تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان

دانشجویان بین المللی که قصد پذیرش در دانشکده‌های استرالیا را دارند، می‌بایست نمره قابل قبولی در آزمون‌های آیلتس یا تافل دریافت کنند. این آزمون به عنوان حداقل شرایط لازم برای ورود و پذیرش در بسیاری از دانشگاه‌های انگلیسی زبان در نظر گرفته می‌شود. آزمون‌های آیلتس و تافل به منظور ارزیابی مهارت‌های گفتاری، شنوایی و خواندن متقاضی طراحی شده است که در بسیاری از دانشکده‌ها به عنوان عاملی ضروری در حوزه‌ی دانشگاهی در نظر گرفته می‎شود. پشت سر گذاشتن این آزمون‌ها برای دانشجویان غیر انگلیسی زبان که درصدد تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا می‌باشند، امری چالش‌برانگیز است.

دانشجویان می‌توانند در دانشگاه هایی مشغول به تحصیل شوند که در آنها نمره آیلتس/تافل اختیاری است. این دانشگاه ها برای دانشجویان غیر انگلیسی زبان که تمایل به ادامه تحصیل در استرالیا را دارند، یک امتیاز بسیار مهم تلقی می‌شود. در صورتی که متقاضیان، مقطع دبیرستان را در مدرسه ای انگلیسی زبان گذرانده و یا چندین سال از تحصیل خود را در کشورهای انگلیسی زبان پشت سر گذاشته باشند، دانشگاه می‌تواند از دریافت مدرک آیلتس/تافل چشم پوشی کند. همچنین، بعضی از دانشگاه‌های تحصیلات تکمیلی در صورتی که دانشگاه دوره کارشناسی فرد متقاضی مدرکی مبنی بر انگلیسی زبان بودن آموزش های داده شده ارائه دهد، ممکن است دانشجویان را بدون مدرک آیلتس/تافل بپذیرد.

بعضی از دانشگاه‌های استرالیایی که بدون مدرک آیلتس/تافل دانشجویان غیر انگلیسی زبان را می‌پذیرند عبارت­اند از:

  • دانشگاه ویکتوریا: در صورتی که زبان اول آموزش انگلیسی بوده باشد، فرد متقاضی صلاحیت کامل را داشته و نیازی به ارائه‌ی مدرک آیلتس/تافل ندارد.
  • دانشگاه فناوری سوینبرن(Swinburne University of Technology): دانشگاه فناوری سوینبرن دانشگاهی دولتی است که در ملبورن، ایالت ویکتوریا واقع شده است. درصورتی که دانشجویان بین الملل در مرکز زبان انگلیسی سوینبرن مشغول به تحصیل شوند و یا در مقطع قبلی خود با زبان انگلیسی آموزش دیده باشند، دیگر ملزم به دریافت نمره آیلتس/تافل نخواهند بود. رشته‌هایی همچون مدیریت اجرایی کسب و کار، مدیریت، فناوری، علوم پایه، بازاریابی، بازرگانی، حسابداری و دیگر رشته‌ها در دوره های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه ارائه می‌گردند.
  • دانشگاه کوئینزلند (The University of Queensland): دانشگاه کوئینزلند دانشگاهی دولتی است که در ایالت کوئینزلند استرالیا واقع شده است. در صورتی که دانشجویان بین الملل در دوره‌های تمام وقت شرکت کرده و زبان مورد استفاده برای آموزش انگلیسی بوده و یا حداقل برای ۵ سال در محیط حرفه ای انگلیسی زبان مشغول به کار بوده باشد، نیازی به ارائه‌ی نمره‌ی آیلتس/تافل ندارند.
  • دانشگاه آدلاید(The University of Adelaide): دانشگاه آدلاید دانشگاهی دولتی است که در شهر آدلاید در جنوب استرالیا واقع شده است. در صورتی که دانشجویان بین المللی پیش از شروع دوره در دوره‌های انگلیسی زبان پیش ثبت نام کنند (PEP)، دانشگاه آنها را بدون مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز می‌پذیرد. این مورد، گزینه بسیار مناسبی برای آن دسته از متقاضیانی است که مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز را دارا نمی‌باشند. دانشگاه تدارک لازم برای برگزاری PEP در مرکز زبان انگلیسی آدلاید را فراهم می‌کند.
  • دانشگاه نیو ساوت ولز(The University of New South Wales): دانشگاه نیو ساوت ولز دانشگاهی دولتی است. این دانشگاه درخواست‌های موقت دانشجویان بین الملل را که موفق به برآورد حداقل مدارک لازم نشده‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهد.
  • دانشگاه کوئینزلند جنوبی(The University of Southern Queensland): دانشگاه کوئینزلند جنوبی در شهر توومبا، در ایالت کوئینزلند استرالیا قرار دارد. ارائه مدرک آیلتس/تافل برای دریافت پذیرش از این دانشگاه الزامی نیست؛ در عوض متقاضیان می‌بایست دوره ابتدایی/دبیرستان و یا کالج خود را در مدرسه ای انگلیسی زبان گذرانده باشند. همچنین وب سایت دانشگاه پیشنهاد می‌کند تا از برنامه راهبردی USQ به منظور پذیرش در این دانشگاه استفاده کنند.
  • دانشگاه باند(Bond University): دانشگاه باند دانشگاهی خصوصی و غیرانتفاعی است که در منطقه روبینا در شهر گلد کوست در کوئینزلند واقع شده ‌است. دانشگاه گزینه‌های جایگزین دیگری همچون CAE، PTE به جای آزمون آیلتس/تافل ارائه می‌کند. همچنین دانشگاه آن گروه از متقاضیانی را که در دوره دبیرستان در مدرسه ای انگلیسی زبان تحصیل کرده‌اند را بدون در دست داشتن مدرک آیلتس/تافل می‌پذیرد.
  • دانشگاه استرالیای جنوبی(The University of South Australia): دانشگاه استرالیای جنوبی دانشگاهی دولتی است که در ایالت استرالیایی جنوب استرالیا قرار دارد. آن گروه از دانشجویان بین المللی که از کشورهای غیر انگلیسی زبان هستند، دانشگاه مدارک زبان دیگری همچون PTE، CPE و یا CAE را می‌پذیرد.
  • دانشگاه مک کواری(Macquarie University): دانشگاه مک کواری دانشگاهی دولتی در زمینه آموزش و پژوهش است و در پارک مک‌کواری، ایالت نیو سات ولز در استرالیا قرار دارد. این دانشگاه بطور مشروط به دانشجویان بین المللی که مدرک آیلتس/تافل ندارند اجازه می‌دهد تا با شرکت در دوره های آمادگی زبان انگلیسی در مرکز زبان انگلیسی دانشگاه مک کواری در این دانشگاه پذیرش شوند.

ممکن است مدرک آیلتس/تافل برای ارائه به دانشگاه الزامی نباشد اما برای درخواست ویزا همراه داشتن مدرک به فرد متقاضی پیشنهاد می‌گردد.

همچنین ببینید

تنظیم انگیزه نامه تحصیلی برای مهاجرت به استرالیا

انگیزه نامه تحصیلی (SOP) برای مهاجرت به استرالیا

تنظیم انگیزه نامه تحصیلی برای مهاجرت به استرالیا تحصیل در استرالیا یکی از راه های …