تدابیر استرالیا برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا

تدابیر استرالیا برای مبارزه با ویروس کرونا

تعطیلی تمامی خدمات غیر ضروری در ایالت‌های ویکتوریا، نیو ساوت ولز و کانبرا

دولت‌های محلی ایالت‌های ویکتوریا، نیو ساوت ولز و قلمرو مرکزی استرالیا اعلام کردند که طی 48 ساعت آینده تمامی خدمات غیر ضروری را متوقف خواهند کرد تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند.
گلادیس برجیکلیان، نخست وزیر ایالت نیو ساوت ولز و دنیل اندروز، نخست وزیر ایالت ویکتوریا طی بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که سوپرمارکت‌ها، پمپ بنزین‌ها، داروخانه‌ها و خدمات تحویل در خانه از جمله خدمات اضطراری هستند که در زمان قرنطینه دو ایالت همچنان باز خواهند بود.
بارها، رستوران‌ها و کافه‌ها از جمله مکان‌هایی هستند که طبق تصمیم جدید دولت‌ها مجبور به تعطیلی خواهند بود.
سروزیر قلرو مرکزی استرالیا نیز اعلام کرد که طی 48 ساعت آینده تصمیمات مشابهی در این منطقه اتحاذ خواهد شد.

 

 

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا دقایقی پیش و پس از جلسه ملی کابینه در یک کنفرانس مطبوعاتی به همراه دکتر برندن مورفی، عالی رتبه ترین مقام پزشکی استرالیا حاضر شد.

وی در بخشی از سخنان خود رعایت فاصله توصیه شده در فضاهای اجتماعی را مهمترین سلاح در مقابله با ویروس کرونا دانست و گفت که عدم انجام این کار توسط عموم مردم باعث در خطر افتادن جان دیگران می‌شود.

نخست وزیر استرالیا در سخنان خود آغاز مرحله نخست طرح قرنطینه ملی را اعلام و عنوان کرد که از ظهر فردا دوشنبه ۲۳ مارس تمامی بارها، کلاب‌ها، مکان‌های دارای مجوز درون هتل‌ها، باشگاه‌های ورزشی، مراکز سرگرمی، سینماها، کازینوها، رستوران‌ها و کافه‌ها (تنها خدمات برون‌بر مجاز خواهد بود)، کلیساها و دیگر مراکز عبادت تعطیل خواهند بود.

دیگر نکات مهمی که نخست وزیر استرالیا اعلام کرد، به شرح زیر هستند:

مراکز فروش مشروبات الکلی به همراه سوپرمارکت‌ها و پمپ بنزین‌ها همچنان باز خواهند بود.

مدارس همچنان باز خواهند ماند و در ایالت ویکتوریا تعطیلی بین ترم زودتر و از روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد، اما با آغاز ترم جدید و در صورت عدم تغییر توصیه‌های پزشکی مدارس دوباره بازخواهند شد.

والدین این امکان را دارند تا کودکان خود را به مدرسه نفرستند اما در صورت انجام این کار باید مسئول آنها بوده و مطمئن شوند که آنها قوانین مرتبط با فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند.

کودکان فردا دوشنبه باید حتما به مدرسه بروند.

همچنین ببینید

کیت‌ تست کرونا در ۱۵ دقیقه در استرالیا

کیت‌های تست کرونا که در مدت ۱۵ دقیقه نتیجه آن مشخص می‌شود، به زودی در …