Structure and Language)، مهارت شنیداری (Listening Comprehension) مهارت خواندن (Reading Comprehension) مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. علاوه بر سه مهارت ذکر شده، یک قسمت برای مهارت نوشتن هم وجود دارد که در یک فرصت 30 دقیقه‌ای بایستی داوطلب بتواند در مورد موضوع مشخصی بنویسد. در نهایت نمرات هر بخش آزمون بعد از تغییر مقیاس، با هم جمع شده و نمره کل داوطلب اعلام می شود. معمولا نمره تافل عددی در محدوده 310 تا 677 است. بطور کلی قبولی یا رد شدن در آزمون تافل معنایی ندارد اما بالا بودن نمره تافل، می تواند در مراحل اخذ ویزا، امتیاز بیشتری را برای متقاضی، کسب کند. معمولا برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ های استرالیا، نمره بالاتر از 550 مورد نیاز است. آزمون کاغذی در آینده ای نزدیک، منسوخ می شود.

آزمون اینترنتی تافل _ TOEFL iBT:

شرکت کنندگان در آزمون اینترنتی تافل بایستی در تاریخ های مشخص شده در محل حوزه آزمون حاضر شوند و از طریق اینترنت آزمون را برگزار کنند. اعتبار مدرک این آزمون با مدارک امتحانات تافل قدیمی یکسان است ولی این آزمون تفاوت های با سایر آزمون ها دارد. برخلاف تافل قدیمی که بیشتر تاکید بر روی دستور زبان بود، این آزمون تمامی مهارت های زبانی را پوشش می‌دهد. فاصله زمانی بین شرکت در آزمون و دریافت نتیجه بر روی اینترنت حدود دو هفته است. داوطلبان آزادی عمل بیشتری در انتخاب تاریخ آزمون دارند.

آزمون تافل اینترنتی 4 ساعته و دارای 4 بخش است. هر بخش ممکن است یک یا حتی چند مهارت را مورد آزمایش قرار دهد. یادداشت برداری در آزمون اینترنتی بر خلاف آزمون کاغذی، مجاز است. این آزمون نمی‌تواند بیشتر از یک بار در هفته برگزار شود. البته باید دقت کرد که ممکن است یک یا چند بخش به صورت طولانی (طولانی تر از حد معمول) ارائه شوند. در این صورت مشخص نیست کدام بخش از سوال ها واقعا تصحیح شده و جزو نمره در نظر گرفته می‌شوند. انتخاب سوالات تقریبا به صورت تصادفی است.

آزمون مهارت خواندن در تافل اینترنتی از 3 تا 4 متن بلند و سوالاتی در مورد این متن هاست. موضوع متن‌ها آکادمیک بوده و معمولا در کتابهای دانشگاهی یافت می‌شوند. سوالات عمدتا در مورد موضوع اصلی متن، جزئیات، برداشت‌ها، نحوهٔ دیگر بیان جملات، جایگذاری جملات، واژه‌های مترادف می‌باشد. آزمون مهارت شنیداری در تافل اینترنتی شامل 6 متن است. دو متن دانشجویی و چهار متن نیز مانند کلاس درس دانشگاهی طراحی شده است. مهارت گفتاری آزمون اینترنتی تافل شامل 6 بخش است. قسمت مستقل که در هر کدام از آنها یک سوال دربارهٔ زندگی آکادمیک مطرح می‌شود و دانشجو باید در مورد آن صحبت کند.

مهارت نوشتاری تافل اینترنتی شامل دو بخش است. یک قسمت مجتمع و یک قسمت مستقل. در بخش مجتمع، داوطلب باید متن آکادمیکی را بخواند، سپس به ادامهٔ آن گوش دهد و بعد از آن نظرات خود را در مورد متن بنویسد. در بخش مستقل نیز داوطلب یک متن در مورد سوال ارائه شده، می‌نویسد. نمره هر یک از مهارت‌ها بین 0 تا 30 هستند و در مجموع نمره آزمون تافل اینترنتی بین 0 تا 120 است اما نمره 79 یا 80 این آزمون معادل نمره 550 آزمون تافل کاغذی ست.

نکته:

تفاوت بارز بین آزمون تافل با آیلتس، برگزاری آزمون بصورت اینترنتی ست. برای پاسخگویی به سؤالات تافل، استفاده از کامپیوتر ها و هدست هایی که در مراکز برگزاری آزمون وجود دارد الزامی است. پس از آزمون، پاسخ ها به طور مستقیم برای مؤسسه ای تی اس بصورت مستقیم از طریق اینترنت ارسال می شود و توسط افراد تصحیح کننده در آن مؤسسه بررسی می شود.

آزمون تافل کامپیوتری _ TOEFL CBT:

یکی از انواع آزمون تافل، آزمون کامپیوتری ست. آزمون تافل کامپیوتری با  آزمون کاغذی تفاوت هایی دارد. به طور مثال در بخش شنیداری، پس از نمایش متن، سوالات بر روی مانیتور ظاهر می شوند و داوطلب بین 10 تا 30 ثانیه برای پاسخگویی به هر سوال زمان نیاز دارد. در آزمون کامپیوتری سوالات به صورت تطبیقی هستند. بدین معنا که در صورت اشتباه بودن جواب، سوال بعدی آسانتر و با امتیاز کمتر خواهد بود. بیشترین نمره ای که می توان از آزمون کامپیوتری تافل کسب کرد، نمره 300 است. این آزمون نیز شامل 4 بخش شنیداری، دستور زبان، درک مطلب و نوشتاری است.

بخش شنیداری تافل کامپیوتری شامل مکالمات کوتاه است که البته کمی از تافل کتبی طولانی تر هستند. در قسمت دوم نیز مکالمه‌ها و سخنرانی های طولانی تری وجود دارد. در این دو بخش داوطلب برای شنيدن از گوشی (head phone) استفاده می‌کند. در آزمـون کامپيوتری تافل، علاوه بر صـدايی که داوطلب می‌شنود، تصويــری هم نمـايش داده می شود. که در بین آنها ممکن است چند پاسخ صحیح آورده شده باشد و باید همه گزینه های صحیح را انتخاب کنید. بخش ساختار آزمون تافل کامپيوتری، کاملا مشابه آزمون تافل کتبی ست و تنها تفاوت آن ها در این است‌ که داوطلب به‌جای علامت زدن روی کاغذ، روی گزينه صحيح کليک می کند. بخش نوشتاری 30 دقیقه فرصت دارد تا متن مورد نظر خود را در کامپيوتر تايپ کند. نمره بخش نگارش آزمون کامپیوتری آزمون تافل به صورت مجزا محاسبه می شود.

نکته مهم:

با توجه به پیشرفت و گستردگی تکنولوژی و اینترنت، در حال حاضر در تمامی مراکز برگزار کننده آزمون تافل (از جمله ایران) این آزمون به صورت اینترنتی برگزار می شود و تنها در کشور های محروم که ممکن است دسترسی به اینترنت مناسب برایشان مقدور نیست به ناچار این آزمون به صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار می شود.

[caption id="attachment_2568" align="alignnone" width="328"]tofel-ielts tofel-ielts[/caption]

برای مهاجرت به استرالیا آزمون تافل بهتر است یا PTE یا آیلتس؟

اگر می خواهید پیش از مهاجرت به استرالیا، برای دریافت مدرک زبان اقدام کنید، بهتر است یکی از کاربردی ترین و راحت ترین راه ها را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که در صورتی که تمایل دارید مدرکی دریافت کنید که برای پذیرش در تمامی در دانشگاه های معتبر جهان، قابل قبول باشد، آیلتس و تافل بهترین گزینه ها هستند اما اگر تنها مقصد شما برای مهاجرت، کشور استرالیاست، می توانید برای اخذ مدرک PTE اقدام کنید. شرایط دریافت مدرک PTE بسیار راحت تر از سایر مدارک زبان برای مهاجرت است.

تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان پادکست های استرالیایی

همچنین ببینید

مهاجرت مهندس کشاورزی به استرالیا

مهاجرت مهندس کشاورزی به استرالیا

از آنجا که جمعیت جهان همچنان در حال افزایش است، برای تأمین نیازهای جهانی، باید …