ارزانترین شهر استرالیا
ارزانترین شهر استرالیا

ارزانترین شهرهای استرالیا

ارزانترین شهرهای استرالیا برای زندگی

اجازه دهید همین ابتدا با این حقیقت روبرو شویم که زندگی در استرالیا ارزان نیست. در واقع، براساس آماری که سایت Numbeo منتشر کرده است، استرالیا در رده بندی گران قیمت ترین کشورهای دنیا برای زندگی در رتبه دوازدهم قرار دارد یعنی رتبه ای بالاتر از کشورهایی مانند سوئد، بلژیک و اتریش. همین قضیه باعث می شود بسیاری از افرادی که در این کشور زندگی می کنند و یا قصد مهاجرت به استرالیا را دارند تمایل به زندگی در شهرهای ارزانتر این کشور داشته باشند و از هزینه های سرسام آور زندگی در شهرهای بزرگ و معروف استرالیا مانند سیدنی و ملبورن گریزان باشند. در اینجا به همراه شما به بررسی ارزانترین شهرهای استرالیا برای زندگی می پردازیم و زندگی در این شهرها را با هم مقایسه می کنیم.

هزینه زندگی در شهر هوبارت استرالیا 

با وجود پیشرفت بارز بازار املاک در جزیره تاسمانی، این مکان همچنان یکی از ارزانترین مناطق استرالیا برای خرید خانه است به نحوی که برای خرید خانه ای که متوسط قیمت را در بازار داشته باشد تنها کافی است 23.8 درصد از میانگین حقوق خود را کنار بگذارید. قیمت خانه ها در تاسمانی در طول 12 ماه گذشته افزایش یافته است ولی هزینه زندگی در شهر هوبارت به عنوان شهری به مراتب ارزانتر از سیدنی و ملبورن باعث شده است که بسیاری از افراد این شهر را برای زندگی و حتی تحصیل انتخاب کنند.

هزینه زندگی در شهر کانبرا استرالیا

کانبرا پایتخت استرالیا است و اگر مانند اکثریت شهروندان آن درآمد بسیار بالایی داشته باشید، شهر ارزانی برای زندگی است. شهروندان این شهر بیشتر در شغل های حرفه ای مانند سیاست و خدمات عمومی مشغول به کار هستند. با توجه به این که متوسط حقوق هفتگی این افراد 998 دلار است، میانگین درآمد آن ها از شهروندان معمولی استرالیا در یک هفته 300 دلار بیشتر است که نقش بسیار موثری در زندگی در این شهر دارد. باید توجه کنید با وجود این که کانبرا پایتخت استرالیا است ولی سومین شهر گرانقیمت این کشور به شمار می‎ رود و هزینه زندگی در آن به نسبت سیدنی 12.52 درصد پایین تر است و علت آن کیفیت عالی و هزینه ارزان حمل و نقل عمومی و نرخ کرایه رقابتی است که باعث می شود به نسبت سایر شهرهای استرالیا برای زندگی ارزانتر باشد.

هزینه زندگی در شهر آدلاید استرالیا

متوسط قیمت خرید خانه در شهر آدلاید 465 هزار دلار است و اگر بخواهید این قیمت را بهتر تصور کنید باید بگوییم عملا هیچ منطقه شهری در کل سیدنی دیده نمی شود که متوسط قیمت خرید خانه در آن زیر نیم میلیون دلار باشد. هزینه زندگی در پایتخت جنوبی استرالیا به نسبت شهرهای سیدنی و ملبورن 20 درصد ارزان تر است و این تنها یکی از دلایل متعددی است که چرا آدلاید شهر جذابی برای زندگی است و براساس جدول انتهای مطلب یکی از پایین ترین شاخص‎ های قیمت را در مقایسه با سایر شهرهای استرالیا دارد.

هزینه زندگی در شهر ساحلی گلد کوست (ساحل طلایی)

از بین 11 شهری که سایت Numbeo در استرالیا مورد بررسی قرار داده است، گلد کوست به عنوان یکی ارزان ترین شهر انتخاب شده است، هزینه زندگی در این شهر20 درصد نسبت به سیدنی کمتر است و در این گوشه آفتابی از جنوب شرقی کوئیزلند سبک زندگی نیز عالی است به نحوی که گلد کوست میزبان یک خط ساحلی طلایی به وسعت 66 کیلومتر و دارای تعدادی از بهترین ساحل های استرالیا است.

هزینه زندگی در شهر نیوکاسل استرالیا

تا چندین دهه، باید به یک نفر پول می دادید تا زندگی خود در سیدنی آفتابی را با شهر آلوده با دود و مه نیوکاسل، یک شهر با معادن مختلف عوض کند. اما امروزه، گروه بی شماری از افراد حاضر هستند زندگی در گرانقیمت ترین شهر استرالیا را با این شهر به مراتب ارزان تر عوض کنند که در طول دهه گذشته فعالیت صنعتی خود را به شکل قابل توجهی عوض کرده است. زغال سنگ ظاهرا جای خود را به ماده سیاه رنگ دیگری به اسم قهوه داده است. قهوه بزرگترین فعالیت صنعتی در نیوکاسل به شمار می رود که ترکیب آن به همراه صحنه فرهنگی دلنواز این شهر، زندگی شبانه پر انرژی، رستوران های متنوع و تعدادی از بهترین سواحل کشور استرالیا باعث شده است نه تنها شهری ارزان بلکه دلپذیر برای زندگی باشد.

هزینه زندگی در شهر ولونگونگ استرالیا

شهر ولونگونگ بسیار شبیه به نیوکاسل یک شهر قدیمی با معادن زیاد در نزدیکی سیدنی است که سواحلی زیبا و یک مرکز شهر دلنواز و خانه هایی به مراتب با قیمت پایین دارد. متوسط قیمت خانه در این شهر تنها 700 هزار دلار است که به نسبت آمار 1.2 میلیون دلاری در سیدنی واقعا پایین است. این شهر بسیاری از شهرنشینان جنوب استرالیا را به سمت خود جلب می کند.

هزینه زندگی در شهر کنز استرالیا

هزینه زندگی در شهر کنز استرالیا مانند قدیم کم نیست ولی همچنان یکی از ارزانترین شهرهای استرالیا برای زندگی و فرار از شهرهای مهم و بزرگ این کشور است. تعداد ساکنان این شهر به 150 هزار عدد می رسد و متوسط قیمت خانه در کنز تنها 490 هزار دلار است.

شاخص قیمت شهر رتبه
195 سیدنی اول
176 ملبورن دوم
174 کانبرا سوم
167 داروین چهارم
167 گولد کوست پنجم
166 بریزبن ششم
157 کنز هفتم
153 پرت هشتم
153 نیوکاسل نهم
152 هوبارت دهم
150 ولونگونگ یازدهم
150 آدلاید دوازدهم
137 تاونزویل سیزدهم

هزینه زندگی در تاونزویل ارزان ترین شهر استرالیا

با توجه به پایین ترین شاخص قیمت در جدول شاخص قیمت شهرهای استرالیا، شهر تاونزویل ارزانترین شهر استرالیا محسوب می شود. هزینه زندگی در این شهر بر اساس آخرین آمار منتشر شده( ماه می 2019) به صورت زیر است:

  • کرایه خانه (ماهیانه) برای آپارتمان مبله در منطقه بالاشهر، 2187 دلار استرالیا
  •  کرایه خانه (ماهیانه) برای آپارتمان مبله در منطقه معمولی، 1571 دلار استرالیا
  •  استفاده از خدمات عمومی (سیستم گرمایش و سرمایش، برق، گاز) ماهیانه برای دو نفر و یک آپارتمان با متراژ 85 متر مربع: 136 دلار استرالیا
  •  اینترنت ماهیانه با سرعت 8 مگابیت در ثانیه: 57 دلار استرالیا
  •  تلویزیون صفحه تخت 40 اینچی: 514 دلار استرالیا
  •  منو غذای ساده (از جمله نوشیدنی) برای ناهار در منطقه تجاری: 18 دلار استرالیا
  •  سینه مرغ 500 گرم: 4.72 دلار استرالیا
  •  یک لیتر شیر چرب: 1.22 دلار استرالیا
  • 12 تخم: 5.13 دلار استرالیا
  •  یک کیلوگرم گوجه فرنگی: 3.70 دلار استرالیا
  •  500 گرم پنیر محلی: 7 دلار استرالیا
  •  1 کیلوگرم سیب: 4 دلار استرالیا
  • 1 کیلوگرم سیب زمینی: 4.39 دلار استرالیا
  • قوطی 2 لیتری کوکا کولا: 3.39 دلار استرالیا
  •  نان برای دو نفر: 2.01 دلار استرالیا
  •  بلیط سینما برای دو نفر: 29 دلار استرالیا
  • بلیط تئاتر برای دو نفر (بهترین صندلی موجود): 86 دلار استرالیا
  •  یک بسته سیگار مالبورو: 19 دلار استرالیا
  •  یک ماه عضویت در باشگاه در منطقه تجاری: 58 دلار استرالیا
  •  یک لیتر بنزین: 1.43 دلار استرالیا
  • بلیط ماهیانه حمل و نقل عمومی: 59 دلار استرالیا
  •  هزینه تاکسی در یک روز کاری، تعرفه پایه، 8 کیلومتر: 22 دلار استرالیا
  •  یک جفت شلوار جین (برند Levis 501 یا مشابه): 47 دلار استرالیا
  •  لباس تابستانی در فروشگاه‎های بزرگ: 42 دلار استرالیا
  •  یک جفت کفش ورزشی (برند نایکی، آدیداس یا برندهای مشابه): 139 دلار استرالیا
  •  یک جفت کفش مردانه مجلسی: 104 دلار استرالیا

کدام شهر استرالیا را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

ممکن است مهاجرت به یکی از ارزانترین شهرهای استرالیا الویت شما باشد اما باید قبل از تصمیم نهایی، موارد دیگری را نیز در نظر بگیرید. برای مثال آیا در شهری که انتخاب کرده اید، می توانید شغل مناسبی پیدا کنید؟ آیا این شهر برای تحصیل مدارس و دانشگاه های مناسبی دارد؟ و … پیشنهاد می کنیم برای اخذ منطقی ترین تصمیم با وکلای مهاجرتی مشورت کنید و از اطلاعات به روز این افراد بهره مند شود.

 

همچنین ببینید

وام خرید ماشین در استرالیا

وام خرید ماشین در استرالیا

وام خرید ماشین در استرالیا هم مثل هر کشور دیگری برای رفاه شهروندان در نظر گرفته …